Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin matkustavat, syötkö yleensä ravintolassa tai kokkaatko itse?

Vierailija
07.06.2023 |

Ja turha äimistellä et "miksen söis ravintolassa". Se ei ole pointti.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellin aamupalabuffalla pärjään pitkälle. Illalla kaupasta sämpylää, sipsejä, suklaata tai noutoruokaa hotellihuoneessa (Mäkki, pitsa tms). Hyvin harvoin syön yksin ravintolassa esim päivällisen. Ehkä jossakin allasravintolassa voin yksin syödä. En ole ruokamatkailija enkä etsi paikallisia herkkuja.

Vierailija
22/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hotellihuoneessa ei voi kokata.

Jaa ei vai? Kyllä sitä lentokoneessakin saa nuudeleita. Huoneistohotelleissa on sitten jo enemmän vaihtoehtoja. Keittolevyjä ja vastaavia.

Lue tähän kirjoittamani kommentti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona saa kokata aivan riittävästi, joten en todellakaan lomamatkalla kokkaa.

Vierailija
24/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa tietenkin. Miksi en söisi ravintolassa!? 

Vierailija
25/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan reissusta ja majoitus tietysti valittu tarpeiden mukaan sellainen että joko on ruuanlaittomahdollisuus tai ei ole. Joillain reissuilla on retkikeitinkin ollut käytössä.

Vierailija
26/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lähden lomalle, EN

- petaa sänkyäni

- siivoa huonettani

- tiskaa tiskejäni

- todellakaan laita ruokaani

Muut tekee ne hommat mun puolesta. Mä maksan.

ja minä taas mielelläni laitan matkoilla ruokaa ravintolassa syömisen ohessa. On ihaninta reissuilla käydä paikallisella torilla ja kaupassa ja valmistaa tuoreista raaka-aineista maittavaa ruokaa. 

mutta tämä on rakas harrastus, siinä, kun joku matkoilla nauttii rannalla makoilusta, minä nautin ruuan laitosta.

Täällä toinen, joka mielellään kokkaa paikallisista aineksista. Minulla on jopa oma pannu, veitsi ja kaasutoiminen retkikeitin mukana. Kaasut tosin pitää ostaa kohteesta, mutta kaikkialta sitä saa. Käyn myös ravintolassa, mutta erityisesti kalatorin antimet ja paikalliset tuotteet mielellään tekee itsekin. Välimerellä toki myös kasvikset ym. ovat niin hyviä torilta osettuna, joskus jopa itse poimien, että mieluummin tekee itse. Tsatsikin kun tekee lampaanmaitojogurttiin, niin ei saa vastaavaa tavernasta.

Vierailija
27/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lähden lomalle, EN

- petaa sänkyäni

- siivoa huonettani

- tiskaa tiskejäni

ja minä taas mielelläni laitan matkoilla ruokaa ravintolassa syömisen ohessa. On ihaninta reissuilla käydä paikallisella torilla ja kaupassa ja valmistaa tuoreista raaka-aineista maittavaa ruokaa. 

mutta tämä on rakas harrastus, siinä, kun joku matkoilla nauttii rannalla makoilusta, minä nautin ruuan laitosta.

Täällä toinen, joka mielellään kokkaa paikallisista aineksista. Minulla on jopa oma pannu, veitsi ja kaasutoiminen retkikeitin mukana. Kaasut tosin pitää ostaa kohteesta, mutta kaikkialta sitä saa. Käyn myös ravintolassa, mutta erityisesti kalatorin antimet ja paikalliset tuotteet mielellään tekee itsekin. Välimerellä toki myös kasvikset ym. ovat niin hyviä torilta osettuna, joskus jopa itse poimien, että mieluummin tekee itse. Tsatsikin kun tekee lampaanmaitojogurttiin, niin ei saa vastaavaa tavernasta.

Sen verran jatkan, että en tee aina hotellissa ruokia, vaan otan keittön mukaan rannalle, tai johonkin luontoon. lipittelen viiniä samalla ja katselen maisemia. Makailu rannalla on tylsää.

Vierailija
28/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan vain kaupunkilomia yksin, jos yövyn huoneistossa niin syön yleensä lounaan ulkona ja illallisen kokkaan itse tai haen mukaan jotain jostain delistä tai vastaavasta. En tykkää illastaa yksin.

Vierailija
29/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastan vain kaupunkilomia yksin, jos yövyn huoneistossa niin syön yleensä lounaan ulkona ja illallisen kokkaan itse tai haen mukaan jotain jostain delistä tai vastaavasta. En tykkää illastaa yksin.

eli nappaat jonkun häiskän huoneeseesi??

Vierailija
30/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lähden lomalle, EN

- petaa sänkyäni

- siivoa huonettani

- tiskaa tiskejäni

Itse teen kaikkea paitsi en laita ehkä ruokaa. Tykkään elää siististi ja auttaa paikallisia siivoajia.

Vierailija
31/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkalla tapaa aina muita, heidän kanssa.

Tuo on tosi hassu väite. Ei tapaa, ellei halua tavata. Minä en koskaan tapaa ketään. 

Enkä todellakaan kokkaa itse lomalla. Inhoan ruuanlaittoa kotonakin. 

Vierailija
32/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ravintolassa päivittäin sekä lounaan että päivällisen. Matkustelun yksi ihanimmista puolista on tutustuminen uusiin ruokalajeihin ja ruokakulttuureihin.

Vierailija
33/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen söisi yksin ravintolassa? Nautin ruoasta ja palvelusta. Syön yksin eikä sen ihmeellisempää minusta.

Sinkkumies

Vierailija
34/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aina aamiaisen hotellissa (huonepalveluna jos en jaksa nousta buffetiin) ja syön lounaan ja illallisen joko jossakin hyvässä paikallisessa ravintolassa tai hotellin ravintolassa (tai huonepalvelun kautta). En hitossa ala laittamaan ruokaa matkalla. Rakastan tutustua eri maiden ruokakulttuureihin ja pyrinkin aina kokeilemaan mahdollisimman monia paikallisia herkkuja.

Vierailija
35/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et taida osata lukea.

Vierailija
36/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et taida osata lukea.

"en tykkää illastaa yksin"

Vierailija
37/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen syönyt ravintoloissa. Suosin rentoja pubityyppisiä paikkoja. Toisaalta Etelä-Euroopassa ravintolassa syöminen ei ole mikään hieno juttu, niin sielläkin on ollut ihan helppoa ruokailla yksin.

Vierailija
38/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos majoitun hotellissa, en tietenkään kokkaa, vaan ostan jotain helposti syötävää mukaani vaikka paistopisteeltä. Kahviloissa viihdyn enemmän kuin ravintoloissa.

Jos majoitun ystäväni luona, kuten yleensä, tietysti laitan ruokaa meille molemmille. Riippuu myös missä maassa matkustaa, että onko ystävän luona kokkaaminen vai ulkoa jonkin sapuskan ostaminen halvempaa. Sekä tietysti, että osaanko kokata sitä paikallista ruokaa, mitä haluaisin matkallani syödä Jätän suosiolla vaikka takoyaki-pullien ja ramenin tekemisen ammattilaiselle.

Vierailija
39/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis en tykkää illastaa yksin ravintolassa

Vierailija
40/58 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotellin aamupalabuffalla pärjään pitkälle. Illalla kaupasta sämpylää, sipsejä, suklaata tai noutoruokaa hotellihuoneessa (Mäkki, pitsa tms). Hyvin harvoin syön yksin ravintolassa esim päivällisen. Ehkä jossakin allasravintolassa voin yksin syödä. En ole ruokamatkailija enkä etsi paikallisia herkkuja.

Nuförtiden, då hotellets morgonmål inte längre är ett tvång, äter jag även det utanför hotellet vid den tidpunkten som man blir hungrig - inte då det är servering. Man äter den mängden man vill ha och tankar inte för dagen. Sedan fortsätter dygnet i samma stil.

Jag gillar att kocka på många olika sätt med många olika metoder av många olika ingredienser, men då jag är på resa vill jag njuta av andras alster. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän