Jos haluaa eläkkeelle jäätyä alkaa tehdä vapaaehtoistyötä esimerkiksi lasten tai vanhusten parissa, mitä mahdollisuuksia on? Onko täällä kellään kokemusta?
Mitä yhdistyksiä tai järjestöjä on, joiden kautta se onnistuu?
Onko sinulla kokemuksia? Millaista vapaaehtoistyötä olet tehnyt?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
SPR:ltä löytyy paljon eri vaihtoehtoja, äitini harrastaa vapaaehtoistyötä tuota kautta. Itseä kiinnosti vapepan etsijäkoiratoiminta. Kadonneiden etsintää on muutenkin, ruokajakelua. Tukiperheenä toimimista, niitähän on vaikka mitä. Hope yhdistyksellä yksi kaveri kövi lajittelemassa lahjoitustavaraa.
Kiitos. Monta hyvää ehdotusta ja ideaa.
Kun olin töissä vanhainkodissa, siellä kävi vapaaehtoinen käyttämässä vanhuksia ulkoilemassa ja pitämässä seuraa. En tosin tiedä että mitä kautta ja kuuluiko johonkin järjestöön.
Vierailija kirjoitti:
vapaaehtoistyo.fi
lahella.fi
Kiitos. Nämä ei olleet tuttuja.
Helsinki-missio.
Martat.
Saattohoito.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki-missio.
Martat.
Saattohoito.
Kiitos näistäkin vinkeistä. En tiennyt että Martoilla on vapaaehtoistoimintaa. Helsinki-Missiokin hyvä vinkki.
Itse olen ollut spr:n ystävätoiminnassa. Nyt olen mll:n perhekummina.
En halunnut mihinkään järjestöön numeroksi, joten soitin lähikoululle ja ryhdyin lukumummoksi. Käyn kerran viikossa aamupäivän istumassa luokassa ja minulle voi tulla lukemaan tai kertomaan huolia tai pelaamaan vaikka aakkospeliä kanssani, toki aina opettajan luvalla.
SPR-ystävätoiminnassa on koko ajan kysyntää ystävistä enemmän kuin mihin meitä riittää. Käyn tällä hetkellä palvelutalossa juttelemassa, koska selkäni on nykyisin niin huono, että en pysty työntämään pyörätujola. Ulkoilua sitten taas, jos selkä alkaa kestää.
Naapurini on seurakunnan ystäväpalvelun kautta saanut ystäväkseen n 90v miehen, jonka kanssa pitää yhteyttä. Soittelevat ja ovat tavanneet useita kertoja. Miehen vaimo kuoli pari vuotta sitten ja naapurini oli käyttänyt miestä tämän vaimon haudan äärellä. Oli ollut musertavan surun hetki miehelle.
Vierailija kirjoitti:
SPR-ystävätoiminnassa on koko ajan kysyntää ystävistä enemmän kuin mihin meitä riittää. Käyn tällä hetkellä palvelutalossa juttelemassa, koska selkäni on nykyisin niin huono, että en pysty työntämään pyörätujola. Ulkoilua sitten taas, jos selkä alkaa kestää.
Kiitos että jaoit kokemuksia. Minkä ikäisille ystävätoiminta on ja mitä noiden ystävien kanssa tehdään?
Tuolta löytyy tietoa ystävätoiminnasta
SPR:ltä löytyy paljon eri vaihtoehtoja, äitini harrastaa vapaaehtoistyötä tuota kautta. Itseä kiinnosti vapepan etsijäkoiratoiminta. Kadonneiden etsintää on muutenkin, ruokajakelua. Tukiperheenä toimimista, niitähän on vaikka mitä. Hope yhdistyksellä yksi kaveri kövi lajittelemassa lahjoitustavaraa.