Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uuvuin työhöni kuudessa vuodessa

Vierailija
05.06.2023 |

Olen varmaan huono ja heikko ihminen, mutta näin kävi. Uuvuin työhöni neljässä vuodessa. Olen opettaja. Tässä ehti olla korona-aika ja uusi ops, ja nyt on takki ja mieli tyhjä. En tiedä pystynkö enää tähän työhön koskaan. Onko kohtalotovereita?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudessa ja neljässä vuodessa - tästäkin näkee että olen vähän väsynyt. Kuusi vuotta alalla, neljä vuotta nykyisellä koulutusasteella.

ap

Vierailija
2/8 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole heikko. Kaveri uupui vaka:ssa 6kk:ssa.

Itse olen käynyt loppuunpalamisen läpi 3kertaa 25vuoden työuran aikana ja kahdella eri työnantajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole heikko. Kaveri uupui vaka:ssa 6kk:ssa.

Itse olen käynyt loppuunpalamisen läpi 3kertaa 25vuoden työuran aikana ja kahdella eri työnantajalla.

Kiitos sanoistasi.

Minulla on jotenkin fiilis, että väsyminen on epäonnistumista eikä sallittua. Sitä on huono opettaja jos väsyy, eikä sovi työhönsä. Kuitenkin tykkään siitä työn ytimestä. Onnistuminen on vaan mahdotonta, kun ryhmät on niin suuria ja opetuksen lisäksi on kaikkea muuta, joka ei liity siihen ytimeen. On tunne kuin tahallaan joka suunnasta yritettäisiin vaikeuttaa opettajan työtä ja haluttaisiinkin että osa sortuu uupumuksen alla. Ehkä tämä ajatus pahantahtoisuudesta on minun kyynistymistä ja kertoo uupumisesta.

Tiedän että vakassa on vielä pahempaa, kaikki myötätunto heille siellä. Miksi pitää olla näin?

Vierailija
4/8 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde kouluttajaksi aikuispuolelle

Vierailija
5/8 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi yrittää. Täytyy seurata mitä mahdollisuuksia aikuispuolella on.

ap

Vierailija
6/8 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinalla hoituu tommonen uupumus kuntoon.

Vierailija
7/8 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinenkin uupunut ja tätä miettinyt. En ole jaksanut selvittää asiaa yhtään. Mitä lisäopintoja kaksoiskelpoinen luokanopettaja tarvii?

Ja ap, et ole huono. Tunnistan kyllä ajatuksen ja itsekin sen kanssa kamppailen.

Vierailija
8/8 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uuvuin 38 vuoden aikana! Onneksi se helvetti on takanapäin.

Nyt ikää on 61 vvuotta.

Terveyttä on sen verran jäljellä,et saa"nauttia"välillä jostain muustakin,kuin alihankintayritysten turvattomasta ilmapiiristä.