Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä on pulaa??

28.08.2008 |

Sellaista ajattelin täällä vähän tiedustella, että minkä merkkisiä lastenvaatteita kaipaisitte myytäviksi myös Suomessa? Olen avaamassa uutta lastenvaateliikettä keskikokoiseen kaupunkiin (jossa yksi vanha osittain kilpaileva liike) ja kaipaisin nyt vinkkejä, mitä täältä ei vielä saa? Mitä olette ostaneet/saaneet ulkomailta? Ja ihan jos ei merkkejä ajatella niin MILLAISIA lastenvaatteita haluaisitte ostaa, mitä ei ole mielestänne tarpeeksi saatavilla?? Minkä hintaluokan vaatteita olisitte valmiita ostamaan pienestä putiikista? Olisiko menekkiä ns. vähän edullisemmalla pikkuliikkeellä, jossa tarjonta erilaista???

Olisi ihanaa, jos joku jaksaisi kertoa mielipiteitään :D

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivataan Name it:n vaatteita ja kenkiä, Ticketin ulkoilupukuja ja ylipäätään muita ulkoilupukumerkkejä myyntiin kuin Reimaa,Lassieta tai Travallea. Nämä tuli nyt ekana mieleen.

Tsemppiä uuden kaupan pitoon! :)

Vierailija
2/14 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta... ihan yksityistä liikettä olisin avaamassa, ei mihinkään ketjuun kuuluvaa. Olen äisiyslomalla enkä aio vanhaan työhön enää palata... palkka ei vastaa työmäärää/osaamista ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on poika jonka vaatteista on suurin osa on ulkomailta ostettu. Itse ostan ulkomailta ihan perusvaatteita joista en halua omaisuuksia maksaa. Suurin syy ulkomailta ostoon on se että siellä on valikoima ja värimaailma ihan toista. Suomessa poikien vaatteet 86cm ylös päin ovat mustaa ja harmaata pääkalloa ( näin tylsästi yleistettynä ) Toki löytyy muitakin, mutta ovat yleensä myös liian kalliita. Ulkomailla on värimaailma ihan erilaita, tarjolla on pojillekkin vaikka mitä värejä.

itse siis kaipaisin värikkäitä perusvaatteita pojille (keltaista, punaista, orassia, turkoosia jne. ) kohtuu hinnalla.

Vierailija
4/14 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gap ja Next merkit,niin olen valmis ajamaan vaikka toiselle puolen suomea ; )))

Vierailija
5/14 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskihintaisia vaatteita minäkin kaipaisin. Lisäksi toivoisin, että mitoittaisit vaatteiden kokohaarukan liiketilasi koon mukaan. Juuri taannoin kävin lastenvaateliikkeessä, joka myy vaatteita kaikille vauvoista teineihin. Koska liiketila on pieni, yhtä kokoa on todella vähän. Sieltä on vaikea löytää mitään mieleistä valikoiman suppeuden takia, ja jos jotain löytää, niin koko on loppunut. Ei ole toista kertaa tullut käytyä. Pienemmällä kokohaarukalla valikoima voisi olla hieman isompi. En kyllä tiedä, kumpi on liikkeen menestymisen kannalta järkevämpää. Ehkä kiireiset ihmiset ostavat mielummin kaikille lapsille vaatteet kerralla samasta kaupasta ja silloin laaja kokovalikoima on tietenkin tärkeää.

Vierailija
6/14 |
30.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äiti joka ei siedä yhtään vaaleanpunaisen eri sävyjä ja tätä väriähän tyttöjen vaatteissa on eniten. Eli toiveeni sinulle jemena muidenkin värisiä vaatteita tytöille. Ja että vaatteet olisivat lapsennäköisiä, kun lapsi on käyttäjäkin

(6 v.,128-134 cm).

Pojan vaatteissakin värejä ehdottomasti tulee olla.

Uudet merkit kiinnostavat, joita ei kaupoista löydä.

Ehdottomasti myös kaupan lisäksi nettikauppa,koska pitkien matkojen päästä ei voi lähteä ostoksille ja siksi on helppo ostaa nettikaupasta. Ja mielelläni maksan postikulut, kun löydän haluamani vaatteet lapsilleni.

Kerrotko milloin sinulla on suunnitelmissa kauppasi avata? Ja miten markkinoit uutta kauppaasi, mitä tuotteita ostettavissa jne.?

ONNEA uudelle uralle!!!

Vierailija
7/14 |
30.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös Hanna Andersson.

