Doxepin vai Mirtsapiini kun uni ei tule ollenkaan?
Tulee kausia, etten vaan millään nukahda ja kierre katkaistava. Kumpi noista parempi? Turvallisempi, ei tulisi mitään ikäviä sivuvaikutuksia?
Kommentit (81)
Doxepin ja painajaiset. Löysinpä vertaistukea. Olen myös nähnyt juuri vastaavanlaisia erittäin todentuntuisia painajaisia Doxepinin käytön aikana. Näen unta että olen sängyssä, mutta sitten tapahtuu kaikenlaista. Saatan vaikka katsoa puhelinta, eikä se toimi normaalisti. Myös erilaisia hallusinaatioita, esim ympäristö muuttaa hiukan muutoaan tai lähden itse leijailemaan sängyn yläpuolelle. Tunteena on aina hirveä paniikki ja varma tieto että tämä on todellisuutta eikä unta. Sitten herään sydän tykyttäen oikeaan todellisuuteen ja tajuan kaiken olevan unta.
Sain eilen mirtsapiiniin reseptin. Otin unettomuuteen 7.5mg eli puolikkaan ja jestas mikä tainnuttava vaikutus. Jopa pelottava. Kuinka noin pieni annos voi vaikuttaa noin?
Vierailija kirjoitti:
Nostan.
Mitä tarkoittaa "nostan"?
Aloin käyttämään ilta magnesiumia ja nukun hyvin. Kokeilkaa. Magnesiumia siinä on vähän, eli voi ottaa 2- 3 kapselia, eikä ole ns lääke vaan luontaislääke.
Ylivireyden aiheuttamista aamuyön heräilyistä pääsin eroon Doxepinillä ja auttoi jo heti ekana yönä, vedin kuurina kolme viikkoa ja muuten joskus tarvittaessa. Aamulla herätessä olo kuten pitääkin eli palautunut ja rauhallinen, päivät pirteitä. Ei ikäviä sivuvaikutuksia eikä riippuvuutta. Näin sain unen kuntoon ja sitä myöten muutenkin elämä rupesi taas rullaamaan. Aiemmin kokeiltu mirtatsapiini ei sopinut itselle - yöheräilyt jatkuivat, paino lähti nousuun ja päivät olivat sumuisia.
Se joka herättää Mirtazapinilla nukahtaneen, niin saa varoa itsensä ja katsoa samalla missä on oviaukko. Minä sain tuolla aineella täysin hallitsemattoman raivarin. Vaimo muutti seuraavana päivänä erilleen asumaan.
Minulle riittää satunnaiseen unettomuuteen pieni pala mirtsapiinipilleriä. Jonkinlainen aamutokkura tulee silti olemattomasta annoksesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Tapio 0.5L muovipullo !
Yhen tähen jallu, litran säästöpakkaus.
Itse heräilen aamuyöstä pari kertaa. Mirtazapinin puolikas auttaa ehkä vähän, Doxepin ei ollenkaan. Jalluhuikka aamuyöstä auttaa takaisin uneen, mut on aika surkia olo kellon soidessa, ei millään viittis herätä. Taivaallinen oli jos on joskus saanut nukuttua aamuun saakka yhtä soittoa. Nukahtamisvaikeuksia ei minulla ole.
Tulispa YT: t ja armahtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon ennen nukkumaan menoa kannattaa tuo Doxepin ottaa?
Hyvät ihmiset, lukekaa lääkärin antamat annosteluohjeet. Yleensä lääkepurkin mukana tulee annosteluohjeet. Ei täältä kannata kysellä lääkkeiden annostelua, muusta lääkkeisiin liittyvästä tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei toiminu kumpikaan. eikä noussut painokaan .
Eihän nuo ole mitään unilääkkeitä niin ei niillä nuku sen enempää kuin asperiinillä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle riittää satunnaiseen unettomuuteen pieni pala mirtsapiinipilleriä. Jonkinlainen aamutokkura tulee silti olemattomasta annoksesta huolimatta.
Minä sain siitä lääkkeestä vain monta tuntia kestävän aamutokkuran. Unettomuuteen siitä ei ollut mitään apua.
Eiköhän nuo ole ihan henkilökohtaisia asioita. Jos jollekin toiselle sopii, niin välttämättä sille toiselle ei sovi. Ikävä vaiva onneksi tilapäinen, mutta on mahdollinen hoitaa. Hienoa jos löydät lääkkeestä apua. Voi löytää avun myös muista rentoutumisenista. Voi olla, että sinulla hermosto on niin aktiivisessa tilassa.
Ylikuormittunut.
itselläni on ollut noita univaikeuksia, mutta minulla lääkkeet eivät niihin ole auttaneet. Unitutkojoita, kun olen kuunnellut, niin sieltä olen saanut niin sanotusti rentouttavia ajatuksia. Siellä yksi tutkija sanoi, että kyllä se ihminen sitten nukkuu on tarpeeksi väsynyt. Se auttoi minua, että eipä tarvi stressata siitä unesta.
Sen olen huomannut, että kun menen tarpeeksi ajoissa nukkumaan, vaikka yhdeksältä, niin kun olen saanut sitä unta sinne puoleenyöhön, niin ei haittaa vaikka heräisin-> Koska olen saanut syvää unta silloin tarpeeksi ja se on eheyttävää.
Kumpaakin juuri lääkäri määrännyt ei tehoa. Ainoa joka auttaa on Stellaa 10mg. Saanut äidiltäni. Mutta reseptillä ei näemmä lääkärit kirjoita.
Vierailija kirjoitti:
Doxepin ja painajaiset. Löysinpä vertaistukea. Olen myös nähnyt juuri vastaavanlaisia erittäin todentuntuisia painajaisia Doxepinin käytön aikana. Näen unta että olen sängyssä, mutta sitten tapahtuu kaikenlaista. Saatan vaikka katsoa puhelinta, eikä se toimi normaalisti. Myös erilaisia hallusinaatioita, esim ympäristö muuttaa hiukan muutoaan tai lähden itse leijailemaan sängyn yläpuolelle. Tunteena on aina hirveä paniikki ja varma tieto että tämä on todellisuutta eikä unta. Sitten herään sydän tykyttäen oikeaan todellisuuteen ja tajuan kaiken olevan unta.
Ja edelleen käytät sitä lääkettä?
Vierailija kirjoitti:
Ylivireyden aiheuttamista aamuyön heräilyistä pääsin eroon Doxepinillä ja auttoi jo heti ekana yönä, vedin kuurina kolme viikkoa ja muuten joskus tarvittaessa. Aamulla herätessä olo kuten pitääkin eli palautunut ja rauhallinen, päivät pirteitä. Ei ikäviä sivuvaikutuksia eikä riippuvuutta. Näin sain unen kuntoon ja sitä myöten muutenkin elämä rupesi taas rullaamaan. Aiemmin kokeiltu mirtatsapiini ei sopinut itselle - yöheräilyt jatkuivat, paino lähti nousuun ja päivät olivat sumuisia.
Etkö voisi löytää jotakin muita ratkaisuja tuohon unettomuuteensi? Tavallaan sairastutat itsesi sillä lääkkeiden käytöllä.
Harmillista. Toivon, että löydät muita, että saat sen hermoston maltillisemmaksi. Hidastaa elämää? Nukkua silloin kun se uni tulee. Päivälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Sain eilen mirtsapiiniin reseptin. Otin unettomuuteen 7.5mg eli puolikkaan ja jestas mikä tainnuttava vaikutus. Jopa pelottava. Kuinka noin pieni annos voi vaikuttaa noin?
ne ovat niin vahvoja lääkkeitä. Ja sinä olet herkkä lääkkeille.
Vierailija kirjoitti:
Jestas. Lääke tehosi. Sinä sait unta. Hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan sulle.
Mirtazapin ilman reseptiä - https://onlinecheappills.com/remeronfi.html tosi hyvä lääke. Auttaa useiden viikkojen käytön jälkeen hitaasti mutta varmasti. Et tunne olevasi lääketokkurassa ja olo kohentuu pikkuhiljaa. Suosittelen mutta ole pitkäpinnainen vaikutus ei heti ala.