Mitä teet silloin jos joku yrittää ns leipoa sinusta syntipukkia?
Kommentit (6)
Miksi vetää turpaan? Miksi olla tekemättä mitään?
Minä huomaan tätä tuöpaikalla useinkin. Olen ihan ihmeissäni tällaisedta toiminnadta kun kyse sivistyneista koulutetuista ihmisistä. Ihan absurdia.
- yleensä ensin hermostun ja se vituttaa ja sattuu. Tulee ihan epätodellinen olo, etteihän tää voi olla ees totta.
Koska inhoan tällaista käytöstä, en yleensä ala julkisesti mihinkään reaktioon, vaan sanon kahdenkesken sille joka yrittää syyttää / syyllistää minua.
Olen jotunut joskus jopa puhutteluun erään projektin päätteeksi siitä kun kollegani ei hoitanut vastuitaan ja oli haukkunut minut pomolleni vaikka itse on ihan helvetin laiska ja hidas eikä ota vastuuta itselle kuuluvista töistä.
Tässä tapauksessa sain kyllä hepulit ja annoin kuulua oikein olan takaa miten amatööri, laiskä yuötä vieroksuva projektiällikkö meillä oli. Kyllä tuli johtajallekin selväks kuka nyt yritti mustamaalata ja ketä endin.
Ja tein myös selväksi sen että SE JOKA EHTII ENSIN HAUKKUMAAN TOISEN HENKILÖN EI VÄLTYÄMÄTTÄ OLE OIKEASSA. Näinhän yleensä luullaan ja se joka joutuu puolustautujan rooliin on jo leimattu syylliseksi oli asia oikeasti miten tahansa.
Suosittelen varomaan sellaisia ihmisiä ainakin töissä, joiden huomaatte olevan kieroja selkäänpuukottajia tai itselleen pisteiden keräilijöitä.
Ns. nostan kissan pöydälle ja kerron totuuden.
Katkaisen välit. Siskoni teki tätä paljonkin, aiheutti itse draamaa ja aina sopivalle ihmiselle sitten kyynelsilmin selitti kuinka hän oikeastaan on se kuka nimenomaan kärsii nyt tästä draamasta.
Vieraisiin ihmisiin meni täydestä, toki jos tarpeeksi kauan seurasi niin alkoi huomaamaan todellisen luonteen.
Olin aika kauan se kelle hän näitä juttujaan selitti, kunnes yhden riidan aikana jäin itse tähän syypään rooliin, kuulin ns. kyliltä kuinka etukäteen jo oltiin itketty ja pelätty että aiheutan jouluna kauhean näytöksen.
No, turhaan pelkäsi. En mennyt jouluksi kotiin ja siskolleni en ole puhunut sen jälkeen mitään ja tuskin ikinä enää puhuakaan.
Minä vedän turpaan sitä.