Doxepin vai Mirtsapiini kun uni ei tule ollenkaan?
Tulee kausia, etten vaan millään nukahda ja kierre katkaistava. Kumpi noista parempi? Turvallisempi, ei tulisi mitään ikäviä sivuvaikutuksia?
Kommentit (45)
Mulle kirjoitti doxepin 2mg, ei siis kannata kokeilla vaan ottaa mirtsapin jota joskus ennenkin ollut? Siitä vaan jää aamupöhnää
Vierailija kirjoitti:
Doxepin ei toiminut minulla. Mirtazapinista riittää 3,5 mg joten itselleni ei tule sivuvaikutuksia.
Syötkö sitä monta yötä putkeen että kierre katkeaa? Monelta otat?
Doxepin toimi itselläni hyvin, annostuksella 3-6mg, eikä jää mitään unipöhnää ja uni on oikeasti levollista / syvää / palauttavaa. Itselläni ei ollut mitään sivuvaikutuksia ja tästä oli helppo vierottautua, kun unet alkoi tulla kuntoon.
Mirtazapin 3,5mg aiheutti unipöhnän ja järkyttävän painonnousun - niitä kiloja tiputellaan edelleen. Sain nukuttua kyllä tämän avulla, mutta uni ei palauttanut ja tuo pitkälle iltapäivään kestävä unipöhnä teki hommasta vähän +/- 0.
Doxepin alkoi toimia itselläni kunnolla siinä pahimmassa uniongelmavaiheessa vasta tuolla 6mg annoksella ja parin päivän totuttelun jälkeen - Mirtazapin tipautti kyllä ensimmäisestä tabletista, mutta sen kanssa ei koskaan tullut ahaa-elämystä "tältä tuntuu, kun on oikeasti nukkunut hyvin".
Virtsapiini kuulostaa hyvältä. Täällä joutuu myös heräilemään siinä kolmen huitteissa virtsailemaan.
Minullakin nousi mirtazapinista paino. Lähti kyllä nopeasti kun lopetin.
Doxepin aiheutti kamalan todentuntuisia painajaisia.
Olin mukamas potkinut kaikki peitot ja tyynyt pitkin poikin, huusin ja raivosin, olin jotenkin kauhuissani, mutten saanut ääntä tulemaan.
Kaikki tuntui aivan järkyn todelliselta.
Hämmästyneenä heräsin eikä mitään ollutkaan tapahtunut.
Hyvin ahdistavaa kuitenkin.
Vein heti apteekkiin poistoon moisen valmisteen ja kerroin lääkärilleni sivuvaikutuksista, että tietävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Doxepin ei toiminut minulla. Mirtazapinista riittää 3,5 mg joten itselleni ei tule sivuvaikutuksia.
Syötkö sitä monta yötä putkeen että kierre katkeaa? Monelta otat?
Olen syönyt säännöllisesti joka yö jo vuosia. Otan 1,5 h ennen nukkumaanmenoa.
Doxepin ei tehonnut yhtään. Mirtazapin 7,5 mg annos tehoaa mutta joo, paino nousee ja aamupöhnä on. Pienempi annos Mirtsusta ei toimi.
Voi olla kaksikin lääkettä, esim ketipinor ja imovane. Imovanea voi ottaa lisäksi 3-4 kertaa viikossa tabletin.
Ketipinoria pieni murunen tepsii hyvin.
Mirtazapin nukutti mut todella hyvin. Mutta turvotusta tuli vaikka oli vain kahdeksasosa tabletti. Lisäksi Mirta teki noinkin pienellä annoksella pökkyräisen olon koko päiväksi ja muitakin haittoja. Mutta unet oli pitkiä ja hyviä ja tulivat takuu varmasti. Käytän uudelleen tarvittaessa. Kun tarkoitus ei ole käyttää pitkäaikaisesti niin toimii kyllä.
Tuo Dopexin-painajaiskokemus kuulostaa pelottavalta! Onko muilla? En taida uskaltaa kokeilla. Mirtsa tosiaan tekee pöhnää, mutta jos muuten turvallisempi.
Mulla ei toiminu kumpikaan. eikä noussut painokaan .
Vierailija kirjoitti:
Muilla kokemusta Doxepinista?
Yksi iltaisin, ei mitään vaikutusta. Kaksi ja hyvin värikkäitä unia silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muilla kokemusta Doxepinista?
Yksi iltaisin, ei mitään vaikutusta. Kaksi ja hyvin värikkäitä unia silloin tällöin.
Toimiko siis edes nukuttavasti?
Uskallanko kokeilla..?
Yhdelle sopii yksi, toiselle toinen.
Äidilleni sopii ketipinor ja hän nukkuu hyvin sillä. Aikuinen Lapseni sai siitä painajaisia ja unettomia öitä.
Tuolle lapselle sopii doxepin tai mirtazapin.
Minä en nuku doxepinillä, mutta triptylillä nukun. Se ei taas auta lastani nukkumaan.