Onko "outoa" jos yksinasuva keski-ikäinen 4-5kymppinen nainen ostaa rivitaloasunnon?
Meinaan kun rivareissa yleensä asuu vain lapsiperheitä ja ehkä pariskuntia.
Kommentit (58)
Mä 44v. nainen harkitsen ostavani omakotitalon vaikka ainoa lapsi on jo 19v. ja muuttaa pian muualle opiskelemaan. Ajatella, sitten olisin isossa talossa kahdestaan kissan kanssa.
Paljonhan niitä asuu yksinäisiä naisia (ja miehiä) rivitaloissa, saattaa olla esim. koira, jolloin on paljon kätevämpää asua rivarissa kuin kerrostalossa.
VARAUDU, että sua kytätään, jokainen miesvieras on salap#no, vaatteet, tekemiset, et saa puhua naapurimiesten kanssa, koska olet potentiaalinen syöjätär/houkutus , pihasi tutkitaan, arvostellaan, luoksesi tullaan kyselemättä, kaikki puheet, ilakoinnit kuuluu naapurinpihan puolelle, teet vuorollasi talkkarintyöt, lipunnostot, ruohonleikkuut yleisitä alueilta, lumityöt, koska eihän näissä mitään huoltomiestä ole kalleuden vuoksi, olet vapaata riistaa tässä pienessä yhteisasumisen muodossa. Älä muuta. terv: tän kaiken kokenut nainen ja pois muuttanut.
Kyllähän tuo nyt aika oudolta vaikuttaa...Jos tähän rivariin muuttaisi moinen eukko, en uskaltaisi öitäni nukkua, koska kaikkihan tietää että tuollaiset eukothan ovat pahimpia pyromaaneja ja taparikollisia. Hyi olkoot...
Vierailija kirjoitti:
VARAUDU, että sua kytätään, jokainen miesvieras on salap#no, vaatteet, tekemiset, et saa puhua naapurimiesten kanssa, koska olet potentiaalinen syöjätär/houkutus , pihasi tutkitaan, arvostellaan, luoksesi tullaan kyselemättä, kaikki puheet, ilakoinnit kuuluu naapurinpihan puolelle, teet vuorollasi talkkarintyöt, lipunnostot, ruohonleikkuut yleisitä alueilta, lumityöt, koska eihän näissä mitään huoltomiestä ole kalleuden vuoksi, olet vapaata riistaa tässä pienessä yhteisasumisen muodossa. Älä muuta. terv: tän kaiken kokenut nainen ja pois muuttanut.
Niin ihan normi setti miten käy aina kun muuttaa uuteen taloyhtiöön tai uudelle paikkakunnalle.
Myös se olisi jännä ajatus, että vain perheellisillä ihmisillä olisi oikeus omaan pihaan.
Asutaan rivitaloyhtiössä, jossa on seitsemän noin 80 neliön asuntoa eikä yhtään lapsiperhettä, vaikka tässä on koulut ja päiväkodit lähellä. Yksinasujia kaksi, loput pariskuntia, useimmilla kissoja tai koiria tai molempia.
Vierailija kirjoitti:
Ei se outoa ole, mutta ärsyttävää kun on tän yksinäisen täti-ihmisen talkkarivuoro, niin kaikki lumenluonnista ruohonleikkuuseen ja lipunnostamiseen onkin ihan ylivoimaista.
Mikä talkkarivuoro? Asutaan rivitalossa, jossa ei ole lipputankoa, jokainen leikkaa itse oman nurmikkonsa ja huoltoyhtiö auraa lumet. Jos jotakin pitää nikkaroida tai muuten tuunata, isännöitsijän kautta tilataan tekijä.
On outoa. Ei naisilla rahaa pitäisi olla.
Itsekin ostin 85 neliöisen asunnon rivarista kun erosin. Enemmän ainakin tässä taloyhtiössä on yksinasuvia, mm .3 leskeä, 2 eronneita osapäivä sinkkuja, 1 muuten vaan sinkku ja 1 pariskunta (lapset jo poismuuttaneet).
Lumityöt ostetaan ulkopuoliselta urakoitsijalta, lipputankoa ei ole. Jokainen hoitaa oman nurmiplänttinsä ja joku joskus ajaa nuo yhteiset nurmikkoalueet joita ei ole paljon.
Naapurit on kivoja ja itse viihdyn tässä asumismuodossa hyvin, nytkin menen terassille loppupäiväksi ottamaan aurinkoa. Illalla grillaan.
Vähän tyhmä paikka laittaa pääomaa, tuollainen arvoa sulattava rivariosake.
Parisuhdestatuksesta riippumatta.
Mä oon viiskymppinen nainen ja asun kissojen kans rivitalokolmiossa. Mitä outoa siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään outoa. Olen myös keski-ikäinen yksin elävä nainen ja harkitsen rivitalovaihtoehtoa. Minulla siihen pääasiallinen syy on toive päästä eroon meluavista yläkerran huoneiston asukkaista. Voi silti olla, että päädyn muuhun vaihtoehtoon, koska kotikaupungissani yhdistelmää varsinainen keskusta-alue + rivitalo ei oikein ole.
Ystäväni asuu rivarissa. Lähellä hänen pihaansa on lasten leikkipaikka, melu ja huuto varsinkin kesäloman ajan kuulema jatkuvaa. Ja tavaroita heitellään bänen pihalleen, niitä haetaan pensasaitaa runnoen tai ovikelloa pimpottaen. Ja naapuripihalla on tramppa, joka vinkuu tuntikausia joka päivä, kun siinä hypitään ja huudetaan.
Tarkkana saa olla, jos haluaa löytää rauhallisen rivarin.
Tuo kuvaus voisi olla myös miltä tahansa nykyisenlaiselta tiuhaan rakennetulta omakotialueelta, ja helpommin löytää rivitalon, jossa ei ole naapurissa lapsia, kuin omakotitalon, jossa ei ole naapurissa lapsia.
Ei tietenkään. Nainen tekee rahuleillaan ihan mitä haluaa. Tuon ikäisillä miehillä on usein omat tyhjät talot missä larppaavat kukkoa tunkiolla.
Vierailija kirjoitti:
mitähän outoa tuossa olis :D ?? siis onhan olemassa rivitaloyksiöitä ja kaksioita, joissa perheet ei mahdu asumaan, eli ne on sinkuille,yksineläville.
Ihan niin kuin sinkut eivät haluaisi asua isommissa kuin yksiöissä tai kaksioissa :D
Ei ole outoa. Meidän taloyhtiössä asuu sinkkunaisia niin paljon, että eräs ostaja, joka on perheellinen, kysyi, että onko se joku vaatimus, että pitää olla sinkku tässä rivitalotaloyhtiössä.
Eikl rivareissa just asu eronneet keski-iköset naiset? Eivät voi asua enää omakotitalossa ja kerrostalot on ankeita.
Paritalo on pahempi, jos ei satu unelmanaapurit toiseen puoleen.