Kauhistuukohan hammaslääkäri kauheista hampaista?
Olis mentävä vastaanotolle mutta hampaat on aivan jäätävän karmeet etten tiiä ilkeääkö. Pakottaakin.
Kommentit (23)
However, my lust was awakened until I again asked my divine sister to spread her chubby thighs and make room for my mighty inside her...
Se on niin ku SE paikka jossa sun hampaita EI PITÄISI arvostella.
Hammaslääkäri on kuule nähnyt melkoisia hampaita, veikkasin että vaikka omasta mielestäsi nuo sinun hampaasi kauheat olisikin, niin melko suurella todennäköisyydellä se hammaslääkäri on nähnyt pahempaakin. Joko alkoholistien tai kamankäyttäjien hampaat, trauman seurauksena hajonnut purukalusto, hammasmätää, ientulehduksia jne.. on noita aika radikaalin näköisiä puolittain suusta irti lahonneita hampaitakin välillä näytillä.
Jotkut hammaslääkärit sättivät ja tiuskivat sekä rempovat niillä välineillään vihaisesti. En tiedä miksi. Ikäänkuin reikä hampaassa olisi joku henkilökohtainen loukkaus heitä kohtaan.
Onko sulla hampaat karioituneet juureksi asti? Jos ei niin ole huoletta. Tuo näky kummastutti kun ensimmäistä kertaa näki nuorella ihmisellä mutta sen ensimmäisen kerran jälkeen mikään ei jaksa enää hetkauttaa.
Jos se alkaa laittaa painepesurin letkuja paikoilleen, niin jonkun on syytäkin kauhistua.
Jos aiemmissa paikoissa ei ole hampaita saatu hoidettua tarpeeksi ja sieltä on lentänyt ulos, asiakkaille vain nalkutetaan vuosia ja vuosikymmeniä. Ja toistellaan. Näin Tampereella. Osalle tuleekin siitä hammaslääkäripelko ja hoitajapelko myös.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut hammaslääkärit sättivät ja tiuskivat sekä rempovat niillä välineillään vihaisesti. En tiedä miksi. Ikäänkuin reikä hampaassa olisi joku henkilökohtainen loukkaus heitä kohtaan.
Ehkä se turhauttaa kun ihmiset eivät huolehdi hampaistaan?
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkäri on kuule nähnyt melkoisia hampaita, veikkasin että vaikka omasta mielestäsi nuo sinun hampaasi kauheat olisikin, niin melko suurella todennäköisyydellä se hammaslääkäri on nähnyt pahempaakin. Joko alkoholistien tai kamankäyttäjien hampaat, trauman seurauksena hajonnut purukalusto, hammasmätää, ientulehduksia jne.. on noita aika radikaalin näköisiä puolittain suusta irti lahonneita hampaitakin välillä näytillä.
Itse asiassa pelkkä kalja ei näyttäisi hampaita tuhoavan.
Vierailija kirjoitti:
Jos aiemmissa paikoissa ei ole hampaita saatu hoidettua tarpeeksi ja sieltä on lentänyt ulos, asiakkaille vain nalkutetaan vuosia ja vuosikymmeniä. Ja toistellaan. Näin Tampereella. Osalle tuleekin siitä hammaslääkäripelko ja hoitajapelko myös.
Nyt olet ymmärtänyt jotakin väärin. Sinä itse hoidat ne hampaasi, ei hammashoidon henkilöstö. Hammashoidossa yritetään pelastaa se mikä pelastetavissa on.
Kummallisia harhaluuloja ihmisillä, ei se hammaslääkäri tai -hoitaja tule kotiisi lankaamaan ja pesemään hampaitasi.
Eivätkös hamppilekut ole niitä masentuneimpia ammatinharjoittajia? Luulis että niitä ei kiinnosta kun selviytyä työpäivästä.
Olen hammashoitaja ja voin kertoa että mikään ei kauhistuta, myöskään hammaslääkäreitä. Kaikenlaisia hampaita on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa pelkkä kalja ei näyttäisi hampaita tuhoavan.
Ei pelkkä alko itsessään, mutta siinä vaiheessa kun on eletty kadulla niitä etanolijohdannaisia tintaten useampi vuosi ilman, että hammasharjaa on pahemmin nähtykään, niin kyllä siellä suussakin alkaa olla monesti ongelmia. Ja kenkien ja sukkien sisällä..
Vierailija kirjoitti:
Eivätkös hamppilekut ole niitä masentuneimpia ammatinharjoittajia? Luulis että niitä ei kiinnosta kun selviytyä työpäivästä.
Mistä näin päättelet?
Eivät ne hammaslääkärin päästämät äänet ja instrumenttien nykäisyt kohdistu potilaaseen. Jotkut, mutta varmaankin harvat siinä ammatissa tavallaan kommentoivat ääneen omaa tekemistään. Joskus tosiaan on jotain sellaista tekemistä, että on pakko käyttää hiukan vääntävää voimaa, mutta se on ihan normaalia. T. Muun alan lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se turhauttaa kun ihmiset eivät huolehdi hampaistaan?
Niin? Tiuskimalla alkavat sitten huolehtia hampaistaan paremmin? Onko ok, jos ruokakaupan myyjä alkaa tiuskimaan ja sättimään, kun häntä turhauttaa asiakkaan käytös?
Mua jännittää viedä mun 6-vuotias hammaslääkäriin kun hällä kai reikä hampaassa. Yhdessä poskihampaassa (maitohammas) on ollut kohta josta puuttuu kai kiille tai joku. Joskus kysyin onko se reikä eikä kuulemma ollut. Nyt siihen on kyllä tullut reikä. Hirvittää se kuinka paljon siitä syyllistetään.
Mun toisella lapsella oli kans reikä maitohampaassa joskus olikihan hän silloin kymmenen. Samanlailla joku kiillepuutos oli. Jäin siihen käsitykseen että se on aivan äärimmäisen harvinaista että lapsella on hampaassa reikä. Käytiin monta kertaa suuhygienistillä sen jälkeen.
Muilla ei ole ollut reikiä. Esikoinenkin jo 19, toinen 16 ja tämä toinen reikähampaimen nyt 13. Se reikähammaskin on jo lähtenyt eli hälläkin reiättömät hampaat ja mielestäni meillä hoidetaan hampaita ihan kuin pitääkin ja juodaan vettä mehujen tilalta.
Tässäkin jo selittelen 🙄
Mutta ärsytti se syyllistäminen ja tiuskiminen mitä sain osakseni kun se reikä hampaassa oli.
Itsellä on tosi lohkeilleet hampaat (poskihampaat). On ollut reikiäkin paljon eli on paljon muovipaikkoja suussa. Mua nolottaa avata suu ja pari kertaa on tullut tunne ettei hammaslääkäri usko että hoidan hampaitani. Olisi kiva että joku joskus sanoisi jotain positiivista vaikkei näissä mun hampaissa mitään hyvää olekaan. Tai kerran on sanottu että etuhampaani ovat kauniit. Mitta luulisi että ikenistäkin näkee että hoidan hampaitani kun kuitenkin vaaleat ikenet eikä vuoda verta ja puhtaat hampaat eikä hammaskiveä. Uskon että mulla on vaan joku tosi ärhäkkä karies, kuiva suu ja narskutan hampaita.
Varmaan vetää sua turpaan! Loputkin hampaat lentää.
Ei, kaikki on jo nähty.