Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erittäin köyhällä perheellä ei ole varaa viedä lapsia Linnanmäelle

Vierailija
08.06.2023 |

Näin se eriarvoisuus kukkii. Viemme lapset puistoon ja otamme evääksi makkaraleipiä. Lapset vain unelmoivat siitä, että pääsisivät iloitsemaan, mutta kun varaa ei ole, on tyydyttävä tähän.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en voi ajaa Ferrarilla koska ei ole varaa. Mielestäni erittäin epätasa-arvoista.

Tai olisi varaa, jos tinkisin ihan kaikesta muusta. En koe kuitenkaan että Ferrarilla ajo olisi parempi kuin ne muut asiat.

Tämä maailma vaan on sellainen, että kaikilla ei ole varaa kaikkeen.

Vierailija
22/29 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työtön ja puoliso pienipalkkainen. Silti on varaa viedä lapset lintsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse en periaatteessa paljoa kustantanut, kun lapsi pääsi luokkaretkellä huvipuistoon. Kerran, pari ostin karkkiboxit kun keräsivät luokalle rahaa.

Itse et kustantanut? Tarkoitat varmaan, että itse et maksanut?

Vierailija
24/29 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsäretket tulisi kieltää. Revitään kasveja, piilotellaan eväsmuoveja kivenkoloihin ja hakataan maata kepeillä.

Ja jotkut tollot vielä tekee nuotion koskaon pakko saada käristää makkaraa.

Ap, mene töihin, niin raha riittää paremmin kaikkeen kivaan.

Vierailija
25/29 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausilippu Lintsille maksaa 280 euroa eli parin kuukauden lapsilisät. Sillä pääsee köyhä vaikka joka päivä Lintsille. Toki käyttökelpoinen vain pääkaupunkiseudulla asuville.

Vierailija
26/29 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä köyhällä aikuisella ei ole varaa lähteä talvella etelään lomalle eikä edes kesällä viikonloppumatkalle Lontooseen. On tää nyt epäreilua!

Vierailija
27/29 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tee vielä lisää lapsia,sitten voit uhriutua enemmän

Vierailija
28/29 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen työtön ja puoliso pienipalkkainen. Silti on varaa viedä lapset lintsille.

Niinpä, elämä on valintoja. Lapsilisä on n. 100€ kuussa eli ehkä siitä rahasta voisi laittaa lapsen huvitukseen kerran kesässä jotain tai voi vuoden mittaan yrittää säästää 5-10€ kuussa, jos tavoitteena on päästä Lintsille tai johonkin muualle. Kuinka monessa vähävaraisessa perheessä rahaa tuntuu riittävän vaikkapa tupakkaan, alkoholiin tai muihin aikuisten huvituksiin muttei Lintsin rannekkeeseen?

Vierailija
29/29 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa johonkin Facebookin puskaradio tms paikallisryhmään rehellisesti omasta tilanteesta ja että ei ole varaa perheen lintsireissuun. Pyytää apua rehellisesti ja avoimesti. Ei kukaan sellaiselle naura, tai sitten ovat vaan tyhmiä. Itse ainakin mielelläni auttaisin tällaista perhettä ja ostaisin rannekkeet koko porukalle, koska tiedän miten tärkeä elämys huvipuistopäivä voi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän