Miksi vaihdoitte yksityisautoiluun julkisen sijasta?
Olen ollut viime aikoina lisääntyvässä määrin ärsyyntynyt kanssamatkustajista.
- musiikin ja videoiden katselu ilman kuulokkeita
- puhelut maailman toiselle puolelle kaiuttimista
- kirkuvat lapset, vttuilevat nuorisojengit, riehuvat känniläiset
- hirveä parfyymin tai röökin haju
Ja mitä muita näitä nyt onkaan. Auto tulee oleva merkittävä menoerä, mutta en herran tähden kestä enää tuota hulabaloota.
Kommentit (25)
Suurin syy on se, että pitäisi päästä töihin perille asti, mielellään alle 12 tunnissa. Ja viikonlopuksi kotiin aina kun mahdollista. Eipä kulje julkiset pikkukyliin tunnin välein, työmatkaa on 350 km.
Tuntuu että julkisia huononnetaan koko ajan. Sen minkä ennen pääsi vaihdoitta pitää nyt mennä useammalla vaihdolla. Moni valitsee siinä vaiheessa oman auton kun julkisilla matkaan menee 1,5h, kun omalla autolla 30min.
Helsingin junaliikenteessä tulee liian säännöllisesti vastaan huonosti käyttäytyviä m muuttajia. Henkilöautossa niitä ei tule vastaan.
Olen aina äänestänyt sellaista puoluetta, joka ei halua päästää näitä Suomeen, joten en koe päivittäisestä valinnastani millään muotoa huonoa omatuntoa.
julkisilla kulkeminen on tehty niin hankalaksi - mihinkään ei enää pääse suoraan vaan aina erittäin hankala ja aikaa vievä vaihto ja tämä juuri työmatkaliikenteessä
Vierailija kirjoitti:
Helsingin junaliikenteessä tulee liian säännöllisesti vastaan huonosti käyttäytyviä m muuttajia. Henkilöautossa niitä ei tule vastaan.
Olen aina äänestänyt sellaista puoluetta, joka ei halua päästää näitä Suomeen, joten en koe päivittäisestä valinnastani millään muotoa huonoa omatuntoa.
Tämä minullakin. On aivan eri asia kulkea bussissa espoolaisten veronmaksajien kanssa kuin Milan Jaffojen, jotka kaatavat maitoa metroon.
Raha ja aika. Junalla liikkuminen maksaa maltaita, kun lähiasemalla ei ole liityntäpysäköintiä. Kuukaudessa tulee parkkimaksuja 140 e ja siihen alati nouseva junalipun hinta päälle, joten oma auto on halvempi vaihtoehto. Samalla säästyy jokapäivä omaa vapaa-aikaa melkein tunnin verran.
Vierailija kirjoitti:
julkisilla kulkeminen on tehty niin hankalaksi - mihinkään ei enää pääse suoraan vaan aina erittäin hankala ja aikaa vievä vaihto ja tämä juuri työmatkaliikenteessä
Helsingin julkinen liikenne on rankattu muutenkin varsin heikoksi kansainvälisillä standardeilla. Tukholmassa ja Kööpenhaminassa hyvät metrojärjestelmät, jotka mennen tullen pesevät stadin tynkämetrot.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin junaliikenteessä tulee liian säännöllisesti vastaan huonosti käyttäytyviä m muuttajia. Henkilöautossa niitä ei tule vastaan.
Olen aina äänestänyt sellaista puoluetta, joka ei halua päästää näitä Suomeen, joten en koe päivittäisestä valinnastani millään muotoa huonoa omatuntoa.
Erityisesti junaan ne m muuttajat tulevat riehumaan, kun sinne pääsee vapaasti kulkemaan ilman lippuakin.
Turvallisuus. Junassa matkustaminen on monin eri tavoin arvaamatonta. Väkivalta ja junien myöhästely aiheuttivat sen, että vaihdoin omaan autoon. Työnantaja tuki tätä tarjoamalla maksuttoman parkkipaikan.
Julkinen ei täällä liiku hyvin ja esim töihin en pääsisi julkisilla edes. Asun kaupungissa eteläsuomessa.
Autoilun verotusta pitäisi keventää reilusti koska autoilu on liian kallista.
M32
Muutin paikkaan jossa on huono julkinen liikenne.
Kun julkiset lakkasivat kokonaan kulkemasta oli pakko.
Tässäkin varsinainen amatilaiskuski ollut asialla...
Turku-Helsinki "tunninjuna" vihervassareiden viimeinen kosto, talous laskuun...
Vuorotyö, ajansäästö, pitkät välimatkat, ei vaihtoehtoja esim. muuttaa työpaikan lähelle ja aina nekin saattaa vaihtua.
Paljon parjatulla sähköautolla pystyy ajamaan töihin ja takaisin yhdellä latauksella ovelta ovelle. En voi ehkä ajella Lappiin enkä ole edes ajatellut kokeilla. Enpä usko että saastutan hirveän paljon verrattuna dieselbussiin. Hinta on aivan kohtuullinen kun ottaa huomioon sen ettei tarvitse palella pysäkillä ja kauppakassit saa nostettua ostoskärrystä suoraan takakonttiin.
Meillä ei ole maaseudulla julkista liikennettä. Tai on, mutta samana päivänä ei välttämättä pääse takaisin, jos julkisilla lähtee.
Julkisilla ( 2 dösää) töihin tunti, autolla 10 minuuttia. Matka 5 kilsaa.
Vaihdoin alkujaan julkiseen omaan autoon siksi, että viimeinen julkinen meni tästä ohi vuonna 2004, muistaakseni. Työmatkat julkisella lopetin siksi, että toimipisteen siirron vuoksi en olisi enää ehtinyt sinne julkisella ajoissa. Tämä tapahtui vasta toissa vuonna. Haja-asutusalueella näin.
Länsimetron takia. Julkisilla Kamppiin yli tunti, autolla 35min.