Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveiset Sveitsistä! Olen täällä töissä sairaanhoitajana

Vierailija
08.06.2023 |

Olen suomalainen ja täällä Zurichissä töissä sairaanhoitajana. Olen viihtynyt hyvin, ja harrastusmahdollisuudet ovat erinomaiset. Palkkani on tällä hetkellä noin 5700 euroa kuussa bruttona, mikä on tavallinen yleissairaanhoitajan palkka Sveitsissä. Lähdin tänne pitkälti palkan takia ja keräämään rahaa, ajattelin olla muutaman vuoden. Puhun saksaa, joka on täällä valtakieli. Kielitodistus ja työlupa vaaditaan. EU:n alueelta tulevien on helpompi saada työlupa, kaikkiaan byrokratiaan meni noin 8 kuukautta. Vastaan halutessa kysymyksiin.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sveitsiläiset ovat 4 kertaa rikkaampia kuin köyhät suomalaiset.

Mutta onneksi me suomalaiset vasta onnellisia ollaan. Maailman onnellisin kansa asuu täällä Pohjantähden alla, jossa kodit ovat pieniä, mutta täynnä iloisuutta.

mulla on itselle tarpeeksi 56, hyvin tyytyväinen, voisi olla vaikka 46 neliötä

Vierailija
82/85 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meetkö kattomaan keväällä euroviisuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko maksat veroa?

Maksan veroa noin 15 prosenttia. Täällä verotus on alhaisempaa kuin Suomessa.

Ja ajatella. Sveitsi on Euroopan rikkaimpia, ellei rikkain, maa. MItes verouskovaiset tähän sanovat?

Neuvostoliitto on ihanteemme.

Vierailija
84/85 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meetkö kattomaan keväällä euroviisuja?

Eiku joo täähän on 2 vuotta vanha ketju

Vierailija
85/85 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

25% asukkaista on ulkomaalaisia, paljon vierastyövoimaa, paljon kuitenkin juuri EU:n alueella.

Todella siistiä ja turvallista, julkinen liikenne loistavaa. Kaupungeissa voi kulkea turvallisesti myös öisin ja ilman autoa pärjää hyvin. 

Ruokakauppojen hinnat halvempia kuin Suomessa, poikkeuksena ehkä lohi. Sairausvakuutussysteemi toimii ja toimii paremmin kuin Suomen systeemit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan