Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poisoppimishoidosta apua koronan aiheuttamaan tinnitukseen?

Vierailija
06.06.2023 |

Nyt joitain neuvoja mitä olisi tehtävissä koronan aiheuttaman korvamadon hoitamiseen? On käynyt selväksi, että vaiva on tullut jäädäkseen, ja tässähän vähitellen tulee hulluksi ilman jonkinaseista lievitystä. Helsinki Ear Instituten kautta kuulin poisoppimishoidoista, jollaisia myös Suomen tinnitusyhdistys suosittelee, onko näistä ollut kenellekään apua? Puhutaan kuitenkin sadoista euroista kuussa, joten hoidon olisi syytä tepsiä. Olen yksinhuoltaja, kuitenkin vaivani on sen verran paha että seuraavaksi varmaan puuttuvat lastensuojeluviranomaiset, elle tässä jotenkin saa elämäänsä kasaan. Kokemuksia?

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin oli tinnitusta jo ennen koronaa ja tokan tartunnan jälkeen tuli uusia ääniä useampi ja ne vaihtelevat. Vanha iiiii ääni katosi toisesta korvasta uusien tieltä mutta toiseen jäi.

Siis ekasta taudista ei tullut tinnitusta, aiemmin jo oli ja eka ei vaikuttanut mitenkään, toka sairastamiskerta sitten toi uusia tinnitusääniä mukanaan.

Mulla ei ollut aiemmin tinnitusta eikä eka koronatartuntakaan sitä aiheuttanut, mutta toinen tartunta aiheutti.

Ja tämä on oikeasti sietämätöntä ja kuin jotain kidutusta johon ei nyt ainakaan näin reilussa 4kk:ssa ole vielä tottunut yhtään.

Miksiköhän tästä ei muuten ole puhuttu oikeastaan yhtään (ainakaan suomessa), että koronatartunnasta voi tällainenkin riesa jäädä? Ja siis vaikka se tartunta onkin ihan lievä.

Mulla toinen vuosi pyörähtää käyntiin ja yhtä helvettiä. Ei tähän totu. Toinenkin korva alko soimaan jossain vaiheessa.

Jollakin voi olla vaan helpompi tinnituskin, siksi sanovat oppineensa siitä pois.

Aina kun menen johonkin meluun maksan siitä hintana isomman ujelluksen. Riskejä en halua ottaa. Pitäs kuulemma vaan elää elämäänsä ja unohtaa tämä? Miten??

Mullakin yksi äkillinen melualtistus laukas tän. Kadunko mitään elämässä enempää? Ennen sitä oli rauha nyt on kidutusta.

Mulla oli aivan sama tilanne 7 vuotta sitten. Kirjoitinkin jo aiempana että oma tilanteeni alkoi parantua vasta kun hyväksyin että tästä ei pääse eroon. Itkin alussa aivan hysteerisesti ja olin sairauslomalla. Ajattelin että elämä oli ohi. Kuulin sen aivan kauhean kidutavan kirkunan kaiken yli ja kuten sanoit, pienikin melu pahensi sitä.

Tottuminen alkoi kun myönsin että tämän kanssa pitää nyt vaan elää. Aivoni rentoutuivat ja lopulta unohtivat äänen yhä pidemmäksi aikaa. Myös kuulokojeen hankkiminen rauhoitti - minulla on aina apuväline mukana jos sitä tarvin. Myös korvatulpat aina mukana enkä edes meluisassa ravintolassa istu ilman niitä.

En oikeasti uskonut että tinnitukseen voi tottua kun itkin palosireeni päässä huutaen. Ja nyt 7 vuoden kuluttua elän lähes normaalia elämää eikä ääni hallitse elämääni enää lainkaan. Voin siis vain rohkaista - se on mahdollista ja tekin pystytte siihen. Aikaa siihen menee menee ja ketuttaahan tämä niin vietävästi - mutta aivomme ovat ihmeellinen vekotin ja ne pystyvät tähän.

Ja siis lisään että minunkin tinnitukseni alkoi yhdestä noin puolen tunnin melualtistuksesta jonka aikana en epäillyt mitään. Kuten sinäkin, minäkin kadun tuota yhtä tekoa enemmän kuin mitään muuta elämässäni.

Mä en edes voi katua mitään itse tekemääni, koska KUKAAN ei varoittanut tällaisesta jälkiseuraamuksesta jos/kun koronan sairastaa. Sen sijaan mä syytän aika montaa julkisuudessa patsastellutta prseenreikää jotka vakuutti kuinka korona ei tänne tule eikä sen sairastaminen ole haitallista vaan nyt on aika elää.

PTHYI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Joo totta, se on jotenkin vielä karumpaa kun ei ole itse sitä omalla toiminnallaan aiheuttanut. Olen todella pahoillani puolestasi, tiedän miten paljon se ketuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla