Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mies auttaa vaimoa lastenhoidossa, on perheessä perusasiat hyvin

Vierailija
28.08.2008 |

vaan tehdä oma osuutensa kotitöistä ja osallistua täysipainoisesti lasten hoitoon. Ei vaimo ole mikään päätyöläinen ja mies pikkuapuri!!!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies pesee kätensä vaimonsa auttamisessa, vaimo on lujilla.

Vierailija
2/19 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis onko se tosiaan naisen homma, olen luullut, että se kuuluu automaattisesti molemmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särähtää täälläkin korvaan tuo "auttaa". Mies on yhtä paljon lapsemme vanhempi kuin minäkin, se on aika lailla 50/50-homma (paitsi varmasti äitiysloman aikana).

Vierailija
4/19 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
5/19 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen ennemminkin niin, että se on molempien tehtävä yhtä lailla huolehtia lapsista. Vaimon tietysti aika paljon ajallisesti enemmän, jos hän on sitä varten jäänyt töistä kotiin.

Meillä tosin meni niin, että mies omi itselleen päävastuun lapsenhoidosta (kävimme molemmat töissä) ja aloin tuntea itseni ulkopuoliseksi. Piti oikein raivata itselleen paikka takaisin. Monissa perheissä saattaa miehellä olla sama kohtalo kuin minulla.

Vierailija
6/19 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin on hommat ja vastuut jaettu ihan tasan, ei meillä kukaan "auttele" toista, vaan toinen tekee oman osuutensa ja toinen omansa. Meille kun syntyi kaksoset, oli aivan itsestään selvää että isä hoitaa toisen ja äiti toisen, ei siinä tilanteessa muu auta. Samoin kotitöiden suhteen. Tuo vaimon auttamisesta puhuminen on kuin suoraan jostain 50-luvulta...

Vierailija
7/19 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta jos ei tee mitään= mitä se sitten on???

T .ap

Vierailija
8/19 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kai kukaan nykyajan nainen ole niin ääliö, että huolisi itselleen mieheksi vapaamatkustajaa??

Vierailija
9/19 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan näppylöitä tuosta auttaa vaimoa- sanonnasta.

Kumpikin, sekä mies, että vaimo hoitaa, ainakin meillä, oman osuutensa, fifty- fifty.

Vierailija
10/19 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikö teidän huushollissa ole muuta teemistä kun hoitaa lasta?

Mihinkähän mittariin mut laitetaan kun minä tykkään hoitaa niitä lapsia ja luovutan miehelle oikein mielelläni kaiken maailman siivous ja korjaustyöt.

Itse asiassa pelkään että mies joku kaunis päivä tulisi julistamaan, että minun on otetava tasan puolet vastuuta pihan, talon ja auton huollosta :O

Vierailija
11/19 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä teillä mättää siinä. Tuntuuko ettei mies ole kiinnostunut lapsesta? Ootko yksin vastuussa kaikesta, etkö pääse ikinä irti kotiympyröistä?

Vierailija
12/19 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kai kukaan nykyajan nainen ole niin ääliö, että huolisi itselleen mieheksi vapaamatkustajaa??

Mutta mieheni ei tee kotitöitä. Hoitaa toki lasta, mutta sitä emme miellä kotityöksi tai auttamiseksi.

Kotitöiden sijaan mies tuo rahat taloon, joilla laskut maksetaan ja on hommannut minulle rahaston sekä eläkevakuutuksen, sekä itselleen mittavan henkivakuutuksen jossa minä ja lapset edunsaajina. Eli vaikka ei kotitöihin osallistu ei myöskään ole vapaamatkustaja.

Vierailija
13/19 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mieheni ei tee kotitöitä. Hoitaa toki lasta, mutta sitä emme miellä kotityöksi tai auttamiseksi.

Kotitöiden sijaan mies tuo rahat taloon, joilla laskut maksetaan ja on hommannut minulle rahaston sekä eläkevakuutuksen, sekä itselleen mittavan henkivakuutuksen jossa minä ja lapset edunsaajina. Eli vaikka ei kotitöihin osallistu ei myöskään ole vapaamatkustaja.

Vierailija
14/19 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vie pois kotoa, ja vapaapäivinä hän on niin väsynyt, että nukkuu suurimman osan ajasta? Eikö sellainen mies tee jo osuutensa - ilman lastenhoitoa ja kotitöitäkin? Olen itse kotiäitinä ja minulla on tällainen mies. Asenteella jaksaa ja rakkaus on vahvaa.

Vierailija
15/19 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tämän kirjoittaja tarkoittaa siis, että koska mies tienaa paremmin, hänen ei tarvitse osallistua kodin hoitoon? Eli onko kotitöiden jakaminen vain huonosti tienaavien miesten hommia?

Vierailija
16/19 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiasiassa meillä ainakin se on niin, että mies on mukana lastenhoidossa silloin kun ehtii. Päivätyön päälle on maatilan työt, joten ei tuota aikaa kauheasti jää. Mutta silloin kun on paikalla, on täysipainoisesti mukana. Vastuu lasten hyvinvoinnista on täysin minun.

Vierailija
17/19 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mies auta vaimoa, vaan jotta perusasiat olisivat kunnossa, niin molemmat tekevät omatoimisesti kotiaskareita.

Vierailija
18/19 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
19/19 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...minä kyllä tuon rahat taloon, mutta itse ainakin näen niin että vaimon työ on samanaikaisesti lastenhoito. Totta kai hän hoitaa valtaosan kotitöistäkin, mutta silti koen, etten minä missään hotellissa asu. Teen kodin päivittäisiä kotitöitä joka päivä vähintään jonkin verran.

Eri asia voisi olla, jos tekisin töitä niin paljon, että olisin joka päivä kuolemanväsynyt töistä palatessani, kuten tuossa edellä viitattiin. Toisaalta en näe, että kukaan sellaista haluaisi olla, ellei olisi aivan ehdoton pakko, ja sellaista harvalla tässä maassa on. Useimmiten se on tietoinen valinta, että ollaan sellaisessa työssä/työpaikassa, jossa joutuu tekemään liikaa töitä.

Minulle ehdoton ykkösasia elämässä on perhe, vaikka ihan hyvää uraa teenkin. En suostuisi tekemään jatkuvasti yli 8,5-9 tunnin päiviä missään tapauksessa, toki joustoa pitää olla puolin ja toisin, mutta noin yleensä tarkoitan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä