Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitusneuvotteluista levisi uutinen Turun junasta. Tämä 2,7 miljardin investointi nopeuttaa matka-aikaa peräti 13 minuuttia!

Vierailija
09.06.2023 |

ihanaa

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin juna-höpinät. Tämmönenkin vaihtoehto on olemassa...

Oikeasti tunnin junalla halutaan kasvattaa pääkaupunkiseudulla työssäkäyvää väestöä.

Mitä nopeammin (kauempaa) hesaan pääsee, sitä enemmän Helsingissä voi olla työpaikkoja! Tunnin juna palvelee helsinkiä ja pääkaupunkiseutua.

Turun seutu varmaan sillo menettäisi työpaikkoja, samoin kun tampere jos sieltä tehdään nopea juna hesaan.

Muutenkin suomen liikenneverkko on melkein helsinkikeskeinen!

1-hesa turku, 2 hesa-pori, 3 hesa-tampere jne, 4 hesa-hyväskylä, 5 hesa-mikkeli, 6 hesa-kouvola, 7 hesa-vaalimaa.

Ja helppo muistisääntö kaikille jotka miettii miten ne tiet (1-7) menee. Vasemmalta oikealle tien numerot suurenee. 1 turku vasen päättyen 7 vaalimaa oikealle.

Oikeasti suomi tarvitsisi vahvoja alueita, eikä pelkästään yhtä kaupunkiseutua. Joten olisikin hyvä jos olisi joku uusi merkittävä tiehanke tai ratahanke joka ei menisi helsinkiin. Vaan parannettaisiin muun osan suomea yhteyksiä.

Helsinki keskeisyydestä syntyy vaan asuntokupla hesaan, eihän siinä ole mitään järkeä. Luodaan kysyntää vaikka ei olisi edes aihetta kun niitä työpaikkoja voisi olla muuallakin suomessa, eikä vain pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
2/62 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne saisivat edes sen netin toimimaan, niin aivan sama kauan se matka kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun pääministeri Urpon pitää päästä vauhdikkaasti Stadiin niin kyllähän siihen kannattaa yksi 3 miljardia uhrata. Sotesta ja hoidon laadusta voidaan kyllä tinkiä lisää.

Vierailija
4/62 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ministerit junia käytä. Junat on palkansaajia varten, työväestöä.

Vierailija
5/62 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin juna on kyl yks kusetus

Kaverin talo menee radan alle Salossa (aika moni muukin talo) ja tosiaan: matka-AIKA lyhenee huimat 13 min.

Se juna ei muuten edes pysähdy Salossa

Vierailija
6/62 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnin juna-höpinät. Tämmönenkin vaihtoehto on olemassa...

Oikeasti tunnin junalla halutaan kasvattaa pääkaupunkiseudulla työssäkäyvää väestöä.

Mitä nopeammin (kauempaa) hesaan pääsee, sitä enemmän Helsingissä voi olla työpaikkoja! Tunnin juna palvelee helsinkiä ja pääkaupunkiseutua.

Turun seutu varmaan sillo menettäisi työpaikkoja, samoin kun tampere jos sieltä tehdään nopea juna hesaan.

Muutenkin suomen liikenneverkko on melkein helsinkikeskeinen!

1-hesa turku, 2 hesa-pori, 3 hesa-tampere jne, 4 hesa-hyväskylä, 5 hesa-mikkeli, 6 hesa-kouvola, 7 hesa-vaalimaa.

Ja helppo muistisääntö kaikille jotka miettii miten ne tiet (1-7) menee. Vasemmalta oikealle tien numerot suurenee. 1 turku vasen päättyen 7 vaalimaa oikealle.

Oikeasti suomi tarvitsisi vahvoja alueita, eikä pelkästään yhtä kaupunkiseutua. Joten olisikin hyvä jos olisi joku uusi merkittävä tiehanke tai ratahanke joka ei menisi helsinkiin. Vaan parannettaisiin muun osan suomea yhteyksiä.

Helsinki keskeisyydestä syntyy vaan asuntokupla hesaan, eihän siinä ole mitään järkeä. Luodaan kysyntää vaikka ei olisi edes aihetta kun niitä työpaikkoja voisi olla muuallakin suomessa, eikä vain pääkaupunkiseudulla.

No siitä vaan perustamaan niitä työpaikkoja sinne muualle Suomeen. Mikä estää? Vai kenen ne pitäisi perustaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/62 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Riittää että voin lentää Tukholmaan Turusta muulla kuin finskillä.

