Suomen festareiden hinta yleisesti 200€, kuka tuollaisia maksaa?
Varsinkin kun artistit ovat sitä samaa suomalaista kuraa mitä tulee joka paikasta muutenkin. Flown hinta on noussut vähiten viime aikoina.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/333cf205-3e77-4a3f-b5a3-762e2e…
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Mä lähden noilla lipun hinnoilla etelän aurinkoon.
Katos, no niinpä tietenkin. Palstan vakiotyyppi, jolle kaikki on niin kallista, että menee sen sijaan etelän aurinkoon. Ei siinä, mutta montako kertaa se pitää kertoa.
Muista tulla ihmettelemään, miten espresso on halvempaa kuin Suomessa. Kukaan ei ole vielä kertonut sitä meile.
Tsekkasin huvikseni Ruisrockin tarjonnan. Kunakin päivänä oli 3-4 artistia, joita voisin kuvitella meneväni katsomaan. Suuri osa oli sellaisia etten ollut ikinä kuullutkaan ja loput ei hivele korvia. Olen rock-musiikin ystävä, mutta sitä ei hirveästi ruissista löydy.
Jonkun mainitsemassa rockfestissä näyttäisi olevan aika hyvä kattaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohderyhmä työssäkäyvät aikuiset. Jos sinua ei kiinnosta festarit, älä syytä siitä hintoja. Ne myydään loppuun muutenkin. Jos hinta olisi ongelma, jäisi liput myymättä.
Ei kiinnosta ne "artistit", eikä ne ole sen hinnan arvoisia. Ei kiinnosta myöskään junttilauma
No mitä väliä tällä sitten on?
Miten muut voivat tietää, että olen niitä parempi, jos en hoe sitä koko ajan? Niin? Minä kuuntelen vain laatumusaa ja olempa saattanut opiskella musiikinteoriaakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhien pitäisi edes mennä festareille??
Sepä. Mutta harmittaahan se.
Tulee, jotenkin mieleen sanonta ketuista ja pihlajanmarjoista.
Kyllä mä haluan rahoilleni vastineen. 200€ on jo paljon ja mielummin käytän sen Berliinissä. En vain ymmärrä ihmisiä jotka ovat valmiita maksamaan tuollaisen hinnan. Joko täytyy olla valtavasti rahaa ettei 200€ tunnu missään tai sitten eivät tiedä paremmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katos, no niinpä tietenkin. Palstan vakiotyyppi, jolle kaikki on niin kallista, että menee sen sijaan etelän aurinkoon. Ei siinä, mutta montako kertaa se pitää kertoa.
Muista tulla ihmettelemään, miten espresso on halvempaa kuin Suomessa. Kukaan ei ole vielä kertonut sitä meile.
Ai niin unohtui mainita että liput konsertteihinkin on vielä järkitasolla. Musakin on huomattavasti, huomattavasti parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruisrock 3 päivää 225€, oikeasti.. :D
Mitä artisteja siellä on millä tuo hinta perustellaan?
No hei, Alesso, Arppa, Etta, Ibe ja Jambo, Harmi , Bämä, Lyyti, Youna ja siis pelkästään perjantaina. Eiks oo ihan mahtavaa!!? Johan nyt pelkästään noista maksaisi reilut 2 hunttia.
CD-5 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruisrock 3 päivää 225€, oikeasti.. :D
Mitä artisteja siellä on millä tuo hinta perustellaan?
No hei, Alesso, Arppa, Etta, Ibe ja Jambo, Harmi , Bämä, Lyyti, Youna ja siis pelkästään perjantaina. Eiks oo ihan mahtavaa!!? Johan nyt pelkästään noista maksaisi reilut 2 hunttia.
Mä olen liian vanha kun en tiedä noista yhtäkään. Sen sijaan menen Rockfestille katsomaan Mötley Crüeta ja Def Leppardia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin muutenkin onkin. Ravintoloissa ja kahviloissa on ihmisiä, festareilla hyväntuulisia ihmisiä itkuvirsiä laulelevien ja keskisormea näyttelevien esiintyvien härmän pellejen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositut festarit loppuunmyydään näillä hinnoilla eikä siellä köyhiä kaivata.
Huutista. En kaipaa teidän junttien seuraa.
No mitäpä se paskantärkeä pelle sitten hinnoista itkee kun ei kerran edes ole menossa? Et taida ihan täysillä käydä?
Vierailija kirjoitti:
Festarit on nykyään vähän enemmän semmoista edustamista, jossa käydään firman, sponsorien tai veronmaksajien rahoilla.
Tää siinä ärsyttääkin. Yleensä nää korruptioliput ottavat päähän, paikalle omilla rahoilla haluava tai fani kärsii. Koskee myös mm. urheilukisoja.
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomessa enää yhtään hyvää artistia? Kaikki ovat samaa mitäänsanomatonta tasapaksua hissimusiikkia?
Jokaisella ns. festarilla on samat onnettomat esiintyjät. Ei nuo enää anna mitään.
Nämä hinnat ymmärtäisi, jos olisi ulkomaisia todella kovia nimiä, kuten Ruississa aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan pelkästään Rod Stewartin konsertista 205€.
Vieläkö se esiintyy?
Vielä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan pelkästään Rod Stewartin konsertista 205€.
Vieläkö se esiintyy?
Ei kun muuten vain myydään lippuja konserttiin.
Ukkohan on jotain 85 nykyään, joten tuskin jaksaa keikkailla.
78-v. ja jaksaa keikkailla!
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin. Sinne konserttiin.
Mulle pitäs maksaa muutama satanen että vihtis käydä noilla festareilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhien pitäisi edes mennä festareille??
Festarit on alunperin olleet köyhien juttu. Paljon halvalla. Pussikaljaa ja eväät ja pienempiä bändejä ja talkoohenkeä. Nykyään festarit ovat yksinkertaisesti teollisuutta, vain nimi vaihtuu viikonlopusta toiseen. 200€ on iso raha, mutta 50€ festareille ei taas tule ketään.
Jos haluat herätä maanantaina ilman iPhonea, krapulassa, umpijäässä ja kuulonaleneman sekä klamydian saaneena niin eikö tuo onnistuisi satoja euroja halvemmalla sammumalla ihan vaan lähipuistoon kuulokkeet päässä ja paljas takapuoli pystyssä?
Pakkoko tuon takia on matkustaa kolmeksi päiväksi 500km päähän? Vaikka onhan festareilla käynti aina elämys.
Nyt tänä vuonna 2024 Ruisrockin lipun hinta 240 e.
Siihen päälle matkakulut, majoitus, ruoka, ja juoma koko viikonlopuksi. Kyllä on varattava 1000e/viikonloppu.