Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taitaa Rammsteinin taru olla kohta taputeltu

Vierailija
07.06.2023 |

Eihän tuossa ole enää vaihtoehtona kun bändin alasajo.

Kommentit (2249)

Vierailija
261/2249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama looginen kysymys... kirjoitti:

1. On vain väitteitä että jotain olisi tapahtunut

2. Kukaan ei väitä että kenenkään tahdonvastaista olisi tapahtunut

3. Kaikki jotka ovat jatkobileissä olleet ovat täysi-ikäisiä

4. Mitä jonkun bändin ja fanien mahdollinen seksinharrastus kuuluu kenellekään?

5. Miksi minkään tästä pitäisi vaikuttaa Rammsteinin jatkoon?

1. Niin, miten todistat että jotain EI ole tapahtunut, kun sinulta otetaan puhelin pois ja sinulle annetaan aineita.

2. Useat nuoret naiset eri puolilla Eurooppaa kertovat että heidät on huumattu, jolloin heillä ei ole ollut omaa tahtoa. Silloin kyse on tahdonvastaisesta toiminnasta, paitsi Till Lindemannin mielestä. Hän pitää Rohypnol-seksistä.

3. Tekeekö 18 vuoden ikä nuoresta naisesta vapaata riistaa? Onko sinulla omia tyttäriä? Jos he menevät intopiukeina tapaamaan Till Lindemannia ja heidät doupataan, niin etteivät he jälkeenpäin muista mitä heille on tehty, mutta he heräävät seuraavana päivänä ruhjeilla ja emätin verta vuotavana, luuletko että he kertovat siitä vanhemmilleen? Uskotko heitä? Uskooko poliisi?

4. Raiskaus on rikos.

5. Fanit äänestävät jaloillaan.

Rikos on rikos, mutta jossain vaiheessa tämä nuorten naisten hyysääminen pitäisi loppua.

Jos olet intopiukeena menossa tapaamaan Tilliä, niin ota nyt ensin selvää minne olet menossa ja millaista miestä tapaamaan. Mieti kannattaako sinun ottaa juomia vastaan ja juoda niitä. Olla menemättä ehkä yksin ja kun sinulta pyydetään puhelin, niin kääntyä ovelta toiseen suuntaan ja mennä jonnekin muualle, missä sitä puhelinta ei olla ottamassa sinulta pois.

Nick Cave laulaa murha-balladeja joissa aina tapetaan tai kuolee joku, videot ja lyriikat on tuttuja ja rakastan niitä. Jos pääsisin bäkkärille, en kuitenkaan odottaisi, että mut laitetaan hengiltä, vaikka se hänen taiteessaan onkin kovasti esillä.

Kyllä mulla hälytyskellot soisi jos Cave tarjoaisi mulle ilmaisen fanitapaamisen ilmaisine virvokkeineen, mahdollisuuden seurata keikkaa aitiopaikalta jne. Ei sillä että puolustaisin bändin käytöstä. Sivusta.

Kaikki bändit tarjoavat faneilleen tällaisia tapahtumia. Se on osa niiden pr:ää. Ootte kyllä tosi kujalla jos luulette, että bäkkäritapahtumat on muka seksiä varten.

Eikö suuntaus ole pikemminkin se, että fanitapaamiset (Meet&Greet) on maksullisia? Rammsteinkin sen kokoluokan bändi, että varmasti olisi ihan oiva lisätulonlähde.

Rammsteinin Meet & Greetiin on arvottu lippuja, ei niitä ole saanut rahalla. Riskinä vain on että arvonnassa voittaa vain lihavia ja rumia ja vanhoja miesfaneja (ei sellaisia joita Till haluaa panna) jotka pyrkivät iholle ja lässyttävät paskaa. Richard Kruspe ei ole osallistunut fanitapaamisiin ollenkaan, koska ne ovat bändille niin kuormittavia. Tänä vuonna M&G ei ollut ainakaan Helsingissä

Vierailija
262/2249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 sekkaa riitti.Huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/2249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kukaan ei kertonu lindemannille et konsensuaalinen seksi ja taiteellinen ilmaisu ei ole sallittuja enää, kukkahattutädit kielsi, pidetään kaikki kaapeissaan piilossa niin saavat varsinaiset seksuaaliset saalistajat työrauhan.

Niin. Eli se joka huijaa naisia fanijuhliin vain seksiobjekteiksi, ei ole seksuaalinen saalistaja. Ei tietenkään.

Nainen ei tietenkään voi olla tässä aktiivinen, itsenäinen toimija, joka haluaa mennä bäkkärille panemaan rokkareita, vaan pelastettava rassukka ja uhri?

Jokainen tarvitsee pelastajaa, jos upporikkaalla ja vaikutusvaltaisella ihmisellä on hyväksikäyttökoneisto.

Niin missä se hyväksikäyttö on, jos naiset itse haluaa jatkoille?

Sun piti varmaan sanoa että jos naiset itse haluaa seksiä?

Niin oliko joku ilmaissut selvästi, ettei halua seksiä ja silti pantu? Eipä taida olla yhtään tällaista syytöstä tulilla.

Onhan niitä ja sä tiedät sen. Yrität vaan kieltää asian.

Tapauksia on jo nyt yli 30 ja veikkaan että lisää on vielä tulossa.

Nyt Lindemannin pitäisi vain kertoa olevansa t r a n s u, niin siihen ne kaikki epäilykset tyssäisi. Mediakin lakaisisi koko jutun pois päiväjärjestyksestä vähin äänin.

Media ja wokehörhöt on hyvä yhdistelmä silloin, kun jotakin pitää salata.

Vierailija
264/2249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukupuoliroolit olisivat toisin päin, niin rouva Lindemann olisi jokaisen iltapäivälehden kannessa ja hänen seksuaalista vapauttaan juhlittaisiin. Antaisi vielä vinkkejä lehdessä miten nuoria poikia pitää käsitellä.

Vierailija
265/2249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kenenkään ei ole pakko pukeutua kukkamekkoon ja laittautua rammsteinin määräämällä tavalla. Kenenkään ei ole pakko mennä 0-riville tai bändibileisiin. Kenenkään ei ole pakko pysyä bileissä jos homma ei miellytä. Eikä kenenkään ole pakko juoda tarjottua alkoholia saatika käyttää mahdollisia tarjottuja huumeita. 

vanhat ukot ja ulkonäön perusteella valitut nuoret naiset  samoissa bileissä on mautonta mutta ei laitonta.  ihan samaa sontaa on jokaisessa ravintolassa joka viikonloppu. nuoria naisia vanhojen setien kyljessä huomion ja ilmaisen viinan perässä.

pitäis nyt ehkä kuitenkin erottaa tämä asia ihan omaksi ilmiöksi. Raiskaaminen ja muu vastaava toiminta edelleenkin on rikos, sitä tuskin kukaan kieltää.

Tämä! Kiitos! En tajua, miten osa ei erota näitä toisistaan.

Minua naisena loukkaa enemmän se, että näitä bäkkärille pyrkiviä naisia pidetään niin aivottomina bimboina, etteivät tajua, että joku voi ehdottaa seksiä ja käyttäytyä seksistisesti. Raiskaus on täysin eri asia! Ihan kuin naiset olisivat niin tyhmiä, että heitä pitää suojella jo itseltään.

Bändäri-ilmiössä on usein kyseessä myös kahden kauppa. Jotain etuja ne naisetkin havittelevat, mutta tässä kohtaa pätee kaksinaismoralismi naisten eduksi.

Nuorten ihmisten haluamiata pervojen rasvaisten papparaisten hyväksikäytettäviksi on ikävä katsoa. Mutta saahan sitä takalistoaan toki myydä haluamallaan hinnalla. Paskaahan siitä sinulle käteen jää, oikeasti, ehkä jopa kirjaimellisesti.

Vierailija
266/2249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lumihiutaleille järkytys ett backstagella harrastetaan seksiä bändin ja fanien välillä :D

Eikä harrasteta. Kukaan ei pysty eikä saa sanella mitä backstagella tehdään. Naisella on ihan täysi päätösvalta, meni minne tahansa. Se ei anna miehille mitään oikeuksia.

Miten tyhmä nainen on jos backstagelle otetaan vain nuoria hyvännäköisiä naisia ja hän olettaa, että seksillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa :-)

Sun kannattaa kysyä ennemminkin, että kuinka tyhmä on bändi joka valikoi nättejä tyttöjä petikavereiksi mutta eivät kerro naisille etukäteen mitä haluavat? (Oletuksena siis että haluavat petiinsä vain siihen suostuvia naisia).

Oletko elänyt pulossa? Enkö tiedä bändäri-kulttuurista mitään?

Bändihommelit on ammattimaista yritystoimintaa nykyään. Vain suurimmat idioot*t paskoo Tillin lailla omaan pesään ja koko brändin päälle. Tässä on hinta. Aika on muuttunut ja sikailua ei katsota hyvällä.

Empä nyt kovin tyhmäksi kaveria luonnehtisi. Taitaa artistina pärjätä jatkossakin paremmin kuin sinä omalla urallasi

Sinulla on toki omat arvostuksesi ja arvosi. Pidän itse itseäni suuremmassa arvossa kuin Lindemannin kaltaista elähtänyttä setämiestä ja nihilististä ja rasvaista addiktia. Kukin tavallaan.

Tietenkin sinä pidät itseäsi maailman starana ja ihanana ihmisenä. Muut eivät välttämättä näe asiaa ihan samalla tavalla. Sinun luova panoksesti tähän maailmaan taitaa olla nuo sinun sivaltavat av-kirjoitukset.

Sinuna miettisin, miksi sinulla on noin kova tarve puolustella Libdemannin kaltaista ihmissaastaa.

Olen miettinyt. Olen tasa-arvon kannattaja ja mielestäni ihmisiä pitäisi kohdella samalla tavoin, sukupuolesta, tai muista ominaisuuksista huolimatta. Tämän takia mielestäni tuomiot pitää jakaa oikeuslaitoksen toimesta, ei some-kiihoilijoiden painostuksesta. Puolustan kaikkia, jotka joutuvat vastaavan painostuksen kohteeksi, ilman viranomaistutkimuksien tuloksia.

Ihmisellä on tâysi oikeus kertoa julkisesti kokemuksistaan. Ei siihen tuomioistuinta tarvita.

Vierailija
267/2249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni taas canceloinnit pikkasen yli. Kukaan ei pakota menemään jatkoille aikuisia ihmisiä, kaikkihan sen tietää mitä siellä bäkkärillä tapahtuu.

Olen ollut useilla bäkkäreillä, eikä seksi ole kuulunut asiaan. Mistä tietää missä tällainen velvoite on?

Mä en oo ikinä ollu bäkkärillä mutta olen aina kuvitellut että seksin mahdollisuus leijuu siellä ilmassa.

Ainoa syy miksi mä olisin ikinä voinut edes haluta bäkkärille on seksi sen unelmien heebon kanssa. En mä siihen tutustua halunnut koskaan, koska silloin se lakkaa olemasta se unelmien rokkari ja muuttuu ihan tavalliseksi jantteriksi. En vaan edes silloin nuorena ja nättinä jaksanut nähdä vaivaa selvittääkseni miten sinne bäkkärille pääsisi.

Vierailija
268/2249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaita nämä "mitäs läksit" -kommentit. On HIEMAN eri asia ajatella menevänsä bilettämään ja mahdollisesti harrastamaan SUOSTUMUKSELLISTA s*ksiä kuin että sut huumataan ja r*iskataan, kun oot tajuton.

Ja sit ihmiset vielä miettii miksi vastaavanlaisen rikosten uhrit eivät uskalla tuoda asioita julki. Ihmeellistä rikollisten suojelua, vaikka tässä tapauksessa kyseessä täysin järjestelmällinen hyvin nuorten naisten saalistaminen.

Hemmetti kun mun silmään ei ole osunut vielä kertomuksia raiskauksista. Onko niitä oikeasti tapahtunut?

Vierailija
269/2249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kenenkään ei ole pakko pukeutua kukkamekkoon ja laittautua rammsteinin määräämällä tavalla. Kenenkään ei ole pakko mennä 0-riville tai bändibileisiin. Kenenkään ei ole pakko pysyä bileissä jos homma ei miellytä. Eikä kenenkään ole pakko juoda tarjottua alkoholia saatika käyttää mahdollisia tarjottuja huumeita. 

vanhat ukot ja ulkonäön perusteella valitut nuoret naiset  samoissa bileissä on mautonta mutta ei laitonta.  ihan samaa sontaa on jokaisessa ravintolassa joka viikonloppu. nuoria naisia vanhojen setien kyljessä huomion ja ilmaisen viinan perässä.

pitäis nyt ehkä kuitenkin erottaa tämä asia ihan omaksi ilmiöksi. Raiskaaminen ja muu vastaava toiminta edelleenkin on rikos, sitä tuskin kukaan kieltää.

Minua naisena loukkaa enemmän se, että näitä bäkkärille pyrkiviä naisia pidetään niin aivottomina bimboina, etteivät tajua, että joku voi ehdottaa seksiä ja käyttäytyä seksistisesti. Raiskaus on täysin eri asia! Ihan kuin naiset olisivat niin tyhmiä, että heitä pitää suojella jo itseltään.

Bändäri-ilmiössä on usein kyseessä myös kahden kauppa. Jotain etuja ne naisetkin havittelevat, mutta tässä kohtaa pätee kaksinaismoralismi naisten eduksi.

Jaa kuka sanoo että tuo on kahden kauppa? Kuka sanoo että bändi saa odottaa jotain naisilta? Bändi? Sinä? Jokainen nainen saa ihan itse päättää, mitä haluaa ja mitä ei. Jokainen nainen saa mennä mihin haluaa eikä se anna kenellekään mitään oikeuksia.

On sinut kyllä aivopesty perusteellisesti kun et ole naisten puolella. Kunnon pick me.

Vierailija
270/2249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorten ihmisten haluamiata pervojen rasvaisten papparaisten hyväksikäytettäviksi on ikävä katsoa. Mutta saahan sitä takalistoaan toki myydä haluamallaan hinnalla. Paskaahan siitä sinulle käteen jää, oikeasti, ehkä jopa kirjaimellisesti.

Ehä ne ei ihan sitä halua, mutta on kiva olla julkkiksen bileissä päivittämässä. 

Vierailija
271/2249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni taas canceloinnit pikkasen yli. Kukaan ei pakota menemään jatkoille aikuisia ihmisiä, kaikkihan sen tietää mitä siellä bäkkärillä tapahtuu.

Olen ollut useilla bäkkäreillä, eikä seksi ole kuulunut asiaan. Mistä tietää missä tällainen velvoite on?

Mä en oo ikinä ollu bäkkärillä mutta olen aina kuvitellut että seksin mahdollisuus leijuu siellä ilmassa.

Ainoa syy miksi mä olisin ikinä voinut edes haluta bäkkärille on seksi sen unelmien heebon kanssa. En mä siihen tutustua halunnut koskaan, koska silloin se lakkaa olemasta se unelmien rokkari ja muuttuu ihan tavalliseksi jantteriksi. En vaan edes silloin nuorena ja nättinä jaksanut nähdä vaivaa selvittääkseni miten sinne bäkkärille pääsisi.

Miksi leijuisi? Useimmat artistit on parisuhteessa. Niiden perhettä saattaa olla bäkkärillä. Siellä on kavereita ja jubaillaan keikasta. Teillä on ihan outo käsitys bändikeikoista. Ootte tainneet uskoa isojen poikien kalajuttuja.

Vierailija
272/2249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa kuka sanoo että tuo on kahden kauppa? Kuka sanoo että bändi saa odottaa jotain naisilta? Bändi? Sinä? Jokainen nainen saa ihan itse päättää, mitä haluaa ja mitä ei. Jokainen nainen saa mennä mihin haluaa eikä se anna kenellekään mitään oikeuksia.

On sinut kyllä aivopesty perusteellisesti kun et ole naisten puolella. Kunnon pick me.

Ihan samalla tavalla ne miehet saa haluta niitä naisia. Ketään ei ole raiskattu, joten naisten kieltäytymistä on kunnioitettu.

Vierailija
273/2249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lumihiutaleille järkytys ett backstagella harrastetaan seksiä bändin ja fanien välillä :D

Eikä harrasteta. Kukaan ei pysty eikä saa sanella mitä backstagella tehdään. Naisella on ihan täysi päätösvalta, meni minne tahansa. Se ei anna miehille mitään oikeuksia.

Miten tyhmä nainen on jos backstagelle otetaan vain nuoria hyvännäköisiä naisia ja hän olettaa, että seksillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa :-)

Sun kannattaa kysyä ennemminkin, että kuinka tyhmä on bändi joka valikoi nättejä tyttöjä petikavereiksi mutta eivät kerro naisille etukäteen mitä haluavat? (Oletuksena siis että haluavat petiinsä vain siihen suostuvia naisia).

Bändihommelit on ammattimaista yritystoimintaa nykyään. Vain suurimmat idioot*t paskoo Tillin lailla omaan pesään ja koko brändin päälle. Tässä on hinta. Aika on muuttunut ja sikailua ei katsota hyvällä.

Empä nyt kovin tyhmäksi kaveria luonnehtisi. Taitaa artistina pärjätä jatkossakin paremmin kuin sinä omalla urallasi

Sinulla on toki omat arvostuksesi ja arvosi. Pidän itse itseäni suuremmassa arvossa kuin Lindemannin kaltaista elähtänyttä setämiestä ja nihilististä ja rasvaista addiktia. Kukin tavallaan.

Tietenkin sinä pidät itseäsi maailman starana ja ihanana ihmisenä. Muut eivät välttämättä näe asiaa ihan samalla tavalla. Sinun luova panoksesti tähän maailmaan taitaa olla nuo sinun sivaltavat av-kirjoitukset.

Sinuna miettisin, miksi sinulla on noin kova tarve puolustella Libdemannin kaltaista ihmissaastaa.

Olen miettinyt. Olen tasa-arvon kannattaja ja mielestäni ihmisiä pitäisi kohdella samalla tavoin, sukupuolesta, tai muista ominaisuuksista huolimatta. Tämän takia mielestäni tuomiot pitää jakaa oikeuslaitoksen toimesta, ei some-kiihoilijoiden painostuksesta. Puolustan kaikkia, jotka joutuvat vastaavan painostuksen kohteeksi, ilman viranomaistutkimuksien tuloksia.

Mikä kaikki sinun mielestäsi vaatii viranomaistutkimuksia ennen kuin asiasta saa puhua? Saako mihinkään huonoon käytökseen yrittää vaikuttaa mitenkään, jos se ei täytä rikoksen tunnusmerkistöä?

Toisin sanoen: jos joku on tehnyt merkittävän uran ja hänen perseilystään puhuminen tuhoaisi sen, onko puhuminen (eli kiihkoilu) kielletty? Kun kyseessä tosiaan on vain perseily, ei rikos. Onko merkittävä ura tämän henkilön suojakilpi?

Vierailija
274/2249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiimaiset bändärit jahtaa artistia?

Vierailija
275/2249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sukupuoliroolit olisivat toisin päin, niin rouva Lindemann olisi jokaisen iltapäivälehden kannessa ja hänen seksuaalista vapauttaan juhlittaisiin. Antaisi vielä vinkkejä lehdessä miten nuoria poikia pitää käsitellä.

Sitä emme voi tietää koska vain miehet sikailevat noin.

Vierailija
276/2249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on ahdasmielistä porukkaa täällä. Rokkitähti harrasti seksiä nuorten naisten kanssa - hui!

Get a life.

Kannattaa muistaa että maailmassa tapahtuu paljon asioita jotka eivät ehkä miellytä juuri sinua, mutta jotka silti ovat täysin lain mukaisia.

Vierailija
277/2249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä emme voi tietää koska vain miehet sikailevat noin.

Siltä se saattaa seksistisen miesvihaajan silmissä näyttää, mutta onhan sitä ollut monia tapauksia, joissa naisopettaja on hyväksikäyttänyt alaikäisiä oppilaitaan.

Vierailija
278/2249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onpahan ramos saanut huomiota. Sehän se on se juttu kai...

Vierailija
279/2249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan nää tyypit sais jonoksi asti seksiä selvinpäinkin haluavia naisia, miksi ne pitää huumata? Tai miksi siitä ei saisi puhua?

Kai sitä vois sanoa suoraan että panobileet tulossa, kuumat mimmit tervetuloa? Miksi se ei käy vaan näistä pitäisi olla hiljaa? 🤔

Todennäköisesti noin rajattua tapahtumaa suurinpiirtein markkinoidaankin. Morkkis on vaan aamulla, ja vuosien jälkeen onkin hyvä katsoa tarinaa eri kulmasta

Tämä eri kulma on osa naisten oikeusliikettä.  Väärinkäytöksiä täytyy pitää esillä. Ikävä jos jokseenkin syyttömät kärsii siinä sivussa.  Mutta aina roiskuu kun rapataan, niinhän ne  miehetkin sanoo. 

Vierailija
280/2249 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas warettamisen iloja. Voi kuunnella mitä musiikkia haluaa ja jos artisti/bändi paljastuukin täysiksi kusipäiksi, voi joko jatkaa musiikin kuuntelua tai lopettaa sen jos siitä menee maku, mutta kummassakaan tapauksessa kusipäille ei ole mennyt senttiäkään. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän