Lue keskustelun säännöt.
Onko eskarilasipoikamme hyva matikassa? Keratassamme legoja olen joskus sanoot etta keraa sina 300 niin mina keraan 3. Nyt sanoin etta molemmat keraa 150, jolloin
07.12.2006 |
poika sanoi että hän voi kerätä 160 ja minä 140. Eli osasi noin isosta luvusta jakaa toiselle vähän isomman osan.
Kommentit (4)
Meidän eskaripoika laski seuraavan oikein: jos sulla on Fazerin sininen levy ja siinä 10 riviä joissa kussakin 4 palaa, annat siskolle niistä 4 riviä, montako sinulle jää?
Pyytää usein päässälaskuja ja helpommat menee tuosta vaan, vaikeimpien kanssa sanoo " odotas, nyt mun täytyy ihan käyttää aivoja" . :)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
pojat " loistaa" matikassa,hieno juttu! Mutta koittakaa saada innostumaan myös äidinkielestä!!!
mutta on poikanne hyvä matikassa tuolla perusteella. Meidän pojalle olivat opettajat eskarissa tehneet oikein matikan tehtäviä vihkoon erikseen ja kun eskaria oli käyty pari viikkoa, eskariope oli kysellyt pojaltamme mm. seur. yhteenlaskun 145+155, ja poikamme oli tiennyt oikean vastauksen. Eskarin vanhempain vartissa opettajat kysyivätkin minulta ja mieheltäni, oletteko te hyviä matikassa.
Nyt poikamme menee matikan tehtävissä muita oppilaita 10-20 sivua edellä. On kyllä sanonut, että hän ei tykkää matikasta.
Mutta sanoisin, että teillä on fiksu poika. Kannattaa kysellä muitakin yhteenlaskuja. Meidän poika osasi jo eskariaikana kertolaskun 5 asti. On hyvin innokas oppija muutenkin, ja muisti on ilmiömäinen.