Vierailija
8/62 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnin juna on kyl yks kusetus

Kaverin talo menee radan alle Salossa (aika moni muukin talo) ja tosiaan: matka-AIKA lyhenee huimat 13 min.

Se juna ei muuten edes pysähdy Salossa

Hanke olisi valmis n. 30 v. päästä. Suomi käy jo kohti loppuaan. 30.v.  päästä suomalaiset ovat rajusti vähentyneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/62 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla rahalla saisi kyllä terveydenhuollossa ja vanhusten hoidossa aika paljon hyvää aikaiseksi.

Vierailija
10/62 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnin juna-höpinät. Tämmönenkin vaihtoehto on olemassa...

Oikeasti tunnin junalla halutaan kasvattaa pääkaupunkiseudulla työssäkäyvää väestöä.

Mitä nopeammin (kauempaa) hesaan pääsee, sitä enemmän Helsingissä voi olla työpaikkoja! Tunnin juna palvelee helsinkiä ja pääkaupunkiseutua.

Turun seutu varmaan sillo menettäisi työpaikkoja, samoin kun tampere jos sieltä tehdään nopea juna hesaan.

Muutenkin suomen liikenneverkko on melkein helsinkikeskeinen!

1-hesa turku, 2 hesa-pori, 3 hesa-tampere jne, 4 hesa-hyväskylä, 5 hesa-mikkeli, 6 hesa-kouvola, 7 hesa-vaalimaa.

Ja helppo muistisääntö kaikille jotka miettii miten ne tiet (1-7) menee. Vasemmalta oikealle tien numerot suurenee. 1 turku vasen päättyen 7 vaalimaa oikealle.

Oikeasti suomi tarvitsisi vahvoja alueita, eikä pelkästään yhtä kaupunkiseutua. Joten olisikin hyvä jos olisi joku uusi merkittävä tiehanke tai ratahanke joka ei menisi helsinkiin. Vaan parannettaisiin muun osan suomea yhteyksiä.

Helsinki keskeisyydestä syntyy vaan asuntokupla hesaan, eihän siinä ole mitään järkeä. Luodaan kysyntää vaikka ei olisi edes aihetta kun niitä työpaikkoja voisi olla muuallakin suomessa, eikä vain pääkaupunkiseudulla.

No siitä vaan perustamaan niitä työpaikkoja sinne muualle Suomeen. Mikä estää? Vai kenen ne pitäisi perustaa?

En tiedä oletko huomannut että suuri osa valtion työpaikoista on pääkaupunkiseudulla. Kymmeniä vuosia on ollut trendinä että maakunnista lopetetaan virastoja ja työpaikat keskitetään pääkaupunkiseudulle tai muuhun kasvukeskukseen.

Näitä valtion työpaikkoja (käytännössä virastoja) ei tavallinen henkilö pysty perustamaan. Tavallinen ihminen voi perustaa lähinnä yksityisen yrityksen ja niitähän tosiaan sijaitsee siellä sun täällä, niin siellä pääkaupunkiseudulla kuin pienemmissäkin kylissä.

Missähän on veikkauksen pääkonttori, tilastokeskus jne. Miksi kaikki tosiaan sijaitsee hesassa. Nämä voisivat olla ihan missä tahansa paikkakunalla suomessa.

Tunnin junayhteys hesaan tekee sen että helsingin työssäkäyntialue laajenee, riippuu tietty miten sen määrittelee. Tämä mahdollistaa suuremman potentiaalin työssäkäyvää väkeä helsinkiin, joten entistä enemmän voi virastoja keskittää helsinkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/62 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo älkäämme kehittäkö mitään! Kaikki jääköön tsaarin asettamalle tasolle.

Vierailija
12/62 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuspersut saavat tuon 2,7 mrd euroa junaleikkeihinsä leikkaamalla pieni- ja keskituloisten eläkkeistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/62 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin ajatus on keskittää Varsinais-Suomen ja Uudenmaan väestöä sinne radan varteen asumaan.  Tämä palvelee sitten erinäisiä pyrkimyksiä.

Vierailija
14/62 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

^tämä siis kuin länsimetro, mutta isommassa mittakaavassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/62 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin ajatus on keskittää Varsinais-Suomen ja Uudenmaan väestöä sinne radan varteen asumaan.  Tämä palvelee sitten erinäisiä pyrkimyksiä.

Ei se juna pysähdy siellä radan varressa.

Vierailija
16/62 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnin juna-höpinät. Tämmönenkin vaihtoehto on olemassa...

Oikeasti tunnin junalla halutaan kasvattaa pääkaupunkiseudulla työssäkäyvää väestöä.

Mitä nopeammin (kauempaa) hesaan pääsee, sitä enemmän Helsingissä voi olla työpaikkoja! Tunnin juna palvelee helsinkiä ja pääkaupunkiseutua.

Turun seutu varmaan sillo menettäisi työpaikkoja, samoin kun tampere jos sieltä tehdään nopea juna hesaan.

Muutenkin suomen liikenneverkko on melkein helsinkikeskeinen!

1-hesa turku, 2 hesa-pori, 3 hesa-tampere jne, 4 hesa-hyväskylä, 5 hesa-mikkeli, 6 hesa-kouvola, 7 hesa-vaalimaa.

Ja helppo muistisääntö kaikille jotka miettii miten ne tiet (1-7) menee. Vasemmalta oikealle tien numerot suurenee. 1 turku vasen päättyen 7 vaalimaa oikealle.

Oikeasti suomi tarvitsisi vahvoja alueita, eikä pelkästään yhtä kaupunkiseutua. Joten olisikin hyvä jos olisi joku uusi merkittävä tiehanke tai ratahanke joka ei menisi helsinkiin. Vaan parannettaisiin muun osan suomea yhteyksiä.

Helsinki keskeisyydestä syntyy vaan asuntokupla hesaan, eihän siinä ole mitään järkeä. Luodaan kysyntää vaikka ei olisi edes aihetta kun niitä työpaikkoja voisi olla muuallakin suomessa, eikä vain pääkaupunkiseudulla.

No siitä vaan perustamaan niitä työpaikkoja sinne muualle Suomeen. Mikä estää? Vai kenen ne pitäisi perustaa?

En tiedä oletko huomannut että suuri osa valtion työpaikoista on pääkaupunkiseudulla. Kymmeniä vuosia on ollut trendinä että maakunnista lopetetaan virastoja ja työpaikat keskitetään pääkaupunkiseudulle tai muuhun kasvukeskukseen.

Näitä valtion työpaikkoja (käytännössä virastoja) ei tavallinen henkilö pysty perustamaan. Tavallinen ihminen voi perustaa lähinnä yksityisen yrityksen ja niitähän tosiaan sijaitsee siellä sun täällä, niin siellä pääkaupunkiseudulla kuin pienemmissäkin kylissä.

Missähän on veikkauksen pääkonttori, tilastokeskus jne. Miksi kaikki tosiaan sijaitsee hesassa. Nämä voisivat olla ihan missä tahansa paikkakunalla suomessa.

Tunnin junayhteys hesaan tekee sen että helsingin työssäkäyntialue laajenee, riippuu tietty miten sen määrittelee. Tämä mahdollistaa suuremman potentiaalin työssäkäyvää väkeä helsinkiin, joten entistä enemmän voi virastoja keskittää helsinkiin.

Onhan noita joitakin virastoja yritetty siirtää maakuntiin, mutta sitten henkilökunta ei ole halunnut siirtyä.

Tuossa esimerkki miten on sählätty https://yle.fi/a/3-9706222

Vierailija
17/62 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin ajatus on keskittää Varsinais-Suomen ja Uudenmaan väestöä sinne radan varteen asumaan.  Tämä palvelee sitten erinäisiä pyrkimyksiä.

Ei se juna pysähdy siellä radan varressa.

https://www.tunninjuna.fi/ratasuunnitelmat/

Vierailija
18/62 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä puuttuu kokonaan lähiliikenne raiteilta, Salo, Paimio, Rauma, Pori, Uusikaupunki,mutta tähän 13 minuutin idioottimaisuuteen kyllä riittää mielenkiintoa.

Vierailija
19/62 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin ajatus on keskittää Varsinais-Suomen ja Uudenmaan väestöä sinne radan varteen asumaan.  Tämä palvelee sitten erinäisiä pyrkimyksiä.

Lohjan ja Helsingin välille? Siellä se pysähtelee jokusessa paikassa. Mahtaako pysähtyä edes Salossa?

Vierailija
20/62 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korruptio se on mikä kukoistaa, joku saa hankkeen toteuttamisesta hyvät rahat ja hallinto siitä välistä omat  bonuksensa... näin isot hankkeet Suomessa toimivat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi