Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ällöttävän sottaista junissa

Vierailija
07.06.2023 |

Ikävä valittaa, mutta kylläpä on junissa sotkuista! Lattiat täynnä jotain tahmaa ja purua, ja kun laskee pöytätason alas läppärityöskentelyä varten, niin siinä tasossa on monenlaista rasvatahraa ja eväiden jämiä. Eikö näitä puhdisteta koskaan? Ja nyt siis ihmettelen yleisesti, VR:lle en jaksa enää palautetta asiasta laittaa. Monesti olen laittanut, mutta ei näköjään tuota tulosta. Miksi siivouksen pitää olla niin huonoa tai olematonta? Eikö junissa voisi olla junasiivoojia koko matkan ajan? Ainakin näissä pitkän matkan junissa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla pääsee.

Vierailija
2/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autolla pääsee.

Minulla ei ole.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinien syytä.

Vierailija
4/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten valita

Vierailija
5/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina savettipaketti mukana. Sillä voi desinfioida pinnat ja kädet.

Vierailija
6/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet siivouskohteet on mitoitettu niin kiireisiksi ettei siinä paljon mitään ehdi tekemään. Lue: jää siivoamatta ja pyyhkimättä. Nämähän pidetään kunnossa hutiloimalla tehdyllä ylläpito siivouksella jossa tehdään vain välttämättömyys.

Siivoukseen saisi tosiaan panostaa enemmän palkkoja myöten ja ajan kanssa tehdä hyvää jälkeä.

Vierailija
7/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autolla pääsee.

Minulla ei ole.

ap

Itse hommasin kortin ja auton. Riitti nuo julkiset.

Vierailija
8/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin junien siisteystaso on laskenut vuosituhannen alusta selkeästi. Puhun nyt IC-junista. Ja paikallisjunassa moni istuu kengät penkillä vaikka olisi täyttä, no eipä niihin kuranroippeisiin tekisi mieli istuakaan. Jos en olisi kääpiökokoinen mummeli niin vetäisin turpaan noita itsekkäitä paskiaisia.

Vierailija
9/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittajat voi pyyhkiä pienellä kankaisella pyyhdeellä likakohtia oman mieltymyksensä mukaan. Ei ole iso homma.

Vierailija
10/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin, kun viime kuussa matkustin junalla moneen vuoteen. Suorastaan ällöttävän likaista ja penkitkin tosi likaisia selkänojankin osalta.

Vierailija
11/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valittajat voi pyyhkiä pienellä kankaisella pyyhdeellä likakohtia oman mieltymyksensä mukaan. Ei ole iso homma.

Sulle siis kelpaa ihan mikä tahansa vaikka maksat hyvän hinnan? Tajuatko miten tyhmää se on?

Vierailija
12/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noita junia enää siivota ollenkaan. "Siivous" on se, että kerätään roskapussit pääteasemalla, jos ehditään. Kunnollisia siivouksia tehdään ehkä jos vaunu käy suuressa huollossa (ei edes joka vuosi), jos sielläkään.

Tätä on VR:n optimoima run-to-failure -kunnossapito. Siisteys on se mikä näkyy asiakkalle, mutta tekniikassa on ihan sama nykyään. Eli kalustolla vaan ajetaan tekemättä sen enempää mitään. On vain ajan kysymys, milloin sattuu jokin tekniikan kunnossapidon laiminlyönnistä tapahtuva onnettomuus.

Vierailija
13/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on tosiaan ollut jo vuosia. Yksi kauhistus oli kun entisiin allergiahytteihin asennettiin kokolattiamatot. Ilmeiseti siivoamattomuus toimii paremmin silloin. Nesteet imeytyy mattoon ja kengän pohjat ei tartu kiinni yliläikkyneisiin juomiin kätevää. Toivoisin istuimiin pyyhittävät materiaalit, kun nykyiset kankaat on tosi kamalassa kunnossa. Voisi oman istuimensa pyyhkiä pöydän lisäksi.

Vierailija
14/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autolla pääsee.

Minulla ei ole.

ap

Itse hommasin kortin ja auton. Riitti nuo julkiset.

No esim. itse matkustan julkisilla ehkä 6 kertaa vuodessa. Ei ole varaa ostaa autoa, johon menee satoja euroja kuussa. T. ei ap

Vierailija
15/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. En mä ole huomannut vaikka viikoittain junilla kuljen.

Vierailija
16/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin toukokuussa kun matkustin pitkän matkan! Mennessä istuimella jotain ruskeaa pehmeää mähmää, toivon et oli suklaata. Tullessa nostin käsituen ylös ja sen alla kaikkea paskaa.

Jokin siivouksessa mättää. Ennen oli kulunutta kyllä, mut ei pinttynyttä likaa.

Vierailija
17/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin toukokuussa kun matkustin pitkän matkan! Mennessä istuimella jotain ruskeaa pehmeää mähmää, toivon et oli suklaata. Tullessa nostin käsituen ylös ja sen alla kaikkea paskaa.

Jokin siivouksessa mättää. Ennen oli kulunutta kyllä, mut ei pinttynyttä likaa.

Olis edes pinttynyttä mutta kun on ihan tahmeaa, yök!

Vierailija
18/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisimme että ottaisitte omat puhdistusliinat mukaan. Junat siivotaan pääteasemilla mutta kaikkea emme ehdi emmekä huomaa. VR-siivooja

Vierailija
19/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VR ei ole enää entisensä

paskaiset vaunut

Ilmastointi ei toimi

lippujen hinnat kallistuneet hitosti

VR:llä vain yksi tavoite: tahkota voittoa

Vierailija
20/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nehän on semmoisia weeteen kuljetus karjavaunuja. Mitä oikein odotit?

Osta oma auto niin kuin muutkin.