Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuntelin ystävieni palkkakeskustelua tässä Sairaanhoitaja 3200€, sosiaalityöntekijä 4600€, lähihoitaja 3000€.missä se palkkakuoppa? Oma palkka tonnin vähemmän eikä puhettakaan kuopasta.

Vierailija
08.06.2023 |

Aina valitetaan että paskat palkat ja palkkakuoppa ja naisia poljetaan ja nönnönnööö, jos noi palkat on kuopassa niin tervetuloa kaupan alalle.

Kommentit (596)

Vierailija
421/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Osastonhoitaja, palkka 3100€. Ei mahdollisuutta vuorotyölisiin. Työkokemusta 17-vuotta.

Miten ihmeessä pärjäät? T: laitoshuoltaja, jonka palkka noin puolet tuosta...

Niin? Osastonhoitajan vastuu työssä on pikkasen eri kuin siivoojan. Palkan tuleekin olla aika huomattavasti isompi :D

Vierailija
422/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on yksi juttu, jos eläkeläinen haluaa lämpimän ruoan kotiin, "aterian maksu 7,46 € ja kuljetus 5,20 €

https://yle.fi/a/74-20012826

Ovatko palkkakuopassa olevat sairaanhoitajat eläkeläisiä`?

No, ei mutta kun tradenomi kuulemma keksii juttuja omasta päästä ja pelottelee 😊

Keksi se mulle uuden sukupuolen, iän, nimen ja ammatin.

Onko Tampereen hönö tiainen nainen ;DDDDDDDDDDDD

Ei olisi uskonut niistä kakka jutuista, että se on nainen. Hönö tiainen Tampereelta;DDDDDDDDDDD

Juuri näin pihalla Tradenomi on. Hän keskustelee netissä itselleen täysin tuntemattoman ihmisen kanssa ja kuvittelee tämän henkilön olevan joku Hönö.

Onko Tampereen pikkumies influencer tullut hönö kirjoituksissa katumapäälle. Tradenomin kirjoitukset olikin täyttä totta, joihin löytyi linkit. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylemmillä toimihenkilöillä ei ole ylityö-, ilta- tai yötyö-, matkustus- tms tms. lisiä. Heidän roolinsa kuitenkin usein ovat sellaisia, jotka vaativat jotakin näistä. On siis oikein verrata bruttopalkkaa jonka kuukaudessa saa sisältäen lisät, koska osalla (kuten toimihenkilöillä) näistä tulee lisää palkkaa, ja osalla taas ne sisältyvät normaaliin kuukausipalkkaan.[/quote]

Itsellä juuri noin, eli brutto 6500 e ja ei lisiä. Päivätyö, mutta jos teen ylitöitä, niin ne voi ottaa tunti tunnista vapaaksi. Verotus kyllä tasaa, eli netto vain n 4250 e.

Matkoista saa kyllä päivärahat verottomana, joten niistä jää aina tavallaan plussalle.

Henkilöstöjohtajana siis toimin.

Vierailija
424/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojat ne vasta palkkakuopassa on. Tää yhteiskunta ei pyöri edes puolta päivää ilman siivoajia, anteeksi, laitoshuoltajia. Missä näkyy alan arvostus? Ovat esim sairaaloissa vähintään yhtä tärkeitä kuin lääkärit ja sairaanhoitajat, mutta palkka on vain murusia noiden muiden palkoista.

Tuolla logiikallasi veden pitäisi olla kalliimpaa kuin avaruusraketin, sillä vesi on tärkeämpää elämän kannalta kuin avaruusraketti.

Mutta näin ei tietenkään ole.

Kyse palkkauksessa ei ole vain siitä miten tärkeää jokin työ on. Vaan siitä, kuinka helppoa tai vaikeaa työntekijä olisi korvata toisella. Ja tämä puolestaan riippuu tietenkin vaikka kuinka monesta asiasta kuten kynnys aloittaa itse työ, koulutus, kuinka moni sadasta soveltuu henkilökohtaisten ominaisuuksiensa osalta työhön jne.

