Minkä kokoinen vauva oli syntyessään?
Hei ! Olen viikolla 35+6 raskaana ja tänään lääkärissä todettiin painoarvioksi 3664g . Voiko painoarvio heittää kuinka pahasti ja onko muilla ollut kuinka isoja vauvoja? Rupeaa pikkuhiljaa jännittämään, että minkä kokoinen sieltä on tulossa. Kyseessä on ensimmäinen raskaus, joten en tiedä tulevasta yhtään mitään.
Kommentit (47)
Esikoinen tyttö 4430gja poika 4810g
Vauvan paino ei enää juuri nouse lasketun ajan lähestyessä. Minua peloteltiin, että vauva olisi iso. Syntyi 1,5 viikkoa lasketun ajan jälkeen, oli 51 cm ja 3,6 kg eli ihan perusvauva. Älä siis stressaa vauvan painosta. :)
Mun vauva oli himpan verran yli nelikiloinen.
Käyttäjä42056 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esikoinen 4560g, toinen 4780g, kolmas 5220g ja neljäs 6080g.
Oikeestiko??😳😳😳
Tuskin.
Mutta totuus on että äidin lihavuus ja raskausdb vaikuttaa lapsen painoon. Liika paino on lapsellekin huono lähtökohta, sellainen 3,5kg on normaali
Paljonko äitee painaa, yli 100 kg?
Jossain luki, että koripalloilija Lauri Markkanen oli syntyessään niin pitkä, että kätilö merkitsi syntymäpäiväksi Kesäkuun neljäs ja viides päivä.
Painaa ainakin kilon enemmän syntyessään, toivottavasti et ole pienirakenteinen.
Niin iso että alapääni repesi perseeseen asti synnytyksessä.
Kilon verran arvioivat alakanttiin.
Rv 36 lääkäri antoi arvioksi 2,8kg mutta sanoi että se voi heittää paljonkin. Synnyttämään mennessä kätilö kokeili vatsan päältä ja sanoi että tuskin on yli 3kg. Vauva oli 3,6kg.
Arviot oli esikoisella 3800 ja 3950 oli, kuopuksella arvio oli 3900 ja 4070 oli. Joten aika hyvin nuo pitää paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Valtava!
Mun 2 lasta ovat syntyneet 36+0 ja painoivat 2540g ja 2700g. Arviot piti hyvin lähelle paikkansa mutta helppo tutkia kun vettä oli vähän eikä rasvakudosta ollenkaan.
Hölmö! Rasvakudosta ollenkaan 😅 Sä joko trollaat tai tupakoit raskausaikana? Tosi pieniä vauvoja olet synnyttänyt ja raskaudet ole mennyt edes *loppuun* ja sä tlpeilet jollain rasvakudoksellasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ensimmäinen vauva painoi 3,860 ja toinen 4,2300. Vauvan paino ei juurikaan vaikuta synnytyksen kulkuun.
Jokainen synnytys on omanlaisensa, joten muiden kokemuksista ei ole hyötyä. Paras vain kokea omalla tavallaan tuo ainutlaatuinen kokemus.
Kyllä se vauvan paino kuule vaan vaikuttaa. Jos synnyttäjällä on ahdas lantio niin ei sieltä yli 3kg vauvoja vaan synnytetä.
Ja huonoilla supistuksillakin lapsi jää sinne kiinni, vaikka lantiossa olisi tilaa ja äiti hyvässä ponnistuskunnossa.
Eiköhän ne arviot olleet ihan normaalit yli 3 kg, mutta molemmat menivät yli ja toinen oli jotain 2800g ja toinen 2600g.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ensimmäinen vauva painoi 3,860 ja toinen 4,2300. Vauvan paino ei juurikaan vaikuta synnytyksen kulkuun.
Jokainen synnytys on omanlaisensa, joten muiden kokemuksista ei ole hyötyä. Paras vain kokea omalla tavallaan tuo ainutlaatuinen kokemus.
Kyllä se vauvan paino kuule vaan vaikuttaa. Jos synnyttäjällä on ahdas lantio niin ei sieltä yli 3kg vauvoja vaan synnytetä.
Vaikuttaa. Itselläni otettiin lantiortg:n ja mitattiin, että mahtuuko vauva tulemaan norm. synnytyksessä.
-se, jonka vauvan arviopaino 3200, syntymäpaino 3230g
Ei noita kyllä normaalitilanteessa arvioida 3 kg kohdalla. Kapealanteinen synnyttää vaikka 5 kiloisen vauvan. Lantio on suunniteltu synnyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtava!
Mun 2 lasta ovat syntyneet 36+0 ja painoivat 2540g ja 2700g. Arviot piti hyvin lähelle paikkansa mutta helppo tutkia kun vettä oli vähän eikä rasvakudosta ollenkaan.
Hölmö! Rasvakudosta ollenkaan 😅 Sä joko trollaat tai tupakoit raskausaikana? Tosi pieniä vauvoja olet synnyttänyt ja raskaudet ole mennyt edes *loppuun* ja sä tlpeilet jollain rasvakudoksellasi.
Muuhun en ota kantaa, mutta mulla muuten oli niin pieni maha molemmilla kerroilla että siitä lääkäritkin synnärillä huomauttelivat. Eli mahaan ei jäänyt ylimääräistäkään yhtään, reippaasti noussut paino oli turvotusta.
Ja minun lapseni olivat suht samankokoisia kuin tuolla yliaikaisina, mutta ei kai ne arviot ihan oikeaan osuneet, että siitä helppoudesta voinee olla montaa mieltä.
Ohis
Molemmat syntyivät samoilla viikoilla. Toinen oli 2,9 kg ja toinen 4,5kg.
Isompi oli myös monta senttiä pidempi mutta pään ympärysmitta oli molemmilla sama, joten synnytys ei ollut yhtään sen vaikeampi.
Oikeestiko??😳😳😳