Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita miehen kanssa juhannuksesta, mikä on paras ratkaisu?

Vierailija
09.06.2023 |

Eli miehen vanhemmilla on pieni ja alkeellinen mökki viiden tunnin ajomatkan päässä meiltä. Miehen vanhemmat on mökillään juhannuksena ja mies haluaa meidänkin menevän sinne. Meillä on pieni lapsi, majoitus olisi teltassa, ruoat appivanhempien varassa (pieni jääkaappi, pieni keittonurkkaus ja se anopin valtakuntaa), viiden tunnin liian ajo raskas pienelle. Sanoin että en voi lähteä sinne juhannukseksi. Mies aikoo mennä nyt yksin. Ja jättää minut ja lapsen kaksistaan kerrostaloon kaupunkiin. Kaikki tuttavat on mökeillään tai ulkomailla, meillä ei ole tässä tietenkään edes mitään pihaa, vain ankea pieni taloyhtiön leikkipaikka, ja miehellä siis tietenkin auto kun hän sen siihen kulkemiseen tarvitsee. Vedin tästä vähän hernettä nenään, koska ei tämä ihan reilulta tunnu. Sanokaa mikä on oikea ratkaisu tähän riitaan, ärsytykseltä on vaikea ajatella nyt itse viisaasti.

Kommentit (489)

Vierailija
461/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja heivaa se luuseri mammanpoika pois pysyvästi sun elämästä. Ei tule muuttumaan tuo äidin pikkupoika.

Vierailija
462/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloota kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tunne ketään, joka lähtisi ilmankaan lasta nukkumaan telttaan juhannuksena jonkun mökin pihaan! Enkä tunne ketään joka jättäisi puolisonsa yksin juhannukseksi kotiin. Kyllä perheenä vietetään juhannukset yhdessä ja ketään ei telttaan pakoteta.

Parempi olisi ollut vuokrata isompi mökki teille kaikille. Ensi vuonna teette niin.

.

Ei ole mitään sääntöä että parisuhteessa olisi vietettävä jokainen pyhäpäivä yhdessä. Mielenterveydelle tekee hyvää jos on myös muita läheisiä ihmissuhteita. En lähtisi kieltämään toiselta mieluisia menoja vain siksi etten itse haluaa osallistua niihin.

Ei olekaan. Nyt puoliso on kuitenkin ilmoittanut, että hänen tarpeensa ovat tärkeämpiä kuin toisen puolison ja lapsen: jos ette tee, kuten sanon, lähden yksin.

Nainenhan siinä on ilmoittanut että hänen tarpeensa ovat tärkeämpiä kuin miehen tai lapsen ja jos mies ei tee kuten nainen sanoo, mies joutuu lähtemään yksin.

Miten nimittelisitte miestä joka ei osallistu naisen haluamiin rientoihin, vaan kieltäytyy kaikesta ja estää naista toteuttamasta asioita yksin?

Telttajuhannus 2-vuotiaan kanssa on susta ihan peruspyyntö? Telttaan kuuluu luonnon äänet, itse olen pelännyt niitä vielä 20-vuotiaanakin, kun olen viimeisen kerran viettänyt yön teltassa kavereiden kanssa. Voi olla, että lapsi ei nuku koko yönä oudossa ympäristössä. Yöllä voi oikeasti olla kylmä, hyttyset, vesisade??? Vaipanvaihto? Joka väittää, että vaimo on itsekäs, ei oo koskaan ollut teltassa yötä tai ei oo lapsia.

Luonnon äänet pelottaa? Voi pientä. 

Meidän perhe mökkeilee tällä hetkellä suvun mökillä, jossa viime yönä joutsenet huusivat lähes koko yön ja aamuyöstä vastapäisen rannan mullilauma ammui aamunkoittoon.

Kaksi käkeä kukkui eri puolilla järveä. Lisäksi pienemmät linnut päälle. Siihen vielä joku moottoriajoneuvo, jota ihmettelin, kun täällä ei yleensä yöllä autot kulje. Tämä kaikki yöllä 24 - 06 välillä. Tiedän, kun valvoin kahden lapsen kanssa, joista toinen oli ekaa kertaa yökylässä. Nämä äänet kuuluvat myös hirsimökkiin sisälle. Sanoisin, että teltassa vois tottumaton häiriintyä : D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrattiin mökki juhannusviikoksi, kaikki mukavuudet, hyvä ranta.

Vierailija
464/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö kesäyön? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloota kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tunne ketään, joka lähtisi ilmankaan lasta nukkumaan telttaan juhannuksena jonkun mökin pihaan! Enkä tunne ketään joka jättäisi puolisonsa yksin juhannukseksi kotiin. Kyllä perheenä vietetään juhannukset yhdessä ja ketään ei telttaan pakoteta.

Parempi olisi ollut vuokrata isompi mökki teille kaikille. Ensi vuonna teette niin.

.

Ei ole mitään sääntöä että parisuhteessa olisi vietettävä jokainen pyhäpäivä yhdessä. Mielenterveydelle tekee hyvää jos on myös muita läheisiä ihmissuhteita. En lähtisi kieltämään toiselta mieluisia menoja vain siksi etten itse haluaa osallistua niihin.

Ei olekaan. Nyt puoliso on kuitenkin ilmoittanut, että hänen tarpeensa ovat tärkeämpiä kuin toisen puolison ja lapsen: jos ette tee, kuten sanon, lähden yksin.

Nainenhan siinä on ilmoittanut että hänen tarpeensa ovat tärkeämpiä kuin miehen tai lapsen ja jos mies ei tee kuten nainen sanoo, mies joutuu lähtemään yksin.

Miten nimittelisitte miestä joka ei osallistu naisen haluamiin rientoihin, vaan kieltäytyy kaikesta ja estää naista toteuttamasta asioita yksin?

Telttajuhannus 2-vuotiaan kanssa on susta ihan peruspyyntö? Telttaan kuuluu luonnon äänet, itse olen pelännyt niitä vielä 20-vuotiaanakin, kun olen viimeisen kerran viettänyt yön teltassa kavereiden kanssa. Voi olla, että lapsi ei nuku koko yönä oudossa ympäristössä. Yöllä voi oikeasti olla kylmä, hyttyset, vesisade??? Vaipanvaihto? Joka väittää, että vaimo on itsekäs, ei oo koskaan ollut teltassa yötä tai ei oo lapsia.

Luonnon äänet pelottaa? Voi pientä. 

Meidän perhe mökkeilee tällä hetkellä suvun mökillä, jossa viime yönä joutsenet huusivat lähes koko yön ja aamuyöstä vastapäisen rannan mullilauma ammui aamunkoittoon.

Kaksi käkeä kukkui eri puolilla järveä. Lisäksi pienemmät linnut päälle. Siihen vielä joku moottoriajoneuvo, jota ihmettelin, kun täällä ei yleensä yöllä autot kulje. Tämä kaikki yöllä 24 - 06 välillä. Tiedän, kun valvoin kahden lapsen kanssa, joista toinen oli ekaa kertaa yökylässä. Nämä äänet kuuluvat myös hirsimökkiin sisälle. Sanoisin, että teltassa vois tottumaton häiriintyä : D

Tämä on aivan totta. Miksi pitäisi mennä kärsimään johonkin telttaan, kun kotona voi viettää laatuaikaa lapsen kanssa ilman miespoloista.

Vierailija
465/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen mennä ja nussi sinä koko juhannus vieraan miehen kanssa.

Vierailija
466/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirves Koljonen kirjoitti:

Anna miehen mennä ja nussi sinä koko juhannus vieraan miehen kanssa.

Hyvä ajatus saada kerrankin säällisen kokoista munaa. Kiitos vinkinstä.

Vierailija
467/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu on se, että pakkaat äijälle tamineet mukaan, ja toivotat hyvää jatkoa äitin pikku possulle äitin helmoissa.

Vierailija
468/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo todellista, telttaan??? Tietääpähän miniä kakaroineen paikkansa.

Onkohan nyt käynyt niin että olet mennyt lisääntymään mieslapsen kanssa?

Eihän tuollaista lomanviettoa kukaan tosimies perheelleen edes kehtaisi ehdottaa.

Onkohan nyt käynyt niin, että sä uskot jokaisen trollaavan kusinartun kaikki jutut, kunhan miehistä puhutaan pahaa.

Vierailija
469/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo todellista, telttaan??? Tietääpähän miniä kakaroineen paikkansa.

Onkohan nyt käynyt niin että olet mennyt lisääntymään mieslapsen kanssa?

Eihän tuollaista lomanviettoa kukaan tosimies perheelleen edes kehtaisi ehdottaa.

Onkohan nyt käynyt niin, että sä uskot jokaisen trollaavan kusinartun kaikki jutut, kunhan miehistä puhutaan pahaa.

Sulla on kusta päässä. Ei auta rakon tyhjentäminen. Olet luuseri peräkammarin pikkupilinen poika.

Vierailija
470/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen mies ja miehen lapsuudenperhe. Onko näin, että miehen vanhemmat ovat ylpeitä pojastaan, joka jättää tuoreen oman perheensä yksin ja menee nysväämään vanhempiensa luokse ja juhlimaan keskikesän juhlaa?

Minua hävettäisi. Sanoisin pojalle, että nyt on aika laittaa asiat tärkeysjärjestykseen.

Tuoreen? Lapsi on kaksi. Miksi miehen pitäisi juhannus viettää kaupungissa jos ei halua?

Ei se kovin vanha perhe ole, kun lapsikin on vasta kaksi. Eikä mies pärjää lapsen kanssa, uutta ja ihmeellistä opittavaa vielä paljon. Eli tuore perhe.

Siis miehen halullako vain on väliä?

Itse olen ajatellut, että parisuhde ja perhe on paljon kompromissejä. Tuommoiset tärkeät jutut mietitään ja suunnitellaan yhdessä.

Minkäs teet kun nainen ajattelee vain itseään eikä suostu kompromisseihin.

Vierailija
471/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin punainen lippu tulee, koska mies panee itsensä edelle oman lapsen ja lapsen äidin sijaan. Ei sit kiinnostele oman ydinperheen juhannus.

Nainen siinä laittaa itsensä lapsen ja lapsen isän edelle. Ei sit kiinnosta oman ydinperheen juhannus.

Vierailija
472/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasin matkan Pariisiin ja lähtisin kaiken varalta pari päivää ennen kuin mies ehtii kaasuttaa mökille

Vaihtaisin lukot eikä ämmällä olisi mitään asiaa takaisin.

Vierailija
473/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies lapsen kanssa telttailemaan ja sinä juot skumppaa kaupungissa.

Kaikki lapsiperheet, joita minä tunnen, ovat käyneet muuten pikkulapsiaikana telttailemassa kun se on kuulemma niin helppoa ja lapset tykkää.

Haluat siis että lapsi kätsii 10+h autossa oksentaen, vain jotta nainen pääsee kostamaan?

Vierailija
474/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa pitsa ja muuta herkkua. Luet ja katsot telkkaa. Kait siitä pihalta puistoon pääsee jos jalat kunnossa. Ota oikea asenne, anna ukon mennä, voi tehdä hyvää suhteelle.

Yksi pitkä viikonloppu äkkiä menee.

Vierailija
475/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varasin matkan Pariisiin ja lähtisin kaiken varalta pari päivää ennen kuin mies ehtii kaasuttaa mökille

Vaihtaisin lukot eikä ämmällä olisi mitään asiaa takaisin.

Minä antaisin kengän kuvan ukolle persuuksiin.

Vierailija
476/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JSS

Huoraava emakko onkin jo porsinut

Hylkäsikö äitisi sinut kun noin kiihkeästi vingut?

Vierailija
477/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähtisi telttaan juhannukseksi edes ilman lasta. Ei todellakaan kiinnosta palella kylmässä vesisateessa teltassa ja käydä sieltä yöllä jossain huusissa.

Mies voisi mennä minne haluaa ja minä nauttisin itse kotona rennosta juhannuksesta ja juhannusherkuista lapsen kanssa. Kaupassa vaan käy autolla ennen miehen lähtöä niin loistavasti pärjää.

Vierailija
478/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että juuri siihen yhteen tiettyyn viikonloppuun pitää ladata niin valtavasti tunteita. Yleensä silloin kuitenkin sataa, ja saa olla tyytyväinen, jos sade tulee vetenä.

Vierailija
479/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en lähtisi telttaan juhannukseksi edes ilman lasta. Ei todellakaan kiinnosta palella kylmässä vesisateessa teltassa ja käydä sieltä yöllä jossain huusissa.

Mies voisi mennä minne haluaa ja minä nauttisin itse kotona rennosta juhannuksesta ja juhannusherkuista lapsen kanssa. Kaupassa vaan käy autolla ennen miehen lähtöä niin loistavasti pärjää.

Totta. Juhannuksena yöt ovat vielä vähintäänkin viileitä, vaikka päivällä olisi hellelukemiakin.

Vierailija
480/489 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Juhannuksena yöt ovat vielä vähintäänkin viileitä, vaikka päivällä olisi hellelukemiakin.

En lähtisi palelemaan hyttysten pisteltäväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan