S- ja K-ryhmä
Miten S- ja K-ryhmä perustelee hinnan nousut?
Tuotteet jotka tulevat lähimaatiloilta/jalostajilta molempiin hinnat on nostettu.
Samoilta maatiloilta/jalostajilta tulee samoja tuotteita myös Lidliin, miksi siellä on edelleen samat hinnat??
Onko kyseessä ahneusinflaatio vai kartelli?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Kana oli kalliimpaa Lidlissä kuin Prismassa. Ja kahden kappaleen suippopaprikapussi Lidlissä euron(!) kalliimpaa kuin Prismassa.
Oliko paino/määrä sama?
Oli. Ja nuo on juuri ne, mitä itselläni tulee eniten ostettua.
Kun ostat niitä eniten, käytkö joka kerta molemmissa kaupoissa?
En käy Lidlissä kuin kerran kuukaudessa, Prismassa 1-2 kertaa viikossa. Kanan hintaan olen kiinnittänyt huomiota jo pari vuotta ja ihmetellyt sen hintaa Lidlissä. Sitä ennen oli aika samoissa Prisman kanssa. Viime viikolla tuli verrattua tuota paprikan hintaa, kun luulin saavani Lidlistä halvemmalla, mutta leuka meinasi valahtaa rinnuksille, kun pussi maksoi yli 3e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Kana oli kalliimpaa Lidlissä kuin Prismassa. Ja kahden kappaleen suippopaprikapussi Lidlissä euron(!) kalliimpaa kuin Prismassa.
Oliko paino/määrä sama?
En käy Lidlissä kuin kerran kuukaudessa, Prismassa 1-2 kertaa viikossa. Kanan hintaan olen kiinnittänyt huomiota jo pari vuotta ja ihmetellyt sen hintaa Lidlissä. Sitä ennen oli aika samoissa Prisman kanssa. Viime viikolla tuli verrattua tuota paprikan hintaa, kun luulin saavani Lidlistä halvemmalla, mutta leuka meinasi valahtaa rinnuksille, kun pussi maksoi yli 3e.
Kanan alkuperä? Siis toimittaja, lukee pakkauksessa.
Paprikoiden paino?
Määrä 2 kpl voi olla oikein, paino eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko paino/määrä sama?
Jo pari vuotta. Inflaatio on nostanut hintoja tänä vuonna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko paino/määrä sama?
Noissa voi olla laatueroja yms. Pitää verrata samaa kummassakin kaupassa niin selviää erot
Milloinkahan seuraavat ruokakori hintatestit julkaistaan?
Ahenus alkaa A:lla ja S-ketjukin on poistanut mainoksistaan "ja rahasi riittää" sloganin.
Kauppias on ahne ja asiakas saita. Vain toimen solvaa toista.
Viimeksi havaitsin sattumalta kaupassa, että Lidlissä savustettu vakuumissa oleva lohi maksoi 31,5 €/kg ja K-kaupassa vastaava noin 57€ kg. Lidlissäkin kallista, mutta K.ssa todella kallista.
Lidlissä on vain osa tuotteista halvempia. Suomalaista tekoa olevat maksavat vähintään saman, kuin muuallakin, joskus jopa vähän enemmän.
Saksassa ja ulkomailla tuotetut isot erät jotain tavaraa ovat halvempia ja niitä sieltä itse haen. Jokaisen taloustietoisen pitää tietää, että kaikissa kaupoissa on halpoja ja kalliita juttuja.
On selvää, että hinnoissa on eroja.
Jos tekee vertailuja ketjujen välillä pitää vertailuun ottaa sellaisia tuotteita mitä myydään molemmissa/kaikissa vertailukaupoissa.
Näillä spekseillä olen havainnut S ja K ryhmän olevan selvästi kalliimpi kuin Lidlin.
Lidl ei ole vienyt kaikkea hintoihinsa
Vierailija kirjoitti:
K-kaupoista pitää varastaa aina kun mahdollista.
Peruskommarilla varmaan harmittaa, kun enää ei ole E-käymälöitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee vertailuja ketjujen välillä pitää vertailuun ottaa sellaisia tuotteita mitä myydään molemmissa/kaikissa vertailukaupoissa.
Näillä spekseillä olen havainnut S ja K ryhmän olevan selvästi kalliimpi kuin Lidlin.
En usko. Käyn lähes päivittäin Lidlissä ja olen ostanut usein Lidlistä kalliimmalla, koska olen kuvitellut tuotteen olevan automaattisesti halvempi. Eipä ole ollut ja nyt olen tosi tarkka hinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi havaitsin sattumalta kaupassa, että Lidlissä savustettu vakuumissa oleva lohi maksoi 31,5 €/kg ja K-kaupassa vastaava noin 57€ kg. Lidlissäkin kallista, mutta K.ssa todella kallista.
K-ryhmästä nyt ei kannata hakea kuin tarjoukset ja ne, mitä ei muualta saa.
Tarkistin just Prisman kuitista paremman (ei halvimman) vakuumipakatan savulohifileen kilohinnan. 31,90. Kaikki ne ei ole edes hyviä, niin kelpuutan nykyään vain tuon yhden merkin.
S-bonusta tullut 12kk aikana tilille 710e. En taida vaihtaa. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko. Käyn lähes päivittäin Lidlissä ja olen ostanut usein Lidlistä kalliimmalla, koska olen kuvitellut tuotteen olevan automaattisesti halvempi. Eipä ole ollut ja nyt olen tosi tarkka hinnoissa.
Mistä tiedät?
Käytkö molemmissa kaupoissa joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
S-bonusta tullut 12kk aikana tilille 710e. En taida vaihtaa. 😅
3% maksetaan bonuksena eli olet ostanut S-ryhmästä yli 20000 €:lla??
Vierailija kirjoitti:
Kesko on Suomen toiseksi suurin veronmaksaja...ja taho joka työllistää esim eniten opiskelijoita.
Ja mitää kartellin tapaistahan tässä kuviossa ei ole, kun myydään välttämättömyys tuotteita ja tehdään ennätysvoittoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko paino/määrä sama?
Oli K k-kaupassa uudet perunat euron kilo sisäänvetotuotteena, kun Lidlissä 8 euroa.