Tämä ei pidä ollenkaan paikkaansa. Suuryritysten johdossa on satoja ylipalkattuja turhia hemmoja heilumassa. Niistä voidaan aloittaa karsiminen.

Miksi niistä pitäisi karsia? Niille palkan maksaa se yritys, et sinä.

Vierailija
425/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että kaikissa raskaissa fyysisissä töissä on paska palkka kun taas kauluspaita-duuneissa joissa hiki tulee lähinnä avustajan prsettä katsellessa palkka on vähintään viisi numeroinen mutta työpanos kyseenalainen.

Vierailija
426/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämäkin aloitus ole oikeiston masinoima mielepiteenmuokkauskampanja; herätetään muissa kaunaa ja kateutta sotehenkilökuntaa kohtaan virheellistä tietoa levittämällä.

Jos ette ole huomanneet on maahan tulossa oikeistohallitus. Suunnitteilla mm. sotesta leikkaaminen miljardeilla ja kaikkien työelämässä olevien elämän kurjistaminen monella tavalla. Palkat alas ja työntekijöiden oikeudet pois! Siinä oikeiston tavoitteet tiivistetysti.

Vierailija
427/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
428/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
429/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä palstaa lukiessani huomaan kuinka tyhmiä täällä on.

Vierailija
430/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä palstaa lukiessani huomaan kuinka tyhmiä täällä on.

Itselle ahmitaan palkkaa ja sitten ihmetellään, kun taloyhtiö menee konkurssiin, asunto lähtee, mutta asuntovelka jää.

Vierailija
431/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin näin laitoshoitoajana sanoa, että en ole ikinä edes ylitöillä saanut 3000€

Oletko nähnyt nää luvut kenties unissasi?

Minun palkka peruspalkka on 2200€

Vierailija
432/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on ihmisiä joille ei mikään palkka riitä. Vaikka palkka olisi 5000€/kk niin perseauki kokoajan.

8500 e/kk palkka eikä mitään jää säästöön.

Vierailija
433/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Osastonhoitaja, palkka 3100€. Ei mahdollisuutta vuorotyölisiin. Työkokemusta 17-vuotta.

Miten ihmeessä pärjäät? T: laitoshuoltaja, jonka palkka noin puolet tuosta...

Siivoojan työ on paljon vaikeampaa, mutta terveydenhuollon työ on paljon vastuullisempaa, vastuu ihmisetn elämistä. Vastuu on suurempi.

Vierailija
434/596 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun töissäni sh:n peruspalkka on 2450€.

Puhutko nyt verojen ym. jälkeen käteen jäävästä palkasta vai teetkö vajaita tunteja?

Vierailija
435/596 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkasta puhutaan aina bruttona. Nettopalkka ei ole mitään todellisuutta, jos 50% menee veroihin.

Ja ulosmitataan maksimimäärä, luontoisetujen verotukset, autapaikkamaksu jne.

Vierailija
436/596 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasuja keräilevä yh mamma kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?

Sosiaalityöntekijä 4600?

huostaanotoista saa provisioita

Tämä kommentti se aina jaksaa naurattaa.

Vierailija
437/596 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakee asumistukea niin silloin kysytään bruttotuloja.

Vierailija
438/596 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjanpitäjä, enkä todellakaan mikään juuri vastavalmistunut. Bruttopalkka 2400 e/kk. Keskitasoa tällä alalla. Kyllä ärsyttää kuunnella hoitsujen itkua lehdissä "kun ei meidän palkka riitä normaaliin elämään ;__; saan vain 4000 € kuussa lisineen, olen niiiiin köyhä!"

Mitä teit jouluaattona tai tulevana juhannusaattona, montako päivää olit vapaana pääsiäisenä?

Käytkö joka tiistai-ilta jumpassa, lähdetkö kavereiden kanssa kaljalle töiden jälkeen perjantaina sopimatta 7vk etukäteen, pääsetkö joka vuosi lapsesi kevätjuhlaan? Olen tehnyt hoitajan töitä 20v, yhdetkään juhlapyhät ei ole ollut kokonaan vapaita, jos ei ole sattunut saamaan niiden ympärille lomaa, 2x 20v aikana näin on tapahtunut.

Noista kaikista, joihin minä vastaan, olin töissä, en pääse, tulee se korvaus, joilla palkka nousee yli tuon 2400€, joka on myös minun peruspalkkani.

Kuvailit juuri minun elämää. Palkka 2100€ Prisman kassana

Vaadittava koulutus kassalle on mikä?

Monella myyjällä kaupassa on tradenomin amk-tutkinto.

Se ei kuitenkaan ole lakisääteinen koulutusvaatimus kassalle. Kassatoiminnot oppii kuka tahansa vartin perehdytyksen jälkeen. Sitten nämä pienipalkkaiset kouluttamattomat itkee, kun koulutettu ihminen saa enemmän palkkaa. Jösses.

Kaikki duunariammatit oppii tekemällä ja vierestä seuraamalla. Siksi niihin voikin opiskella oppisopimuksella. Olen sekä tehnyt kassatyötä että opiskellut lähihoitajaksi. En huomaa työn vaativuudessa eroa.

Vierailija
439/596 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijä on kenties sosiaalipäivystyksessä? Ainakin oma palkkani on alle 3500 eur.

Vierailija
440/596 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä mystinen sairaanhoitajan vastuu on, jolla perusteella työn raskautta perustellaan? Sairaanhoitaja ei osaa noudattaa ohjeita -> yleensä korkeintaan yksi ihminen kuolee ja virhe huomataan. Työ on käytännössä täysin ohjeistettua ja jos ohjeita noudattaa, niin vastuu siirtyy muualle. Sairaanhoitajan ja pitkälti lääkärinkin erityinen vastuu on lähinnä toistamalla luotu mielikuva, vaikka todellisuudessa omien mokien vakavat seuraukset ovat huomattavasti pienempiä kuin monissa muissa ammateissa. Jos raksatyyppi tekee virheen, niin seurauksena voi hyvin olla kuolemia. Jos bussikuski täräyttää kolarin tai ojaanajon, seurauksena on helposti kuolemia. Jos ravintolatyöntekijä ei osaa hommiansa, voi vaikka vanhainkodissa tapahtua laaja ja tappava ruokamyrkytys. Samaa koskee lähes kaikkia ammatteja, joissa toimitaan ihmisten kanssa, ihmisten käyttämien rakenteiden ja kulkuneuvojen kanssa, suunnitellaan näitä tai luodaan ohjeistuksia näihin. Ja yhdestä mokasta lähtee työt monessa muussakin paikassa.

Kommentista paistaa maallikon yleinen harhaluulo sairaanhoitajan ammatista, joita haluan oikoa. Lääkäri on harvoin missään 24/7 ohjeistamassa sairaanhoitajaa. Esim omassa työssä vastaan noin 30 monisairaan vanhuksen terveydenhuollosta. Lääkäri käy noin kaksi kertaa kuussa eikä ole todellakaan aina puhelimen päässä. Usein lääkärit ei tunne potilaita, päätökset ovat siis sairaanhoitajan kuvailun ja tutkimuksien varassa.

Hoitolinjaukset ovat usein ylimalkaisia, kaikkeen ei ole ohjeita. Työnkuvaan kuuluu mm. päättää konsultoinko lääkäriä heti, soittoajalla vai laitanko seuraavalle kierrolle. Ja joka asiasta ei voi todellakaan vaivata lääkäriä. Paljon pitää tehdä itse päätöksiä ja hoito-ohjeita. Vähän eri asia kuin ajaa bussia tietyllä reitillä tietyssä aikataulussa turvallisesti.

T:Sh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme