Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti, ovatko kaikki lapsesi sinulle yhtä rakkaita?

Vierailija
07.06.2023 |

Onko usean lapsen vanhemmille kaikki lapset yhtä rakkaita, vai myöntääkö kukaan edes täällä anonyymisti, että joku lapsista olisi lempilapsi?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan kaksi, mutta ovat molemmat yhtä rakkaita. Pyrin olemaan myös tasapuolinen molempia kohtaan.

Vierailija
2/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi aikuista poikaa. Toinen on hankala luonne, toinen helppo luonne. Kyllähän helppoa luonnetta on helpompi rakastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kolme yhtä rakkaita

Vierailija
4/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi aikuista poikaa. Toinen on hankala luonne, toinen helppo luonne. Kyllähän helppoa luonnetta on helpompi rakastaa.

Sama. Rakastan myös sitä ääliötä, mutta ei sen kanssa tule vietettyä aikaa eikä häneen tule samalla tavalla investoitua, koska on kiittämätön ja ailahteleva luonne.

Vierailija
5/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa vanhempi sukulainen sanoi, että kyllähän sitä tietenkin pitää toisesta lapsesta enemmän kuin toisesta. En tiedä, huomasiko hän, mitä suustaan päästi, mutta tulkitseminen ei tuottanut kuulijoille vaikeuksia. Ja hänellä molemmat lapset ovat yhtä lailla kivoja ja ns. normaaleja. Luulen, että on aika yleistä pitää enemmän jostain yhdestä lapsestaan kuin toisesta esim. vaativampiluonteisesta.

Vierailija
6/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat, kaikki kolme yhtä rakkaita <3 Tottakai jokaiseen on erilainen oma suhteensa, mutta rakkaudessa en tunne mitään eroa.

Vierailija
7/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikille kolmelle sydän sykkii täysillä. Mulla on kyllä upeat lapsetkin.

Vierailija
8/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa vanhempi sukulainen sanoi, että kyllähän sitä tietenkin pitää toisesta lapsesta enemmän kuin toisesta. En tiedä, huomasiko hän, mitä suustaan päästi, mutta tulkitseminen ei tuottanut kuulijoille vaikeuksia. Ja hänellä molemmat lapset ovat yhtä lailla kivoja ja ns. normaaleja. Luulen, että on aika yleistä pitää enemmän jostain yhdestä lapsestaan kuin toisesta esim. vaativampiluonteisesta.

Mihin viittaat tuolla "jopa"? Että vanhemmat ihmiset olisivat automaattisesti jotenkin parempia rakkaudessa lapsiinsa kuin nuoremmat, niinkö? Että jos vanhempikin näin sanoo ja kokee, niin aina enemmän nuoretkin? 

Varmasti löytyy sairaitakin ihmisiä, jotka eivät rakasta ketään lapsistaan, tai joilla on lellikkejä. Jotkuthan eivät edes peittele vaan ihan avoimesti suosivat ja sorsivat. Kannattaa muistaa, että terve ihminen ei toimi näin.

Vierailija
9/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat. Minulla on kaksi lasta (nykyään jo täysi-ikäisiä), joista toinen aspergernuori ja toinen muuten vaan erityisherkkä.

Rakkaus lisääntyy lapsen saannin myötä, ei se ole ennalta määrätty summa, joka jaetaan aina uusiksi kun saa uuden lapsen. Eikä se kulu mihinkään.

Vierailija
10/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki neljä yhtä rakkaita, samoin kun heidän lapsensa.

Vierailija
11/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan niitä jokaista yhtä lailla.

Vierailija
12/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vain yksi lapsi, joten vaikea sanoa. Anopilla neljä ja kerran sanoi minulle, että tämä puolisoni on hänelle kaikkein rakkain.

Vierailija
13/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin ovat yhtä rakkaita ja siitä pidän kiinni niin kauan, kuin henki pihisee.

Vierailija
14/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyy olla aika mulkkero jos ei rakasta yhtä paljon kaikkia lapsiaan, itse ne kuitenkin tehnyt ja kasvattanut. Sitä paitsi, vanhemman rakkaus lasta kohtaan on pyyteetöntä, aidointa rakkautta, jos siihen ei kykene, on mielenterveydessä häikkää.

Vierailija
15/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä rakkaita ovat molemmat. Oksettaa ajatuskin että pitäisi jotenkin valita toisesta.. en ikinä pystyisi siihen.

Vierailija
16/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaikki kolme yhtä rakkaita. Jokainen käy hermoon omalla tavallaan, mutta rakastan heitä kaikkia yhtä paljon.

Vierailija
17/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tytöt mulle yhtä rakkaita.

Erilainen suhde ja suhtautuminen tietysti heihin, toinen alaikäinen teini ja toinen pitkään ollut omillaan jo. Vanhempi enemmänkin ystävä nykyään.

Vierailija
18/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä rakkaita ovat, tyttö ja poika. Molemmat toki helppoja lapsia, mutta ei se tilanne olisi eri, vaikka jos toinen olisi hankalampi. Ja pystyn heittäytymään yhtä lailla poikien ja tyttöjen juttuihin.

Vierailija
19/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyyy olla aika mulkkero jos ei rakasta yhtä paljon kaikkia lapsiaan, itse ne kuitenkin tehnyt ja kasvattanut. Sitä paitsi, vanhemman rakkaus lasta kohtaan on pyyteetöntä, aidointa rakkautta, jos siihen ei kykene, on mielenterveydessä häikkää.

Se on sellaista häikkää, ettei siihen mikään auta.

Ja se on yksi suurimmista probleemeista, mitä on.

Vierailija
20/24 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säheltävää ja jatkuvasti ongelmiin ajautuvaa adhd-teiniä en rakasta niin paljon kuin kilttiä ja vaivatonta pikkusisartaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi