Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippijuhlien kustannukset

Vierailija
09.06.2023 |

Meillä on loppukesällä rippijuhlat. Vieraita tullee noin 40. Minkälaisella budjetilla olette juhlia järjestäneet? Meillä olisi tarkoitus juhlia kotona, mutta ruoka tulee pitopalvelusta. Laskeskelin juuri, että tarjoilut jo yksinään maksavat 1200€. Lisäksi vaateet, koristeet, kuvaukset jne. Miten teillä muilla? Nämä ovat ensimmäisen lapsemme juhlat, eikä näin ollen kokemusta/näkemystä oikein ole.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime kesänä

- Pojalle musta puku 70 e HM (paita oli ennestään, kenkinä isän toiset juhlakengät)

- Tarjoiluhin meni 150 - 200 e (lohikeitto ja leipää, juustoa, suolakurkkua. Juomana vesi, kivennäisvesi, maito. Jälkkärinä mansikkakakku, mutakakkua, makeita tuulihattuja, karkkia, marenkeja, pikkuleipiä.)

Itse kuvattiin (mies on valokuvannut työkseen)

Siinäpä se. Ihana perhejuhla!

Vierailija
2/20 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraita meillä oli siis 32 kpl.

mrn kirjoitti:

Meillä oli viime kesänä

- Pojalle musta puku 70 e HM (paita oli ennestään, kenkinä isän toiset juhlakengät)

- Tarjoiluhin meni 150 - 200 e (lohikeitto ja leipää, juustoa, suolakurkkua. Juomana vesi, kivennäisvesi, maito. Jälkkärinä mansikkakakku, mutakakkua, makeita tuulihattuja, karkkia, marenkeja, pikkuleipiä.)

Itse kuvattiin (mies on valokuvannut työkseen)

Siinäpä se. Ihana perhejuhla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu pitääkö lähteä vaate ostoksille. Eikö teillä ole kaapissa juhlavaatteita ennestään? Ja riittääkö 15e kaunis mekko, vai pitääkö olla laadukas merkkivaate 250e.?

Vierailija
4/20 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko uskovia kristittyjä? Osallitutteko aktiivisesti seurakuntanne toimintaan?

Vierailija
5/20 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin menun niin, että osattaisiin ja jaksettaisiin se itse tehdä. Täytekakut vaikka sitten leipomosta, jos haluaa työtaakkaa keventää.

Vierailija
6/20 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin puku löytyi vajaalla satasella HM täälläkin

Tarjoiluina oli kaksi voileipäkakkia, juistokakku, kermakakku, yksikuivakakku, salaattitarpeita joista sai koota annoksensa. Mehua, kahvia, teetä. lapsen toiveesta pikkupitsoja, suklaaruutuja

Nämä maksoivat reilun 200 euroa, mutta tästä on aikaa jo useampi vuosi, ja jokainen tietää miten ruuan hinta on noussut, veikkaan, että reilu 300 menisi ainakin nyt tarjottaviin.

Vieraita oli 35.

Vierailija
7/20 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin meinasin sano, että älytön summa, mutta sitten aloin miettiä omia juhlia. Tarvitsin itse kengät juhliin , kokoni 44, jotrn ballerinatkin aina vähintään 80e. Käytiin tytön kanssa kampaajalla ja minä meikissä; 180e. Kuvausta ei ollut. Kukka-asetelman tein itse kaupan ja pihan kukista n. 20e. Lapselle muutama lilja n. 20e.

Vieraita oli n. 30. Ruokana lihapullat, kuskuskanasalaatti, tsatsikilohisalaatti, antipastopastasalaatti, lohkoperunoita, lihapullia, pieniä makkaroita, aioli. Oli jotain muutakin. Sitruunakakku, kirsikkasuklaakakku, virolaisia laima-sefiirejä, new york cheesecake. Mansikka-raparperisimaa, vissyjä, kahvia, teetä. Kyllä niihin tarjottaviin upposi ainakin 400e, vaikka itse tehtiinkin.

Ja, jso useammalla vaatteita tai pitopalvelusta tarjottavat, niin 1200e varmaan on aika normi.

Vierailija
8/20 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin meinasin sano, että älytön summa, mutta sitten aloin miettiä omia juhlia. Tarvitsin itse kengät juhliin , kokoni 44, jotrn ballerinatkin aina vähintään 80e. Käytiin tytön kanssa kampaajalla ja minä meikissä; 180e. Kuvausta ei ollut. Kukka-asetelman tein itse kaupan ja pihan kukista n. 20e. Lapselle muutama lilja n. 20e.

Vieraita oli n. 30. Ruokana lihapullat, kuskuskanasalaatti, tsatsikilohisalaatti, antipastopastasalaatti, lohkoperunoita, lihapullia, pieniä makkaroita, aioli. Oli jotain muutakin. Sitruunakakku, kirsikkasuklaakakku, virolaisia laima-sefiirejä, new york cheesecake. Mansikka-raparperisimaa, vissyjä, kahvia, teetä. Kyllä niihin tarjottaviin upposi ainakin 400e, vaikka itse tehtiinkin.

Ja, jso useammalla vaatteita tai pitopalvelusta tarjottavat, niin 1200e varmaan on aika normi.

Ihmettelen miksi sinä kävit ammattimeikkaajalla ja kampaajalla kun juhlittavana oli tyttäresi? Saa niin tietenkin tehdä, mutta en vain osaa samaistua kun meidän perheessä laittautuminen on aina ollut aika pliisua niin olisi kiva kuulla onko se mielestäsi osa emännän velvollisuutta, halusitko panostaa erityisesti tähän tilaisuuteen, vai muista syistä?

Vierailija
9/20 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan rippipuku on usein kertakäyttövaate, jos hän on parhaassa kasvuiässä. Ei sovi päälle enää siskon juhlissa eikä isovanhemman hautajaisissa, joten ei kannata kovin kallista ostaa. Tytöille löytyy myös mekkoja vaikka kirppareilta.

Tarjottaviin ja koristeisiin saa upotettua vaikka kuinka paljon. Meillä ei mitään eriytyisiä koristeita ole ollut. Kukkakimppu ja ristiäsissä seurakunnalta saatu kynttilä pöydässä ja siinä ne, kun pöytäliinaa ei lasketa.

Meillä on yleensä aina tehty itse tarjottavat kaikki juhliin ristiäisistä hautajaisiin ja siltä väliltä, myös hirvipeijaisiin, kissanristiäisiin ja muihin bileisiin. Jos ei ole ollut omassa perheessä ammattilaista, niin ainakin lähipiiristä on löytynyt joku, joka on tullut talkoisiin tai kohtuullisella korvauksella. Siksi tarjottavien hintaa on vaikea arvioida.

Vierailija
10/20 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ne kustannukset oli? Haluan voileipäkakkia

Vierailija
11/20 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekkoon meni vähän toista sataa. Ruokakauppaan reilu parisataa.

Vieraat tuntuivat viihtyvän

Vierailija
12/20 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koristeet? Kuvaukset?

Vierailija
13/20 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa todella varsinaiset ökyjuhlat, jos noin paljon saa palamaan rahaa. Mutta eihän se mitään, kun on varaa. 

Näitä lukiessa huomaa, kuinka iso säästö se on, kun osataan itse tehdä ruokaa ja leipoa. Sen verran luonnonkauniita olemme niin äiti kuin tyttäret, että ei tarvita ammattimeikkaajaa, ja erittäin säästeliäästi meikkiäkin. Vaatteisiin jonkun verran menee, mutta pitäähän niitä ostaa muutenkin kuin vain juhlia varten.

Vierailija
14/20 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatarjoilu on aina melko vaikea. Kalakeitosta tai lihakeitosta ei kaikki tykkää, on allergioita ja ruokavalioita jne. Häät erikseen runsaine tarjoiluineen.

Kahvipöytä on helpoin ja semmoiseen päädyin itsekin.

Vierailija
15/20 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koristeet? Kuvaukset?

Kukkia kerättiin ja moni vieraista toi ruusun. 

Paljon kuvia tuli ja monta ihan nappiin onnistuneita. Siis puhelimen kameroilla. Tietty jos haluaa studiotyyppisen pönötyskuvsn kehyksiin, niin kantsii mennä valokuvaamoon.

Vierailija
16/20 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

saahan niistä ihan niin kalliit kuin haluaa, mutta moisen hapatuksen oikea hinta olisi 0-euroa. Jo rippikouluun osallistuminen on typeryyttä. 

Vierailija
17/20 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatesuunnittelija, ompelija, ravintolassa juhlat, kuvaus, kukat, lahjat. Kyllä se on vähintään 5000€.

Oikeasti: meillä ei ole ollut rippijuhlia mutta lakkiaisia ollut kolmet, joiden kustannus ollut  jotain 500€.

Vierailija
18/20 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatesuunnittelija 🙄

Vierailija
19/20 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee 15 hengen sukujuhliin n. 500 (tarjoilut ja muut juhlaostokset), niin 1200 e tarjoiluun ja jokunen satanen muihin ostoksiin on varsin edullinen 40 hengen juhlista.

Minulla oli kerran 50 hengen juhlat, joissa oli valitun pitopalvelun edullisin illallinen ja VPK:n talo juhlapaikkana, niin juhlat maksoi muistaakseni n. 4000 e kaikkineen.

Vierailija
20/20 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen rippijuhliin meni noin 1200. Lämmin ruoka, salaatit plus kakku pitopalvelusta, muut tarjottavat ja juomat kaupasta,  musiikkiesitys, pojan itsensä puku, 

Kuopuksen juhliin meni suurin piirtein sama. Samat tarjottavat, tytön mekkoon meni vähemmän kuin pojan pukuun, mutta edellisestä kerrasta viisastuneena otin pitopalvelusta myös tarjoiluapua. 

Vieraita reilu 20 ja kaikki pitkämatkalaisia, siksi lämmin ruoka. Ettei kenenkään tarvinnut lähteä mäkin kautta kotimatkalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi