Tekoälygurulta ankara varoitus: nyt ei ole oikea aika hankkia lapsia sillä AI korvaa pian ihmisen
Googlen huippuroolissa työskennellyt Mo Gawdat ei muutenkaan hankkisi ja kasvattaisi lapsiaan tekoälyn ja muiden megaluokan uhkien värittämään maailmaan.
"Riskit ovat itse asiassa niin pahat, että kun otetaan kaikki muutkin ihmiskuntaa uhkaavat asiat, kannattaisi pidättäytyä lasten hankkimisesta, jos et ole vielä vanhempi, Gawdat sanoi Diary of a CEO -podcastissa.
https://www.mikrobitti.fi/uutiset/tekoalygurulta-ankara-varoitus-nyt-ei…
Kommentit (29)
https://store.steampowered.com/agecheck/app/1222140/
Tuossa on katsaus tulevaisuuteen. Erittäin vaikuttava teos.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kaikenlaisia mielipiteitä on maailmassa
mutta tuo on nostettu täällä
koska venäjä ei halua että suomeen syntyy suomalaisia lapsia!
juuri näin
Hitot minä tuosta tekoälystä, koska saa kaupasta oman androidin? Enkä meinaa puhelinta.
Okei no korvaako tekoäly ihmisen myös kuluttajana? Talous tarvitsee kuluttajia eli ihmisiä, mutta mikäli kellään ei ole töitä tuon tekoälyn takia tarkoittaa se myös talouden kuolemista. Siinäpä ovat sit ihmeissään, kun mikään ei käy kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvin olla. Tekoäly ei vaikuta ollenkaan lupaavalta. Tulee lisäksi viemään kaikki vähänkin mielekkäät työt, kuulemma.
Onneksi olen jo valmiiksi työtön, niin ei yhkaa tekoäly meikämannea ollenkaan.
Ei ole mikään ihme että tässä syntyvyystilanteessa tekoälykin oppii kouluttajaltaan ne selitykset miksi ei kannata sitoutua tai perustaa perhettä. Kyllä sillä tekoälyllä on yhtä yksinäistä tinderissä parinkymmenen vuoden päästä kuin incel kouluttajallaan nyt.
Vierailija kirjoitti:
Neljä lasta pitää hankkia
#
Yksi äidille
Yksi isälle
Yksi isovanhemmille
ja
Yksi isänmaalle
#
Vässykät ei tiedä
Minut on tehty isänmaalle 🤣
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kaikenlaisia mielipiteitä on maailmassa
mutta tuo on nostettu täällä
koska venäjä ei halua että suomeen syntyy suomalaisia lapsia!
tämä
Neljä lasta pitää hankkia
#
Yksi äidille
Yksi isälle
Yksi isovanhemmille
ja
Yksi isänmaalle
#
Vässykät ei tiedä