Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekoälygurulta ankara varoitus: nyt ei ole oikea aika hankkia lapsia sillä AI korvaa pian ihmisen

Vierailija
09.06.2023 |

Googlen huippuroolissa työskennellyt Mo Gawdat ei muutenkaan hankkisi ja kasvattaisi lapsiaan tekoälyn ja muiden megaluokan uhkien värittämään maailmaan.

"Riskit ovat itse asiassa niin pahat, että kun otetaan kaikki muutkin ihmiskuntaa uhkaavat asiat, kannattaisi pidättäytyä lasten hankkimisesta, jos et ole vielä vanhempi, Gawdat sanoi Diary of a CEO -podcastissa.

https://www.mikrobitti.fi/uutiset/tekoalygurulta-ankara-varoitus-nyt-ei…

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaiken muunkin. Mitään ei kannata tehdä!

Vierailija
2/29 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä riskit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuton tyyppi, yrittää varastaa toivon!

Vai yrittääkö estää John Connorin syntymän?

Vierailija
4/29 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo viesti ei tavoita niitä 7,5 miljardia jotka oikeasti lisääntyvät kuin kanit.

Vierailija
5/29 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti totta. Koko loppuelämänsä ajan on juotava siideriä, syötävä suklaata ja rähjättävä vauvapalstalla. Näin ei elämä valu hukkaan.

Vierailija
6/29 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei tee lapsia, niin sitten ainakin ihmiskunta tuhoutuu. Tosin suoraan sanottuna, mitä väliä vaikka tuhoutuukin.

Vierailija
7/29 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvin olla. Tekoäly ei vaikuta ollenkaan lupaavalta. Tulee lisäksi viemään kaikki vähänkin mielekkäät työt, kuulemma.

Vierailija
8/29 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pyramidin huipulle päässeet kaikista rikkaimmat paskiaiset ovat suurin riski meille kaikille muille. Ne lopulta päättävät miten maailma makaa.

Vierailija
9/29 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvin olla. Tekoäly ei vaikuta ollenkaan lupaavalta. Tulee lisäksi viemään kaikki vähänkin mielekkäät työt, kuulemma.

Se riippuu ihan ihmisistä mitä sillä tekoälyllä tehdään ja mitä ei.

Vierailija
10/29 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu kysymään "mitkä riskit", ei ole valmis hankkimaan lapsia.

Vierailija
11/29 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja itse töissä Googlella ja kehittää sitä supervaarallista supertekoälyä. Nyt on kyllä kaksinaismoralismi huipussaan.

Vierailija
12/29 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly voisi vastata myös kysymykseen, että tarvisiko Suomi todella muuhanmaattoa, jos speksit ovat nämä.

Vierailija
13/29 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen kannalta ainoat mielekkäät työt ovat ihmisen kannalta mielekkäitä töitä. Eli ei se tekoäly mitään tee, ellei ihmiset pysty niitä palveluja käyttämään. Eli ihmisille vapautuu lisää vapaa-aikaa, that's it. Tietenkin talous pitää mukauttaa niin, että ihmiset saavat saman verran tai enemmän rahaa kuin ennenkin. Muutenhan tekoäly on ihan turha keksintö.

Tuo tyyppi on kylläkin tyhmä. Ikinä ole ollut yhtä vähän riskiä elämässä kuin nykyään.

Vierailija
14/29 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä riskit?

Oletko kattonut koskaan Terminaattoreita tai I, Robotia?

Vierailija
15/29 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjailijat ja taidemaalarit osoittaa jo nyt mieltä sen takia että AI uhkaa viedä heiltä työt ja omia kulttuurin.

Vierailija
16/29 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä riskit?

Oletko kattonut koskaan Terminaattoreita tai I, Robotia?

Anteeksi, mutta tekoäly ei ole lähelläkään tuollaisia scifi-tarinoita eikä varmaan tule olemaankaan.

Vierailija
17/29 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjailijat ja taidemaalarit osoittaa jo nyt mieltä sen takia että AI uhkaa viedä heiltä työt ja omia kulttuurin.

AI canceloitava kulttuurisen omimisen takia.

Mutta siis eihän tuossa muuta kuin, että lainsäädäntöä pitää muuttaa. Tekoälyn kouluttamiseen tarvitaan materiaalia ja siihen on monessa tapauksessa nyt käytetty luvatta taiteilijoiden teoksia. Sen ei pitäisi olla sallittua kuten ei plagioiminenkaan ole sallittua.

Vierailija
18/29 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putte nimenomaan haluaa että esim. Suomessa ja Ukrainassa ei synny lapsia!

Totta kai voit hankkia lapsen. Se on hyväksi sulle. Se on hyväksi maailmalle. Se on hyväksi Suomelle. Se on meidän kaikkien moraalinen velvollisuus.

Mä olen itse jo kolmen lapsen äiti ja lasten hankinta oli mulle kaikista paras päätös mun elämässäni. Aluksi tietysti emmin, mutta kun lapset syntyivät niin asiat kyllä järjestyi. Suomessa on maailman paraspaikka saada lapsia ja kasvattaa niitä.

Oon niin onnelline kun päätin hankkia lapseni. En vois ajatella elämää ilman heitä. Säälin lapsettomia, koska eivät koskaan voi tuntea tätä maailman vahvinta tunnetta ja sidettä: rakkautta lapseen.

Vierailija
19/29 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et hanki lasta niin Putte on jo voittanut.

Putte nimenomaan haluaa että esim. Suomessa ja Ukrainassa ei synny lapsia!

älä alistu puten trollien propagandaan

Vierailija
20/29 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kaikenlaisia mielipiteitä on maailmassa

mutta tuo on nostettu täällä

koska venäjä ei halua että suomeen syntyy suomalaisia lapsia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan