Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niilo Issakainen myöhästyi pääsykokeesta ja jäi ovien taakse. Pulinat pois

Vierailija
08.06.2023 |

Ensi vuonna uusi yritys ja sitten ajoissa paikalle.

https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000009642503.html?utm_medium=prom…

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kulkeminen sitten tehty mahdottoman vaikeaksi ja yksityisauton tarve tulee tuossa ilmeiseksi?

Vierailija
2/21 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut kiinnostavaa kuulla tarina myöhästymisen takana. Tuliko Issakainen aamulla Jyväskylästä asti pääsykokeeseen Espooseen? Oliko matkalla esteitä vai jätettiinkö saapuminen liian tiukille? Itse varasin aikanaan reilusti aikaa pääsykokeiden jokaisena aamuna paikalle saapumiseen. Oli sen verran tärkeä asia itselle. Kannatti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut kiinnostavaa kuulla tarina myöhästymisen takana. Tuliko Issakainen aamulla Jyväskylästä asti pääsykokeeseen Espooseen? Oliko matkalla esteitä vai jätettiinkö saapuminen liian tiukille? Itse varasin aikanaan reilusti aikaa pääsykokeiden jokaisena aamuna paikalle saapumiseen. Oli sen verran tärkeä asia itselle. Kannatti. 

Luinkin tarinan. Ihmettelen. Miksi ei tullut Espooseen tai Helsinkiin jo edellisenä päivänä? 

Vierailija
4/21 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos joustettaisiin kaksi minuuttia niin mihin se raja sitten laitettaisiin? Voisiko ottaa 5 tai 10 minuuttia myöhässä olevat sisään? Eihän se ole kuin 10 minuuttia? Olisiko mitään takarajaa enää jos aina joustettaisiin? Minä ymmärrän hyvin ettei pääsykokeisiin oteta myöhästyneitä. Esim suurluennoilla tasaiseen tahtiin luentosaliin valuvat myöhästelijät häiritsevät oikeasti muita kun luikitaan muiden edestä, kiskotaan tuoleja, kahistellaan takkeja ja kasseja ja levitellään tavaroita luennon aikana. 

Vierailija
5/21 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaksi minuuttia myöhästynyt pääsee, miksei sitten neljä minuuttia? Jos neljä minuuttia, miksei kuusi? Ja niin edelleen. Raja on vedettävä johonkin ja sen mukaan pitää elää. Onhan tuo surkea tilanne kaverille, mutta maailma on mikä se on.

Vierailija
6/21 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, ehtii vuodessa vielä aikuistua lisää. 

Vierailija
7/21 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioin tähän toiseen ketjuun kirjoittamani tekstin: "Henkilön aikataulu vaikutti siltä, että hän jostain syystä halusikin myöhästyä. Jos juna olisi ollut suunnitellusti Helsingissä klo 8:35, olisi tyyppi ollut metrolaiturilla klo 8:40. Sitten 0-4 minuutin odotus ja 13 minuutin metromatka. Hän olisi siis ollut Otaniemessä alhaalla metrolaiturilla klo 8:53-8:57, jos kaikki olisi mennyt ihan nappiin. Sieltä pitää vielä nousta metroaseman portaat ylös ja etsiä oikea rakennus ja sali. Kuulostaa lähes mahdottomalta. Halusikohan tyyppi julkisuutta blogilleen vai mitä hän oikein ajatteli?

Vierailija
8/21 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kopioin tähän toiseen ketjuun kirjoittamani tekstin: "Henkilön aikataulu vaikutti siltä, että hän jostain syystä halusikin myöhästyä. Jos juna olisi ollut suunnitellusti Helsingissä klo 8:35, olisi tyyppi ollut metrolaiturilla klo 8:40. Sitten 0-4 minuutin odotus ja 13 minuutin metromatka. Hän olisi siis ollut Otaniemessä alhaalla metrolaiturilla klo 8:53-8:57, jos kaikki olisi mennyt ihan nappiin. Sieltä pitää vielä nousta metroaseman portaat ylös ja etsiä oikea rakennus ja sali. Kuulostaa lähes mahdottomalta. Halusikohan tyyppi julkisuutta blogilleen vai mitä hän oikein ajatteli?

No tuleehan sitä vastaan aikuisiakin, jotka varaavat esim. 0-5 minuuttia vaihtoon, kun tulevat esim. bussilla Matkakeskukseen, missä pitäisi vaihtaa junaan tai toiseen bussiin. Joillain on kovin vähän kokemusta matkustamisesta eivätkä osaa ajatella edes sitä, että joukkoliikennevälineet voivat myöhästyä ja että se vaihtoyhteys saattaa ennättää lähteä ennen kuin ehditään mukaan.

Vierailija
9/21 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksei mennyt edellisenä iltana jo. Itse olin aikoinani vastaavanlaisissa, monipäivisissä taidealan pääsykokeissa, jonne järjestin hyvissä ajoin matkan ja yöpaikan, menin edellisenä iltana paikalle ja aamulla hyvissä ajoin yliopistolle. Pakettiin kuului myös nuo ennakkotehtävät, jotka piti päivään x mennessä olla yliopistolla. Jos postitit paketin liian myöhään tai jos posti oli muuten hidas, niin voi voi. Moni nuori olettaa, että aina löytyy joustoa. He eivät ymmärrä, että jousto jollekin tarkoittaa joustoa kaikille, se on ihan mahdotonta.

Harmi kuitenkin Niilolle. Espoo on aika vaikea suunta Jyväskylästä tullessa.

Vierailija
10/21 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät lomalennotkaan odota myöhästelijöitä. Niiltä harvempi myöhästyy.

Vierailija
11/21 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän itse kommentoi, että oma mokani ja älkää tehkö niin kuin minä teen. Ihan fiksusti suhtautui, vaikka mokasi aikataulunsa kanssa. Totta kai sellainen harmittaa. 

Ehkä olisi kannattanut osallistua Tampereen kokeisiin, niin matka olisi ollut lyhyempi. 

Vierailija
12/21 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kulkeminen sitten tehty mahdottoman vaikeaksi ja yksityisauton tarve tulee tuossa ilmeiseksi?

täytyy suunnitella, eli lähte edellisenä päivänä ja yöpyä  ja mennä aamupalan jälkeen kokeisiin, klo 9.00 alkaa ja olla vaikka siellä jo 40 min etuajassa ja voi vaikka jutella kanssaihmisten kanssa. Samat intressit. 

Vierailija
13/21 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua :D Edes tavallista työpäivää ei jätetä noin tiukille ainakin jos työ sellainen että tohina alkaa heti ja vaikka tasan 08.00.

Vierailija
14/21 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksei mennyt edellisenä iltana jo. Itse olin aikoinani vastaavanlaisissa, monipäivisissä taidealan pääsykokeissa, jonne järjestin hyvissä ajoin matkan ja yöpaikan, menin edellisenä iltana paikalle ja aamulla hyvissä ajoin yliopistolle. Pakettiin kuului myös nuo ennakkotehtävät, jotka piti päivään x mennessä olla yliopistolla. Jos postitit paketin liian myöhään tai jos posti oli muuten hidas, niin voi voi. Moni nuori olettaa, että aina löytyy joustoa. He eivät ymmärrä, että jousto jollekin tarkoittaa joustoa kaikille, se on ihan mahdotonta.

Harmi kuitenkin Niilolle. Espoo on aika vaikea suunta Jyväskylästä tullessa.

ei yhtään vaikea, juna menee Hgin rautatieasemalle ja siitä metroon kävellä, sitä ennen ostaa lippu , Otaniemeen n 11 cmin, kävellä oliko 5 min ja olla hyvissä ajoin. 

Vierailija
15/21 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No luepa se juttu niin selviää.

Tosin oma syy kun suunnitteli noin tiukan aikataulun. Todennäköisesti olisi myöhästynyt vaikka juna olisi ollut ajoissa.

Vierailija
16/21 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin antanut äitinä ohjeet halusi tai ei. Itse en edes tiennyt että poika pyrki Hgin yliopistoon tiettynä päivänä ja pääsi ekalla kerralla lääkikseen. Oletin että menee Aaltoon. 

Vierailija
17/21 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut lähteä jo viikkoa aiemmin.

Vierailija
18/21 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole Niilo tainnut paljoa matkustella.

Vierailija
19/21 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut yöpyä Helsingissä/Espoossa.

Vierailija
20/21 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luinkin tarinan. Ihmettelen. Miksi ei tullut Espooseen tai Helsinkiin jo edellisenä päivänä? 

Voi olla taloudellinen syy.