Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todennäköisesti iso hammasremontti tulossa, olen eläkkeellä

Vierailija
09.06.2023 |

Eli miten maksan sen. Eläke pieni. Ei olisi millään varaa hammaslääkäriin

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö julkisella puolella onnistu?

Jos ei, niin puhelin käteen ja kysely yksityisiltä, mistä löytyy paikka, jossa onnistuu osamaksu.

Lisäksi kannattaa pyytää toinen mielipide hammasremonttiin, jos yksityinen kyseessä.

Itselleni lääkäri ilmoitti yllättäen vuosittaisella käynnillä, että paikattavaa on. Oli jo antamassa uusia aikoja. Mietin, että miten voi olla mahdollista ja sanoin, että varaan ajat vasta kun olen kalenterin äärellä.

Varasin ajan toiselle lääkärille. En puhunut edellisestä mitään, menin vain tarkastukseen. Ei reikiä missään.

Karkeasti laskien säästin luultavasti vähintään tonnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten 1300 € eläkkeestä ei jää mitään säästöön, jos on oma asunto ja puoliso, joka maksaa oman osuutensa menoista?

En ole ap mutta sulla on huono luetun ymmärtäminen. Ap.han kertoi että heillä on kaksi teiniäkin.

Vierailija
24/41 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa on edullisempi hammashoito kuin Suomessa.

Vierailija
25/41 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö matkustamaan esim Viroon tai Unkariin tekemään tuon remontin? Tulee matkoineen ja majoituksineen silti halvemmaksi kuin Suomen hammaslääkäri. Itse kävin Unkarissa ja maksoi kaiken kaikkiaan noin kolmanneksen siitä mitä Suomessa ja todella laadukasta jälkeä tekivät.

Vierailija
26/41 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsi valinnoistasi.

Kusipää psykopaatti.

Vierailija
27/41 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet oikeutettu toimeentulotukeen, niin tuommoset laskut kuuluu heidän maksaa. Laskeppa laskurilla kelan sivulla. Voit myös hakea harkinnanvaraista.

Vierailija
28/41 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatkohan lainaa?

Niin en tiedä myönnetäänkö eläkeläiselle lainaa

Ap

Riippuu varmaan siitä, kuinka suuri eläke sulla on. Itse kysyisin Kelasta/sossusta apua, jos eläke on pieni.

Luulen ettei kelasta tai sossusta saa apua jos puoliso töissä ja oma asunto.

Ap

Oma asunto ei vaikuta, mutta sen sijaan asumistuessa ja toimeentulotuessa katsotaan KOKO TALOUDEN tulot eli myös puolison tulot vaikuttavat ja toimeentulotuessa molempien varallisuus, jos sitä on. Mutta minkäslainen k...pää sulla on puolisona, jos ei omaa vaimoaan/miestään halua terveysasioissa auttaa?

Vierailija
29/41 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläke 1300€/kk

Ap

.

Brutto vai netto? Jos netto, et saa yhteiskunnalta tuohon mitään tukea.

Vierailija
30/41 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläke 1300€/kk

Ap

.

Netto on. Itellä hampaat huonossa kunnossa eroosion takia. Takahampaat tarvii posliinipaikat ja etuhampaiden sisäosat muovivahvistukset. Yksi posliinipaikka isoon hampaaseen 600€. Ja takahampaita 8. Muovivahvistukset hintaa en tiedä mutta tuhansissa liikutaan. En nyt tiedä mitä teen.

Ap

Vierailija
31/41 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet töihin ja maksat hoitosi.

Vierailija
32/41 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet töihin ja maksat hoitosi.

Kerro tuo mun lääkärille!

Ap

Vierailija
33/41 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keraamiset kruunut käyt laittaan   kandien toimesta. 

Jos on syytä, niin ne laittaa, maksaa alle satasen kappale.

Vierailija
34/41 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei edes pääse hammaslääkäriin muuta kuin yksityiselle, mikä on hirveän kallista.[/quote

Missä on täällä? Vantaalla pääsee. Aikaa kyllä voi mennä. Tiedän erään, jolle tehtiin kaupungin hammaslääkärissä proteesi, eläke hänellä ihan hyvä.

Vierailija
35/41 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä näitä tehdään? En asu Helsingissä, Turussa tai Tampereella. Kunnalliselle en varmaan voi mennä henk.koht.syistä. Tai ainakin iso kynnys mennä.

Ap

Vierailija
36/41 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä näitä tehdään? En asu Helsingissä, Turussa tai Tampereella. Kunnalliselle en varmaan voi mennä henk.koht.syistä. Tai ainakin iso kynnys mennä.

Ap

Kuule, ei toimeentulotuki eli Kela tai sossu maksa sulle uusia hampaita yksityisellä siksi, ettet voi henkilökohtaisista syistä mennä kunnalliselle puolelle. Oikeastiko aloittaja kuvittelet että noin voisi olla?

Vierailija
37/41 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene ihan ensin sinne hammaslääkärille tarkistukseen, sitten vasta tiedät mitä täytyy tehdä. Itsekin luulin joutuvani isoon hammasremonttiin , pelkäsin hammaslääkäriin menoa ihan hulluna..oli 5v välissä kun olin edellisen kerran käynyt.

Yksi lohkeama oli, ei yhtään reikää. Hammaakivet pois otettiin. Ja kyllä, mulla oli hampaita paikattu aikaisemmin paljonkin. Nyt vaan kun olin pelännyt hammaslääkäriin menoa kauan, olin ilmeisesti hoitanut hampaitani paljon paremmin...

Vierailija
38/41 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläke 1300€/kk

Ap

.

Netto on. Itellä hampaat huonossa kunnossa eroosion takia. Takahampaat tarvii posliinipaikat ja etuhampaiden sisäosat muovivahvistukset. Yksi posliinipaikka isoon hampaaseen 600€. Ja takahampaita 8. Muovivahvistukset hintaa en tiedä mutta tuhansissa liikutaan. En nyt tiedä mitä teen.

Ap

Tulisko tekohampaat halvemmaksi?

Vierailija
39/41 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mene ihan ensin sinne hammaslääkärille tarkistukseen, sitten vasta tiedät mitä täytyy tehdä. Itsekin luulin joutuvani isoon hammasremonttiin , pelkäsin hammaslääkäriin menoa ihan hulluna..oli 5v välissä kun olin edellisen kerran käynyt.

Yksi lohkeama oli, ei yhtään reikää. Hammaakivet pois otettiin. Ja kyllä, mulla oli hampaita paikattu aikaisemmin paljonkin. Nyt vaan kun olin pelännyt hammaslääkäriin menoa kauan, olin ilmeisesti hoitanut hampaitani paljon paremmin...

Kävin jo hammaslääkärissä ja tuon kertoi että pitää isot paikat uusia eroosion takia ja 600 maksaa per hammas.Tuo on kaupungin ainoita hammaslääkäriasemia missä voi rahoituksella maksaa. Ja itehän hampaani oon tähän kuntoon saanut ja itseäni voin vain syyttää.

Ap

Vierailija
40/41 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandeja siellä missä opetussairaala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi