Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin matkustavat, syötkö yleensä ravintolassa tai kokkaatko itse?

Vierailija
07.06.2023 |

Ja turha äimistellä et "miksen söis ravintolassa". Se ei ole pointti.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa yleensä huoneiston ja kokkaan siellä illallisen. Lounaas syön aina ulkona. 

Vierailija
42/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lähden lomalle, EN

- petaa sänkyäni

- siivoa huonettani

- tiskaa tiskejäni

- todellakaan laita ruokaani

Muut tekee ne hommat mun puolesta. Mä maksan.

ja minä taas mielelläni laitan matkoilla ruokaa ravintolassa syömisen ohessa. On ihaninta reissuilla käydä paikallisella torilla ja kaupassa ja valmistaa tuoreista raaka-aineista maittavaa ruokaa. 

mutta tämä on rakas harrastus, siinä, kun joku matkoilla nauttii rannalla makoilusta, minä nautin ruuan laitosta.

Tämä! Arkisin joutuu ihan liikaa syömään ravintoloissa, joten ihana lomalla kokata paikallisista jutuista. Tosin useammin tätä yhdessä reissatessa, joskus toki myös omatoimimatkoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn syömässä ravintoloissa ja yleensä niissä pöytiin tarjoilu- paikoissa. Ruoanlaitto vie liikaa aikaa enkä jaksa miettiä sellaisia lomalla, mutta haluan syödä hyvin ja herkullista ruokaa.

Nautin muuten suuresti siitä, että saan rääkättyä ensin kehoani jollain vaelluksella tai muulla vastaavalla aktiviteetilla, mielellään useamman päivän ajan ja lopusta olen päivän pari rannalla ja palaudun fyysisistä suorituksista. Muutoin en jaksa tai malta oikein pelkästään olla rannalla. Ja miten ihanaa on jonkun pitkän rääkin jälkeen (joka on samalla ruokaa silmille upeiden maisemien johdosta) mennä oikein kunnolla syömään ravintolaan.

Pahoittelut rönsyilystä, tuli vain ihania muistoja mieleen aikaisemmista kommenteista.

Vierailija
44/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa yleensä huoneiston ja kokkaan siellä illallisen. Lounaas syön aina ulkona. 

Entäs jos sadekeli, menetkö sisälle syömään?

Vierailija
45/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan ulkona syömistä, joten ehdottomasti käyn joka päivä syömässä. Monesti suunnittelen ravintolat etukäteen ja varaan pöydän. Minulle matkustaminen olisi tosi vajavaista ilman hyviä ravintoloita.

Vierailija
46/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palsta täynnä huumoriveikoja...

Vierailija
47/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan, ettå sade menee ohi. Suomen pitkien sadejaksojen kaltaisiin säihin ei juuri ole törmätty. Paitsi Norjassa kyllä usein. Silloin on syöty sisällä tai katoksessa

Vierailija
48/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään asua hotellissa ja siksi syön ravintolassa yksin. Pelkään yksin asunnossa, kun niissä on usein huonot lukot jne.

Välillä illaksi ostan eväät hotellihuoneeseen.

Vierailija
49/58 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan yleensä jotain paikallista pikaruokaa, koska en tykkää istua yksin sellaisessa pöytiintarjoiluravintolassa. Tai kaupasta salaatin, täytetyn leivän tms.

Sama. Jossain rennossa pizzeriassa on mukavaa istua yksinkin, sama homma valkoisten liinojen illallisella tuntuu ihan urpolta.

Vierailija
50/58 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan mieluummin itse. Olen suolistovaivainen ja ihan viattomalta vaikuttavan ravintolaruuan sisällä voi olla karsea yllätys.

Vierailija
51/58 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen matkustellut yksin lähinnä työmatkoja, jolloin yövyn ihan tavallisessa hotellihuoneessa, jossa ei ole kokkausmahdollisuuksia. Ja koska kuitenkin saan päivärahat, voin aivan hyvin syödä ravintolassa.

Vierailija
52/58 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina selvää kun matkustan että mistä saa pikaruokaa. Tosin hotelissa oltava hyvä ravintola jos matkustan.

Vierailija
53/58 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lähden lomalle, EN

- petaa sänkyäni

- siivoa huonettani

- tiskaa tiskejäni

- todellakaan laita ruokaani

Muut tekee ne hommat mun puolesta. Mä maksan.

Nythän ei kysytty yksinLOMAilusta, vaan yksinMATKAilusta    Näähän ei ole sama asia millään tavalla.

"Me ei olla lomalla. Meillä on aikaa olla matkalla"  - Madventures 1

Vierailija
54/58 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ravintolassa. Jääkaapista löytyy toki virvokkeita ja ainekset ilta-aamu tai välipalalle.

Vierailija
55/58 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Yleensä vuokraan myös yksin matkustaessani ainakin joistakin kohteista apartmentin, jotta voin itse tehdä ruokaa. Syön vegaanisesti eikä edelleenkään kaikissa maissa ole helppoa löytää ravintoloita, joissa saa vegaanisia ruokia. Hotellien aamupalat harvoin ovat antoisia, nytkin kun kysyin etukäteen tulevasta majapaikastani, mitä vegaanista aamiainen sisältää, niin vastaus oli että hedelmiä ja kasviksia.

Vierailija
56/58 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaupasta sämpylöitä, juustoa ja kinkkua. Teen niistä smörkareja.

Vierailija
57/58 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan yleensä jotain paikallista pikaruokaa, koska en tykkää istua yksin sellaisessa pöytiintarjoiluravintolassa. Tai kaupasta salaatin, täytetyn leivän tms.

Saako kysyä miksi? Olen itsekin huomannut, että joissakin maissa yksin ravintolaan tuleva ihminen, ainakin kaltaiseni reppureissaajan oloinen nainen, laitetaan mielellään huonoimmalla paikalla olevaan pöytään, mutta ellei ravintola ole täynnä niin yleensä parempi paikka järjestyy pyytämällä. Mutta muuten en koe yksin syömisessä mitään ongelmaa. Nykyisin voi vieläpä turvautua kännykän selaamiseen, jos ei istu ikkunapöydässä ja voi katsella ulkona kulkevia ihmisiä.

Vierailija
58/58 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan ulkona syömistä, joten ehdottomasti käyn joka päivä syömässä. Monesti suunnittelen ravintolat etukäteen ja varaan pöydän. Minulle matkustaminen olisi tosi vajavaista ilman hyviä ravintoloita.

Samoin teen, ruoka on niin iso osa reissua. Tosin useamman viikon reissuilla ei ole taloudellisesti mahfmdollista syödä jatkuvasti ulkona. Esim ensikuussa meitä on 8 reissussa joten käymme viikon aikana vain 3-4x ulkona, muuten teemme itse ruuat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi