Minkä kokoinen vauva oli syntyessään?
Hei ! Olen viikolla 35+6 raskaana ja tänään lääkärissä todettiin painoarvioksi 3664g . Voiko painoarvio heittää kuinka pahasti ja onko muilla ollut kuinka isoja vauvoja? Rupeaa pikkuhiljaa jännittämään, että minkä kokoinen sieltä on tulossa. Kyseessä on ensimmäinen raskaus, joten en tiedä tulevasta yhtään mitään.
Kommentit (47)
"Sulla on näköjään toi raskausdiabetes ja vauvakin on tosi iso. Menee 4,5 kiloon ainakin jo nyt. Varataan käynnistys aika heti rv 40+0 eli parin viikon päästä perjantaille"
Syntyi omia aikojaan ennen laskettua aikaa ja painoi 3515g ja pituutta 50cm. Älä huolehdi.
Mulla toi raskausdiabeteskin oli virhe tulkinta (sairastin silloin akuuttia tulehdusta). Eipä se radi-ruokavalio toisaalta haitaksi ollut. Olen normaalipainoinen ja seuraavassa raskaudessa kaikki arvot oli normaalit.
Vierailija kirjoitti:
Mun ensimmäinen vauva painoi 3,860 ja toinen 4,2300. Vauvan paino ei juurikaan vaikuta synnytyksen kulkuun.
Jokainen synnytys on omanlaisensa, joten muiden kokemuksista ei ole hyötyä. Paras vain kokea omalla tavallaan tuo ainutlaatuinen kokemus.
Nimenomaan vauvan paino vaikuttaa synnytyksen kulkuun! Mitä suurempi vauva sitä enemmän toimenpiteitä synnytyksessä esim imukuppi ja äidille vaurioita. Sektio yleisempi mitä suurempi vauva.
Vierailija kirjoitti:
Esikoisen painoarvo oli 3800g ja kun hän syntyi melkein 2 viikkoa yli lasketun ajan, paino oli 3745g. Kätilö sanoi, että lasketun ajan ylittäessään vauvat eivät useinkaan enää juurikaan kerrytä lisää painoa.
Ei pidä paikkaansa. Joka viikko tuo lisää väh. 150g.
Vierailija kirjoitti:
Vauvan paino ei enää juuri nouse lasketun ajan lähestyessä. Minua peloteltiin, että vauva olisi iso. Syntyi 1,5 viikkoa lasketun ajan jälkeen, oli 51 cm ja 3,6 kg eli ihan perusvauva. Älä siis stressaa vauvan painosta. :)
Nimenomaan nousee! Viimeiset viikot vauva nimenomaan nostaa vauhdilla painoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ensimmäinen vauva painoi 3,860 ja toinen 4,2300. Vauvan paino ei juurikaan vaikuta synnytyksen kulkuun.
Jokainen synnytys on omanlaisensa, joten muiden kokemuksista ei ole hyötyä. Paras vain kokea omalla tavallaan tuo ainutlaatuinen kokemus.
Kyllä se vauvan paino kuule vaan vaikuttaa. Jos synnyttäjällä on ahdas lantio niin ei sieltä yli 3kg vauvoja vaan synnytetä.
Vaikuttaa. Itselläni otettiin lantiortg:n ja mitattiin, että mahtuuko vauva tulemaan norm. synnytyksessä.
-se, jonka vauvan arviopaino 3200, syntymäpaino 3230g
Ei noita kyllä normaalitilanteessa arvioida 3 kg kohdalla. Kapealanteinen synnyttää vaikka 5 kiloisen vauvan. Lantio on suunniteltu synnyttämään.
Ei kaikilla ole. Osalla luinen lantio on niin ahdas että sieltä ei lapsi mahdu. Luiden sisämittoja ei pysty päättelemään lantion ulkomitoista sinällään ns synnyttäjän lantio ei kerro sen sisämitoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtava!
Mun 2 lasta ovat syntyneet 36+0 ja painoivat 2540g ja 2700g. Arviot piti hyvin lähelle paikkansa mutta helppo tutkia kun vettä oli vähän eikä rasvakudosta ollenkaan.
Hölmö! Rasvakudosta ollenkaan 😅 Sä joko trollaat tai tupakoit raskausaikana? Tosi pieniä vauvoja olet synnyttänyt ja raskaudet ole mennyt edes *loppuun* ja sä tlpeilet jollain rasvakudoksellasi.
En trollaa enkä tupakoi. No painoin raskauden tuossa vaiheessa molemmilla kerroilla 58kg joten läskiä ei todellakaan ollut. Olin vähän aikaa sairaalassa sisällä ja toivat kandit mun luo kokeilemaan sikiön asentoa. Kun kävin selälleni näkyi selvästi missä on pää ja missä peppu. Eli vähän vettä eikä yhtään läskiä.
Tuo ei liity tähän asiaan mitenkään.