Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

S- ja K-ryhmä

Jeppe
06.06.2023 |

Miten S- ja K-ryhmä perustelee hinnan nousut?

Tuotteet jotka tulevat lähimaatiloilta/jalostajilta molempiin hinnat on nostettu.

Samoilta maatiloilta/jalostajilta tulee samoja tuotteita myös Lidliin, miksi siellä on edelleen samat hinnat??

Onko kyseessä ahneusinflaatio vai kartelli?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Kana oli kalliimpaa Lidlissä kuin Prismassa. Ja kahden kappaleen suippopaprikapussi Lidlissä euron(!) kalliimpaa kuin Prismassa.

Oliko paino/määrä sama?

Oli. Ja nuo on juuri ne, mitä itselläni tulee eniten ostettua.

Kun ostat niitä eniten, käytkö joka kerta molemmissa kaupoissa?

Vierailija
22/60 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Kana oli kalliimpaa Lidlissä kuin Prismassa. Ja kahden kappaleen suippopaprikapussi Lidlissä euron(!) kalliimpaa kuin Prismassa.

Oliko paino/määrä sama?

En käy Lidlissä kuin kerran kuukaudessa, Prismassa 1-2 kertaa viikossa. Kanan hintaan olen kiinnittänyt huomiota jo pari vuotta ja ihmetellyt sen hintaa Lidlissä. Sitä ennen oli aika samoissa Prisman kanssa. Viime viikolla tuli verrattua tuota paprikan hintaa, kun luulin saavani Lidlistä halvemmalla, mutta leuka meinasi valahtaa rinnuksille, kun pussi maksoi yli 3e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko paino/määrä sama?

En käy Lidlissä kuin kerran kuukaudessa, Prismassa 1-2 kertaa viikossa. Kanan hintaan olen kiinnittänyt huomiota jo pari vuotta ja ihmetellyt sen hintaa Lidlissä. Sitä ennen oli aika samoissa Prisman kanssa. Viime viikolla tuli verrattua tuota paprikan hintaa, kun luulin saavani Lidlistä halvemmalla, mutta leuka meinasi valahtaa rinnuksille, kun pussi maksoi yli 3e.

Kanan alkuperä? Siis toimittaja, lukee pakkauksessa.

Paprikoiden paino?

Määrä 2 kpl voi olla oikein, paino eri

Vierailija
24/60 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko paino/määrä sama?

Jo pari vuotta. Inflaatio on nostanut hintoja tänä vuonna

Vierailija
25/60 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko paino/määrä sama?

Noissa voi olla laatueroja yms. Pitää verrata samaa kummassakin kaupassa niin selviää erot

Vierailija
26/60 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkahan seuraavat ruokakori hintatestit julkaistaan?

Vierailija
27/60 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahenus alkaa A:lla ja S-ketjukin on poistanut mainoksistaan "ja rahasi riittää" sloganin.

Vierailija
28/60 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppias on ahne ja asiakas saita. Vain toimen solvaa toista.

Vierailija
29/60 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi havaitsin sattumalta kaupassa, että Lidlissä savustettu vakuumissa oleva lohi maksoi 31,5 €/kg ja K-kaupassa vastaava noin 57€ kg. Lidlissäkin kallista, mutta K.ssa todella kallista.

Vierailija
30/60 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan vain kananh siemeniä.

Vierailija
31/60 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on vain osa tuotteista halvempia. Suomalaista tekoa olevat maksavat vähintään saman, kuin muuallakin, joskus jopa vähän enemmän.

Saksassa ja ulkomailla tuotetut isot erät jotain tavaraa ovat halvempia ja niitä sieltä itse haen. Jokaisen taloustietoisen pitää tietää, että kaikissa kaupoissa on halpoja ja kalliita juttuja.

Vierailija
32/60 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selvää, että hinnoissa on eroja.

Jos tekee vertailuja ketjujen välillä pitää vertailuun ottaa sellaisia tuotteita mitä myydään molemmissa/kaikissa vertailukaupoissa.

Näillä spekseillä olen havainnut S ja K ryhmän olevan selvästi kalliimpi kuin Lidlin.

Lidl ei ole vienyt kaikkea hintoihinsa

Vierailija
33/60 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-kaupoista pitää varastaa aina kun mahdollista.

Peruskommarilla varmaan harmittaa, kun enää ei ole E-käymälöitä.

Vierailija
34/60 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee vertailuja ketjujen välillä pitää vertailuun ottaa sellaisia tuotteita mitä myydään molemmissa/kaikissa vertailukaupoissa.

Näillä spekseillä olen havainnut S ja K ryhmän olevan selvästi kalliimpi kuin Lidlin.

En usko. Käyn lähes päivittäin Lidlissä ja olen ostanut usein Lidlistä kalliimmalla, koska olen kuvitellut tuotteen olevan automaattisesti halvempi. Eipä ole ollut ja nyt olen tosi tarkka hinnoissa.

Vierailija
35/60 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi havaitsin sattumalta kaupassa, että Lidlissä savustettu vakuumissa oleva lohi maksoi 31,5 €/kg ja K-kaupassa vastaava noin 57€ kg. Lidlissäkin kallista, mutta K.ssa todella kallista.

K-ryhmästä nyt ei kannata hakea kuin tarjoukset ja ne, mitä ei muualta saa.

Tarkistin just Prisman kuitista paremman (ei halvimman) vakuumipakatan savulohifileen kilohinnan. 31,90. Kaikki ne ei ole edes hyviä, niin kelpuutan nykyään vain tuon yhden merkin.

Vierailija
36/60 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-bonusta tullut 12kk aikana tilille 710e. En taida vaihtaa. 😅

Vierailija
37/60 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Käyn lähes päivittäin Lidlissä ja olen ostanut usein Lidlistä kalliimmalla, koska olen kuvitellut tuotteen olevan automaattisesti halvempi. Eipä ole ollut ja nyt olen tosi tarkka hinnoissa.

Mistä tiedät?

Käytkö molemmissa kaupoissa joka päivä?

Vierailija
38/60 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-bonusta tullut 12kk aikana tilille 710e. En taida vaihtaa. 😅

3% maksetaan bonuksena eli olet ostanut S-ryhmästä yli 20000 €:lla??

Vierailija
39/60 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesko on Suomen toiseksi suurin veronmaksaja...ja taho joka työllistää esim eniten opiskelijoita. 

Ja mitää kartellin tapaistahan tässä kuviossa ei ole, kun myydään välttämättömyys tuotteita ja tehdään ennätysvoittoja.

Vierailija
40/60 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko paino/määrä sama?

Oli K k-kaupassa uudet perunat euron kilo sisäänvetotuotteena, kun Lidlissä 8 euroa.