Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuntelin ystävieni palkkakeskustelua tässä Sairaanhoitaja 3200€, sosiaalityöntekijä 4600€, lähihoitaja 3000€.missä se palkkakuoppa? Oma palkka tonnin vähemmän eikä puhettakaan kuopasta.

Vierailija
08.06.2023 |

Aina valitetaan että paskat palkat ja palkkakuoppa ja naisia poljetaan ja nönnönnööö, jos noi palkat on kuopassa niin tervetuloa kaupan alalle.

Kommentit (596)

Vierailija
81/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos tulisi perustulo, sitä saisi kaupanmyyjät ja työttömät.

Vierailija
82/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän sosiaalityöntekijä tienaa 10 v. töissä olleen diplomi-insinöörin palkan? Taitaa olla jo johtaja tai ainakin päällystöä. Tai sitten on vähän Lapin lisää välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojat ne vasta palkkakuopassa on. Tää yhteiskunta ei pyöri edes puolta päivää ilman siivoajia, anteeksi, laitoshuoltajia. Missä näkyy alan arvostus? Ovat esim sairaaloissa vähintään yhtä tärkeitä kuin lääkärit ja sairaanhoitajat, mutta palkka on vain murusia noiden muiden palkoista.

Siksi suolle, sinä luuttuat lattiaa, lääkäri tekee aivoleikkausta.

Sinunko työsi yhtä vaativaa?

Vierailija
84/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat keskimäärin 3200e/kk eli osa tienaa ton yli ja osa alle.

Sairaanhoitajat kitisi ettei palkalla elä, kokeili elää 2800e/kk palkalla tai alle mitä tosi monet suomalaiset tienaa.

Mun palkka on 2600e/kk.

Työmarkkinatuki on 580 netto.

Vierailija
85/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitsut ovatkin aivan irrallaan todellisuudesta Jatkuvaa mussutusta pienipalkkaisuudesta ja vertailukohtana on jokin yksityispuolen insinööri, vaikka oma palkka on reippaasti yli suomalaisten keskipalkan. Oksettavan ahneita tyyppejä. Yök.

Miksi mielestäsi nimenomaan insinööriin ei saisi verrata? Mikä siitä insinööristä jatkuvasti jonkun ylijumalaherran tekee?

Vierailija
86/596 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojat ne vasta palkkakuopassa on. Tää yhteiskunta ei pyöri edes puolta päivää ilman siivoajia, anteeksi, laitoshuoltajia. Missä näkyy alan arvostus? Ovat esim sairaaloissa vähintään yhtä tärkeitä kuin lääkärit ja sairaanhoitajat, mutta palkka on vain murusia noiden muiden palkoista.

Useimmat lääkärit eivät tee aivoleikkauksia vaan lukevat koneelta jotain arvoja. AI on viemässä niiden hommat juuri nyt.

Vierailija
87/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat keskimäärin 3200e/kk eli osa tienaa ton yli ja osa alle.

Sairaanhoitajat kitisi ettei palkalla elä, kokeili elää 2800e/kk palkalla tai alle mitä tosi monet suomalaiset tienaa.

Mun palkka on 2600e/kk.

Työmarkkinatuki on 580 netto.

Työmarkkinatuesta menee iso vero

https://www.kela.fi/tyottomyysetuuden-verotus

Vierailija
88/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat lääkärit eivät tee aivoleikkauksia vaan lukevat koneelta jotain arvoja. AI on viemässä niiden hommat juuri nyt.

Siivooja ei osaa lukea edes niitä arvoja.

Tai ei ainakaan ymmärrä niitä.

Vierailija
89/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjanpitäjä, enkä todellakaan mikään juuri vastavalmistunut. Bruttopalkka 2400 e/kk. Keskitasoa tällä alalla. Kyllä ärsyttää kuunnella hoitsujen itkua lehdissä "kun ei meidän palkka riitä normaaliin elämään ;__; saan vain 4000 € kuussa lisineen, olen niiiiin köyhä!"

Mitä teit jouluaattona tai tulevana juhannusaattona, montako päivää olit vapaana pääsiäisenä?

Käytkö joka tiistai-ilta jumpassa, lähdetkö kavereiden kanssa kaljalle töiden jälkeen perjantaina sopimatta 7vk etukäteen, pääsetkö joka vuosi lapsesi kevätjuhlaan? Olen tehnyt hoitajan töitä 20v, yhdetkään juhlapyhät ei ole ollut kokonaan vapaita, jos ei ole sattunut saamaan niiden ympärille lomaa, 2x 20v aikana näin on tapahtunut.

Noista kaikista, joihin minä vastaan, olin töissä, en pääse, tulee se korvaus, joilla palkka nousee yli tuon 2400€, joka on myös minun peruspalkkani.

Kuvailit juuri minun elämää. Palkka 2100€ Prisman kassana

Vaadittava koulutus kassalle on mikä?

Puhua osaatko suomea normaalisti?

Osaatko vastata kysymykseen asiallisesti?

Vierailija
90/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjanpitäjä, enkä todellakaan mikään juuri vastavalmistunut. Bruttopalkka 2400 e/kk. Keskitasoa tällä alalla. Kyllä ärsyttää kuunnella hoitsujen itkua lehdissä "kun ei meidän palkka riitä normaaliin elämään ;__; saan vain 4000 € kuussa lisineen, olen niiiiin köyhä!"

Mitä teit jouluaattona tai tulevana juhannusaattona, montako päivää olit vapaana pääsiäisenä?

Käytkö joka tiistai-ilta jumpassa, lähdetkö kavereiden kanssa kaljalle töiden jälkeen perjantaina sopimatta 7vk etukäteen, pääsetkö joka vuosi lapsesi kevätjuhlaan? Olen tehnyt hoitajan töitä 20v, yhdetkään juhlapyhät ei ole ollut kokonaan vapaita, jos ei ole sattunut saamaan niiden ympärille lomaa, 2x 20v aikana näin on tapahtunut.

Noista kaikista, joihin minä vastaan, olin töissä, en pääse, tulee se korvaus, joilla palkka nousee yli tuon 2400€, joka on myös minun peruspalkkani.

Monella myyjällä kaupassa on tradenomin amk-tutkinto.

Se ei kuitenkaan ole lakisääteinen koulutusvaatimus kassalle. Kassatoiminnot oppii kuka tahansa vartin perehdytyksen jälkeen. Sitten nämä pienipalkkaiset kouluttamattomat itkee, kun koulutettu ihminen saa enemmän palkkaa. Jösses.

Vierailija
91/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just aloitan sosiaalityöntekijänä Helsingin kaupungilla. Palkka n. 3750€/kk ja olisi ollut tarjolla sossun töitä pienemmälläkin palkalla. Ja johtava sosiaalityöntekijä lastensuojelussa saa muuten Helsingissä ilman kokemuslisiä n. 4100€/kk. Että tuo 4600€ ei vastaa todellisuutta.

Vierailija
92/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on sairaaloissa osastoilla työkokeilussa auttamassa osastonsihteeriä ja työtön saa tunnukset Lifecareen ja merkitsee esim. diagnooseja. Työtön saa työkokeilussa työmarkkinatukea 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä.

Vierailija
93/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten jotkut jaksaa jauhaa vuosi kausia tätä samaa sontaa. Aivoton apinakin voi googlettaa sairaanhoitajan peruspalkan. Peruspalkka on paska. Piste.

Toisessa keskustelussa itketään, kuinka vuorotyötä tekevät kehtaavat viedä lastansa varhaiskasvatukseen. Eiköhän nyt osata laskea 1+1, lisääntymiskielto sairaanhoitajille ja vuorolisät pois :) ja oliko aapeella vielä toiveita mitä muuta?

Vierailija
94/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitsut ovatkin aivan irrallaan todellisuudesta Jatkuvaa mussutusta pienipalkkaisuudesta ja vertailukohtana on jokin yksityispuolen insinööri, vaikka oma palkka on reippaasti yli suomalaisten keskipalkan. Oksettavan ahneita tyyppejä. Yök.

Miksi mielestäsi nimenomaan insinööriin ei saisi verrata? Mikä siitä insinööristä jatkuvasti jonkun ylijumalaherran tekee?

Eikö se tuossa tekstissä käynyt jo ilmi? Yksityinen maksaa työntekijöilleen mitä haluaa, yleensä insinöörit tekevät töitä yksityisellä sektorilla. Sh:lle parempi verrokkiryhmä olisi esim. Poliisi, vastaava koulutustaso ja julkinen sektori. Mutta eihän näit verrata keskustelussa, koska poliisin palkka ei ole kovin paljoa sairaanhoitajan palkkaa parempi.

Vierailija
95/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just aloitan sosiaalityöntekijänä Helsingin kaupungilla. Palkka n. 3750€/kk ja olisi ollut tarjolla sossun töitä pienemmälläkin palkalla. Ja johtava sosiaalityöntekijä lastensuojelussa saa muuten Helsingissä ilman kokemuslisiä n. 4100€/kk. Että tuo 4600€ ei vastaa todellisuutta.

Mutta kuinka moni on johtava sosiaalityöntekijä ilman kokemuslisiä?

Vierailija
96/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkka ilman lisiä

Vierailija
97/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se tuossa tekstissä käynyt jo ilmi? Yksityinen maksaa työntekijöilleen mitä haluaa, yleensä insinöörit tekevät töitä yksityisellä sektorilla. Sh:lle parempi verrokkiryhmä olisi esim. Poliisi, vastaava koulutustaso ja julkinen sektori. Mutta eihän näit verrata keskustelussa, koska poliisin palkka ei ole kovin paljoa sairaanhoitajan palkkaa parempi.

Juuri niin, ja siksi Prisman kassalle maksetaan 2100€. Ainahan Prisman kassa voi lukea itsensä lähihoitajaksi ja nostaa sen jälkeen hulppeaa palkkaa.

Vierailija
98/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella myyjällä kaupassa on tradenomin amk-tutkinto.

Se ei kuitenkaan ole lakisääteinen koulutusvaatimus kassalle. Kassatoiminnot oppii kuka tahansa vartin perehdytyksen jälkeen. Sitten nämä pienipalkkaiset kouluttamattomat itkee, kun koulutettu ihminen saa enemmän palkkaa. Jösses.

Tradenomeja on työttöminä pilvin pimein. Tradenomeja on palkkatuella valtion virastoissa töissä.

https://www.suomi.fi/palvelut/tyollisyysmaararaha-valtion-virastolle-ta…

Vierailija
99/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan sh lla isompi palkka mitä sh lla joka tekee päivävuoroja. viikonloppu, yötyö lisät, juhlapäivät jne

Vierailija
100/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on sairaaloissa osastoilla työkokeilussa auttamassa osastonsihteeriä ja työtön saa tunnukset Lifecareen ja merkitsee esim. diagnooseja. Työtön saa työkokeilussa työmarkkinatukea 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä.

Työttömiä on kaikki valtion ja kaupungin työpaikat täynnä sakkomaksujen takia.

https://yle.fi/a/3-11690807