Vierailija
8/14 |
30.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nunu72: Liike olisi tarkoitus avata n.puolen vuoden kuluttua, kaupunkia en viitsi vielä paljastaa ;) Ideana olisi myydä vain ja ainoastaan vaatteita lapsille. Siis jotain muuta kuin markettikamaa, muttei kuitenkaan kallista. Koska ajatuksena olisi pyörittää liikettä yksin, en mitään kovin isoa puljua pystyisi avaamaan. Nettikauppaa harkitsin myös, mutta siihen tarvitsisi varmaan jo aputyövoimaa ja ihan "fyysisessä kaupassa" tapaisi niitä ihmisiäkin :) Toki ei ole vielä poissuljettu ajatus.

Täällä on tullut jo paljon hyviä pointteja esille, mihin kiinnittää huomiota tuotteiden valinnassa. Kertokaa lisää vaan ja noita merkkejäkin saa ehdotella!!

Vierailija
9/14 |
30.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa lastenvaateliikkeissä on ainakin täällä Hesassa samat valikoimat, tylsät Timberlandit, Legot ja Ellet. Mä ottaisin seuraavanlaista valikoimaa:

Mä ottaisin monenlaista myyntiin

Katvig/Småfolk/yms. tanskalaista retrotyyppistä vähän

Name IT/Exit , edullista ja peruskivaa

Gymboree = sitä ei saa mistään Suomesta. Saattaisi olla vaan aika kallista

Mä luulen, että tämän tyyppisiä vaatteita kannattaisi myydä vain Helsingissä. Eli muualle ei lastenvaateliikettä kannata ehkä perustaa. Muualla ostetaan vaatteet prismoista ja cittareista, valitettavasti.

t. Alaa paljon nähnyt

Vierailija
10/14 |
30.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaan nyt täysin omalta kantiltani. Mielestäni noita retrovaatteita myydään jo ihan riittävän monessa paikassa Suomessa, esim. Lindexin ja KappAhlin valikoima on nykyään pitkälle tuota tyyliä ja tanskalaisretroa myyviä nettikauppojakin on jo useita. Tanskalaisia toki voisi olla joitakin, ei välttämättä niin retrotyylisiä, esim. Cupcake, Phister&Philina, Okker Gokker, Fablefant, MeToo, Minymo jne. Itse vierailisin usein liikkeessä, josta löytyisi sellaisia merkkejä kuten Kenzo, Marese, Pomme Framboise, Mim-pi, Cakewalk, joskin nämä hinnaltaan kovempia, joten ostajaryhmä voi jäädä liian pieneksi.

Gymboree ja Gap ovat loistavia laadultaan ja hinnaltaan, ainakin Jenkeissä. Niitä ei tosiaan Suomessa myydä missään eikä niitä taideta myydä Euroopassakaan kovin monessa paikassa, joten näitä voi olla hankala saada myyntiin.

Meidän seudulla liikkeistä löytyy Name it/Exit (laatu mielestäni niin huonoa, etten enää osta), Lego, Esprit, Tutta ja nämä näyttävät olevan lastenvaateliikkeiden yleisimpiä merkkejä myös muualla Suomessa, kun lähes aina tulevat vastaan, kun menen lastenvaateliikkeisiin matkoilla. Myyntiin olisi hyvä löytää muutama edullinen käyttövaatemerkki näiden kalliimpien rinnalle.

Onnea matkaan kauppiasuralle!

Vierailija
11/14 |
30.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on ihan mahdoton löytää. Meillä 5-v poika valitsee itse vaattensa ja käyttää vain punaisia, turkooseja, keltaisia ja oransseja vaatteita. Mustat ja tummansiniset seisoo tyhjänpanttina kaapissa. Tänään taas yritin löytää ihan perus collegehousuja ja paitoja arkikäyttöön. H&M:ltä lähti mukaan kirkkaan siniset ja punaiset housut. Yhdet punaiset ostiin Lindexistä tyttöjen puolelta. Yhtään kivaa paitaa en löytänyt. Liikaa kaiken maan printtejä ja tympeitä värejä. Esim Exit/Name It-merkeillä poikien vaattet on semmoisia, että ne jäisi meidän pojalla käyttämättä.

Vierailija
12/14 |
30.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika suorastaan inhoaa niitä. 1-v tytölle olen jonkun pinkin retrokuosisen ostanut. Mutta siis niistä on nyt ylitarjontaa ja eiköhän tuo retrovillitys ala kohta mennä ohi.

Vierailija
13/14 |
30.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Girandola, Mayoral ja Gymboree kiinnostaisi :)

Onnea vaan uuden kaupan perustamiseen!

Vierailija
14/14 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko vielä mielipiteitä?? Millaisia/ minkä hintaisia/ merkkisiä vaatteita haluatte ostaa lapsille, mitä ei ole tarpeeksi tarjolla??