No nyt löytyi HYVÄ KAHVI!
Arvid Nordquist ja Franskrost! On tumma ja vivahteikas, mutta ei liikaa happoja. Riittoisaltakin vaikuttaa ja pakkaus on yhä 500g eikä 450g, kuten Suomi-paahtimoiden paremmissa laaduissa tuppaa nyt olemaan.
Toimii hyvin mustana ja myös maitokahvina.
Muutenkin ruotsalaisissa kahveissa tuo jauhatus on hienompi ja pienempi määrää riittää.
Pieni hintaero paikkautuu kyllä riittoisuudessa.
Löfbergin tummemmat olivat aiemmin suosikkejani. Myös tuo Pauligin Ruby oli ok, mutta se jauhatus ja pakettikoko 450g tuntuu huijaukselta????
Onko muita hyviä ideoita keskihintaisissa kahveissa? Jacobsit ja Mövenpickit on kokeiltu.
Kommentit (34)
Kokeilla saa ja kannattaa vaihdella merkkiä. Alkaa huomaamaan näitä eroja ja makukin kehittyy?
Joku euron tai parin ero paketin hinnassa ei lopulta ole merkitsevä, tuo jauhatus ja riittoisuus vaikuttaa niin paljon kokonaishintaan.
Olen kokeillut itsekin näitä ruotsalaisia, ja samaa mieltä olen että ei ainakaan perusJuhlamokat enää oikein maistu miltään. Tai sitten pitää laittaa puolet enemmän puruja, ja ei siltikään ole niin hyvää.
Tuo 450g pakettikoko on kyllä ihan puhdas huiputus ja tehty heikentämään vertailukelpoisuutta hinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilla saa ja kannattaa vaihdella merkkiä. Alkaa huomaamaan näitä eroja ja makukin kehittyy?
Joku euron tai parin ero paketin hinnassa ei lopulta ole merkitsevä, tuo jauhatus ja riittoisuus vaikuttaa niin paljon kokonaishintaan.
Olen kokeillut itsekin näitä ruotsalaisia, ja samaa mieltä olen että ei ainakaan perusJuhlamokat enää oikein maistu miltään. Tai sitten pitää laittaa puolet enemmän puruja, ja ei siltikään ole niin hyvää.
Tuo 450g pakettikoko on kyllä ihan puhdas huiputus ja tehty heikentämään vertailukelpoisuutta hinnoissa.
Samaa mieltä varsinkin pakettikoosta!
Vierailija kirjoitti:
Tumma pressa kelpaa meille.
Miksi ostaa uskollisesti tuotetta, joka vain "kelpaa"?
Komppaan AP:ta siinä että kokeilla ja vaihdella kannattaa.
Miksi muuten kahvit maksaa nykyään 6 euron paketti kun maailmanmarkkinahintahan on nyt taas halpa.
Toi pakettikoolla per seily vi tuttaa niin saa tanasti aina. Kaikki sitä näköjään tekee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten kahvit maksaa nykyään 6 euron paketti kun maailmanmarkkinahintahan on nyt taas halpa.
On huomattu että tuollakin hinnalla köy kaupaksi, niin miksi suotta laskea hintoja? Kyllä addikti maksaa aineestaan.
Lisäsin tuossa pikku ripsauksen kanelia purujen sekaan ja aika hyvin toimii.
Ei tarvitse laittaa tosiaankaan paljoa. Muskottikin toimii yllättävän hyvin.
Erehdyin nuukailemaan ja ostin Rainbow:n tummaa pahtoa. Ihan juotavaa tumma Juhlamokka-tasoa mutta rupesin sitten tekemään noita maustekokeiluita.
Seuraava koe kaakaolla tai chilillä... tai molemmilla! Hurja on luontoni!
Minulla on kaapit täynnä kaikenlaisia merkkejä, mutta Teboililta silti saan parasta.
minä juon myös sitä, on parasta mitä olen kohtuuhinnalla ruokakaupasta löytynyt. Ja kun luin jostain, että kahvia keitettäessä mittaa oikean määrän (7-8 g/kuppi; aiemmin laitoin kahvimitta per kupillinen, joka oli ihan liikaa minun kahvimitallani) ja kastelee suodatinpussin valmiiksi, niin maku parani entisestään. Tai ainakin siltä minusta tuntuu, ja sehän riittää :D
Vierailija kirjoitti:
En osta IKINÄ kahvi, jota myydään alle 500g pakkauksessa.
Mitä enemmän härskiintyvää kahvia kaapissa sitä parempaa?
Paulig Café New York. Käytännössä jokaikinen Suomessa myytävä arkinen markettikahvi on käyty läpi ja voittaja löydetty. Tuota en hevillä vaihda.
En ole enää vuosiin juonut muuta kahvia kuin Franskrostia tai nykyään Festivaa koska teen aina maitokahvia ja näillä paahdoilla siitä ei tule vetistä.
Lisäpisteitä siitä että näissä on vielä reilut 500g paketit joita saa nykyäänkin välillä Citymarketista 10€/2 pakettia-tarjouksessa. Pari vuotta sitten tarjous oli jopa 10€/3 pakettia.
Vierailija kirjoitti:
Paulig Café New York. Käytännössä jokaikinen Suomessa myytävä arkinen markettikahvi on käyty läpi ja voittaja löydetty. Tuota en hevillä vaihda.
On pitänyt testata tätä mutta se aina niin kallista. Nyt ois K-pa skassa pienessä alessa.
Vierailija kirjoitti:
Löfbergs Kharisma-kahvipavut, niistä syntyy paras kahvi.
Tämä oli aiempi suosikkini, mutta kyllä Frankforst menee sen ohi. Mutta Kharisma on oikein hyvää myös.
Tumma pressa kelpaa meille.