Mikä on suurin summa minkä olet pankkikortilla maksanut?
Kommentit (46)
Oho, hurjia kerta summia teillä. Mulla tuli itse asettamani tonnin ostoraja vastaan kun ostin läppärin ja - ihan sattumalta samaan ostokseen - sähköhammasharjan. Onneksi ostoraja nosto tapahtui helposti.
En mä vaan uskaltaisi pitää korttia avoinna useampien tuhansien kertaostoksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton varausmaksu 43 000€.
Missä tilanteessa pitää maksaa varausmaksu? Justiinsa ostin firmalle 168 000 maksaneen henkilöauton eikä siihen tarvinnut mitään varausmaksuja. Kun auto tuli se maksettiin kokonaisuudessa. Johan nykyään toimitusaika on jotain 1,5 vuotta, kuka tyhmä maksaa jonkun varausmaksun?
Psst psst luotettavilta asiakkailta ei vaadita. Kun sitä kolmatta autoa olet ostamassa käteisellä, niin ne ei enää juuri murehdi, etenkin jos osoite on kaiken aikaa ollut sama.
Ostin veneen joka maksoi 14500 euroa kortilla.
Taitanee olla 1400e, uusi läppäri
Vierailija kirjoitti:
Jotain 2000 kahden hengen matkasta, siis lennot ja hotelli (New York).
Kortilla? Eikö matkat varata ja makseta nykyään netissä?
Jotkut pidemmät lennot varmaankin. Tai tarkemmin määrittelemätön elektroniikkavempele (telkkari, tietokone, perämoottori?). En muista. Suurin osa oikeasti isoista ostoista tehdään kuitenkin, kuten ketjussa jo mainittu, verkkopankissa tai pankissa paikan päällä asioidessa.
Miten noin isot summat onnistuu?
Mulla on luottokortilla paljon alempi enimmäismäärä (Vaikka tilillä onkin 20 000)
Olen säästänyt autoa varten
Vierailija kirjoitti:
Kun autokaupasta ostaa uuden auton käteisellä, siitä saa laskun jonka voi maksaa mobiilipankissa. Ainoastaan niissä paikoissa joissa myydään parin tonnin käytettyjä autoja voi maksaa kortilla tai ihan seteleillä.
Voi olla nykyään, aikoinaan parikymmentä vuotta sitten kyllä maksoin auton ihan pankkikortilla siinä missä maitopurkin lähikaupassa. 22 000€ oli summa. Miksi pankkikortilla ei voisi maksaa, jos ei ole maksurajaa itselleen asettanut?
Kurssimaksu noin 3000. Tuon lisäksi on ollut parin tonnin matkoja ja parin tonnin läppäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain 2000 kahden hengen matkasta, siis lennot ja hotelli (New York).
Kortilla? Eikö matkat varata ja makseta nykyään netissä?
No kortillahan ne matkat siellä netissä maksetaan. Eihän siellä netissä oikein käteiselläkään voi maksaa...
Tanskassa piti maksaa käteisellä Mehlerin kallis huvilateltta. Näitä telttoja ei myydä Suomessa. Piti käydä usein nostamassa lähi automaatilta rahaa, monena päivänä peräjälkeen. Tarkkaa summaa en muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton varausmaksu 43 000€.
Missä tilanteessa pitää maksaa varausmaksu? Justiinsa ostin firmalle 168 000 maksaneen henkilöauton eikä siihen tarvinnut mitään varausmaksuja. Kun auto tuli se maksettiin kokonaisuudessa. Johan nykyään toimitusaika on jotain 1,5 vuotta, kuka tyhmä maksaa jonkun varausmaksun?
Ulkomailta ostin vähän harvinaisemman auton.