Kuuntelin ystävieni palkkakeskustelua tässä Sairaanhoitaja 3200€, sosiaalityöntekijä 4600€, lähihoitaja 3000€.missä se palkkakuoppa? Oma palkka tonnin vähemmän eikä puhettakaan kuopasta.
Aina valitetaan että paskat palkat ja palkkakuoppa ja naisia poljetaan ja nönnönnööö, jos noi palkat on kuopassa niin tervetuloa kaupan alalle.
Kommentit (596)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun töissäni sh:n peruspalkka on 2450€.
Niin peruspalkka,on se kumma kun niitä lisiä ei pidetä minään
Sinulle ei ilmeisesti merkitse mitään, oletko itse töissä, jos ylipäätään olet, yöllä, aamulla, illalla, lauantaina, juhannuksena, jouluna, vappuna...No mikäs siinä. Et varmaankaan tarvi mitään lisiä. Jos kuitenkin saat, lahjoita ne vaikka avustaakseesi niitä, jotka tarvitsevat apua, mutta eivät sitä saa.
Suomalaiset ovat maailman onnellisimpia. Tätä ketjua luettuani ymmärrän, että syy onnellisuuteen on se, että onnellisuuteen täällä kuuluu maailmanmestariluokan kateus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Insinööri ja palkka 1600 eurit. Kyllä kannatti opiskella 4 vuotta amk:ssa
Kyllä olet sitten väärällä työnantajalla hommissa tai kelvoton työntekijänä.
T. Insinööri 5500€/kk
Ei AMK inssi noin paljoo saa, paitsi ehkä jollain sähköalalla. Raksa alalla työmaatehtävissä 3000 euroo kuussa ihan normi.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalla uransa tehnyt keski-ikäinen ystäväni opiskelee sh:ksi.
Sanoo, että sh:n palkka on ihan hyvä ja että työharjoittelun perusteella työ ei ole ylettömän raskasta eikä kiireistä.
Paitsi raskasta on kuulla hoitajien määkinää kiireestä ja raskaasta työstä sekä huonosta palkasta.
Riippuu myös paikasta. Lähihoitajana vanhuspuolella ei ole aikaa istua tauoilla ja valittaa kiireestä.. mutta ei se työ ole niin raskasta ja huonosti palkattua kuin lehdissä lukee.
Päiväkodissa harjoittelussa kahvitauko oli toista tuntia kun lapset olivat päiväunilla. Ja kaikki valitti kiireestä ja kuinka kirjallisia töitä ei ehdi tekemään. Ei varmaan niin kun aika menee taukoihin.
Päivystys ja kotihoito, kotisairaala on varmaan oikeesti kiireisimmät paikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitsut ovatkin aivan irrallaan todellisuudesta Jatkuvaa mussutusta pienipalkkaisuudesta ja vertailukohtana on jokin yksityispuolen insinööri, vaikka oma palkka on reippaasti yli suomalaisten keskipalkan. Oksettavan ahneita tyyppejä. Yök.
Juurikin näin, yksityisellä ei työtunteja lasketa. Ja se on tulos tai ulos![/quote
Uloshan ne yksityisellä lähtivät lakkoilemaan, kun eivät saa edes sitä, mitä julkisella. Siis hoitajat. Ei insinöörit, joilla on samantasoinen koulutus ja palkat siellä ihan eri tasolla. Sinunkin oksennuksiasi on viellä toistaiseksi joku hoitamassa, mutta alaa on vaihtanut ja tulee vaihtamaan niin moni, että, voit joutua piankin itse omahoitajaksesi. Tai pyydä sitä arvostamasi insinööriä apuun.
Yök itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun töissäni sh:n peruspalkka on 2450€.
Niin peruspalkka,on se kumma kun niitä lisiä ei pidetä minään
Sinulle ei ilmeisesti merkitse mitään, oletko itse töissä, jos ylipäätään olet, yöllä, aamulla, illalla, lauantaina, juhannuksena, jouluna, vappuna...No mikäs siinä. Et varmaankaan tarvi mitään lisiä. Jos kuitenkin saat, lahjoita ne vaikka avustaakseesi niitä, jotka tarvitsevat apua, mutta eivät sitä saa.
Et ole ymmärtänyt mitä edellinen kirjoittaja tarkoitti.Sitäpaitsi juuri hoitajat vähättelevät lisiä kun ne ei muka ole osa palkkaa .Jotenkin huvittaa kun hoitajat tuovat jatkuvasti esille kuinka pitää olla töissä juhannuksena ja vappuna ja yöllä ym .vaikka moni muukin tekee vuorotyötä ja hoitajien lisistä saa vain haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajan palkasta jopa 25% muodostuu vuorolisistä. Pitää tehdä pers ruvella iltaa, yötä, viikonloppua, juhlapyhiä jne että oikeasti tienaa jotain.
Ja silti kateelliset vinkuu että hoitajilla muka niin ylelliset palkat ja muutenkin kerrassaan helppoa työtä.
Vain hoitajat jaksavat kitistä huonoa palkkaa vaikka heillä on lisät aivan eri luokka kuin monella muulla alalla.Tekisitkö lauantaisin töitä peruspalkalla?Tai vaikkapa jouluaattona?No jotkut joutuu tekemään eivätkä valita jatkuvasti.
Ite oon terveydenhoitajana lukiossa. Kiva päivätyö, vastuuta ja vapautta, mahis pitkiin lomiin kunta-alalla. Palkka 3100€ kuussa, sisältää 10v työkokemuslisän.
Aiemmin oon tehny kolmea vuoroa sairaanhoitajana. Vaikka nyt vuositulot on n. 10000€ vähemmän vuorolisien puuttumisen takia, voin henkisesti paremmin ja nautin työstäni ja mikä tärkeintä myös elämästäni. Pärjään taloudellisesti aivan yhtä hyvin enkä ole edes kaivannut vuorolisiä.
Myös hoitoalalla voi tehdä valintoja eikä jäädä stressaavaan ja kuormittavaan, vastuuseen nähden liian alipalkattuun työhön.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat maailman onnellisimpia. Tätä ketjua luettuani ymmärrän, että syy onnellisuuteen on se, että onnellisuuteen täällä kuuluu maailmanmestariluokan kateus.
👍 Hienosti kiteytetty. Tuo on ihan totta. Jos kateus olisi olympialaji, niin muut maat kuin Suomi eivät edes viitsisi osallistua kilpailuihin, koska sen tietäisi, että Suomi veisi aina mestaruuden. Kulta ja hopea sijoituksen ero olisi paljon paljon suurempi kuin hopea ja pronssi sijoituksen. Tästä syystä kateutta ei otettu mukaan olympialaisiin, eikä oteta.😀
Afrikassa on nälänhätä ja Suomessa kateus, koska afrikkalaiset saivat valita ensin.
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtäkään sosiaalityöntekijää, jonka palkka alkaisi nelosella.
Kerro minulle tarkkaan missä kaupungissa ja minkä työnantajan alaisuudessa tämä sosiaalityöntekijä työskentelee? Kerro myös missä sosiaalialan osa-alueella hän työskentelee ja mikä on hänen asemansa: rivityöntekijä/ vastaava sosiaalityöntekijä/ joku muu?
En usko aloittajan aloitusta pätkääkään.
T: Yhteiskuntatieteiden maisteri, sosiaalityöntekijä, 25 vuotta alan työkokemusta.
https://www.kuntarekry.fi/fi/tyopaikat/sosiaalityontekija-lastensuojelu…
Päijät-Hämeessä jo pelkkä peruspalkka alkaa nelosella. Toivottavasti linkki toimii, niin pääset tarkastamaan asian. Toki kuntarekryyn pääsee muutenkin katsomaan tuon saman ilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Täh?
Sosiaalityöntekijä 4600?
Ei tod.
Hei nyt oikeesti!? Siivoojat ja kaupanmyyjät teidän työnne on arvokasta, mutta vastuuta ihmishengistä ei ole! Ottakaa oikeesti selvää mitä ne sairaanhoitajat tekevät esim. Teholla.
T. Entinen siivooja, leipomotyöntekijä, puhelinmyyjä, kaupan setä, teollisuustyöntekijä ja nykyinen sh/eh.
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan sitten kouluttautumaan sairaanhoitajaksi tai sosiaalityöntekijäksi jos houkuttelee päästä tienaamaan noin suuria seteleitä, ei kukaan estä sua.
Ei kaikilla, vaikka halua olisi. Paitsi jos on täys yh eikä mahdollista mennä koulunpenkille kun vuokrakin on maksettava.
Vierailija kirjoitti:
Hei nyt oikeesti!? Siivoojat ja kaupanmyyjät teidän työnne on arvokasta, mutta vastuuta ihmishengistä ei ole! Ottakaa oikeesti selvää mitä ne sairaanhoitajat tekevät esim. Teholla.
T. Entinen siivooja, leipomotyöntekijä, puhelinmyyjä, kaupan setä, teollisuustyöntekijä ja nykyinen sh/eh.
Olen tehnyt teholla laitoshuoltajan töitä ja hoitajat keskittyivät lähinnä kiusaamaan laitoshuoltajia!
Vaatemyyjän palkalla elänyt, 3v kokemus ja saan 1400-1600e jos iltalisiä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vaatemyyjän palkalla elänyt, 3v kokemus ja saan 1400-1600e jos iltalisiä mukana.
Miksi vertaat itseäsi aloihin, joilla on korkeampi koulutus? Vaatemyyjäksi ei tietääkseni ole mitään koulutusvaatimuksia. Lisäksi nettopalkkoja on ihan turha vertailla.
Oikein kunnon suomalainen kateusketju. Jos vertailette palkkoja, tehkää se edes oikein. Jotta voi oikeasti verrata pitää olla saman verran koulutusta, työkokemusta ja vertailu tehdään bruttopalkasta.
Päättäjät valittaa hoitajapulasta ja asiaa pyöritellään vuodesta toiseen keskusteluohjelmissa ja sanomalehdissä. Sitten lopulta halutaan perua hoitajamitoitus ja poistetaan lisät 😀. Ei mitään konkreettista halua tehdä asioille yhtään mitään, ajetaan alas loputkin palvelut. Samaan aikaan ihmiset maksaa veroja hullun lailla eikä edes perusasiat toimi.
Tyttäreni saa nettona lähihoitajana kuussa enemmän kuin minä opettajana. Vuosiansiot isommat koska minä en saa kesältä palkkaa. On vanhustyössä eikä tee yövuoroja. Tämä fakta ei motivoi häntä eikä sisaruksia opiskelemaan. Lisäksi hän pääsi ansiotyöhön jo 17-vuotiaana, itsellä lukion jälkeen opeopinnot yliopistossa kesti 7v (pitää opiskella paljon pätevyyksiä että saa töitä). Tyttäreni kokee pääsevänsä vanhustyössä suht helpolla, on aina yksi asiakas kerrallaan, sh tai lääkäri viime vastuussa ja monet vanhukset ystävällisiä.
Ymmärrän kyllä, enkä ollenkaan väheksy hänen työtään, minusta ei siihen olisi. Mutta on tämä itselle ollut yllätys ja yhteiskunnan tasolla välillä keskustelua herättävää.
Taitaa olla paras, ettet koskaan sairastu. Sinä itse olet jossakin pseudomaailmassa elävä. Sen vaikutelman ainakin annat.