Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiralla haava / pihka- tai hunajavoide?

Vierailija
09.06.2023 |

Koiralla on kyljessä noin peukalonpään kokoinen ihorikko (haava). Ei ole vielä tulehtunut, mutta erittää kirkasta kudosnestettä.
Oletteko kokeilleet apteekissa/lemmikkieläinkaupoissa myytäviä pihka- tai hunajapohjaisia voiteita. Kumpi toimi paremmin?
Tai jotain muuta vinkkiä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse on raavittu kuusen kyljestä pihkaa ja tehty voidetta. Kai sillä koiran kylki paranee, kun hevosen kyljestäkin parani valtava haava.

Vierailija
2/5 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihkavoide on hyvä ja tehokas pieniin haavoihin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunajapohjainen Vetramil on toiminut mun koiralla. Pihkavoidetta on kokeiltu kerran, mutta siitä tuli viivellä yliherkkyysreaktio. Silloin koiran iho ei ollut rikki, vaan ärtynyt tassuista kevättalvella suolan ja märkyyden takia. Haavan kautta reaktio olisi voinut olla pahempi, joten jos yhtään epäilet, että koirasi voi olla hartsiyliherkkä, kokeile ensin varovasti ehjälle iholle, jos haluat pihkavoidetta käyttää. Hunajavoide on tehokasta, sillä parani tulehtunut verikorvan leikkaushaava noin viikossa. Tietysti haavaa piti myös puhdistaa ja suojata lääkärin ohjeiden mukaan.  

Vierailija
4/5 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihkavoide voi allergisoida, joten valitsisin hunajan.

Vierailija
5/5 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huuhtoisin huuhtelunesteellä (apteekista saa, esim. Fresenius Kabi) niin, että varmasti kaikki sisällä oleva lika tulee pois ja sitten laittaisin Vetramilia päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä