Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

40 v ja tuntuu että elämä on ohi

Vierailija
04.06.2023 |

Asun pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki tuntee kaikki. Olen eronnut yli 10 v sitten puolisostani ja lasteni isästä ja viimeiset 5 v ollut yksin. En kelpaa kellekään. Lapset ovat teinejä, joilla on paljon haasteita. Molemmat erityislapsia, vanhempi aspenger ja sosiaalisesti kömpelö, ei juurikaan kavereita ja nuoremmalla laaja-alaiset oppimisvaikeudet. Kaverisuhteissa paljon ongelmia. Yleensä molemmat ovat vain yksin kotona, kun ei niitä kavereita oikein ole.

Olen työpaikassa, jossa minua ei arvosteta. Työ on erittäin paineistettua ja kiireistä. En juurikaan pidä työstäni. Palkka on kuitenkin hyvä. Juuri tuon palkan takia hankala hakea muita töitä, yleensä muualla vähintään 500 e pienempi palkka.

Olen hakenut kolmena vuotena opiskelemaan, en ole päässyt.

Tuntuu epätoivoiselta. Muutto ei onnistu vielä vuosiin kun lapset kotona. Täällä pikkukylässä oon, vaikka täällä ei ole juuri mitään, vähiten tulevaisuudennäkymiä. Olen tehnyt jo pitkään sen eteen työtä, että voisin hyväksyä tilanteeni, tässä ollaan, ei mitään kivaa tiedossa. Todennäköisyyksien mukaan vielä ainakin 20 hyvää vuotta ja senkö kulutan katkeroitumalla sohvalla? Miten elämänmuutos toteutetaan? Ainakin minulle se tuntuu olevan hirveän vaikeaa ja näinä yksinolovuosina ihmiset ympärilläni ovat eronneet, avioituneet uudelleen, joillain on pieniä lapsia (eli ovat ns toisella kierroksella jo) rakentavat taloja, opiskelevat tai ylenevät työssään. Mitähän teen itse väärin kun mikään ei etene, kaikki junnaa vain tyhjänä paikoillaan

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No naisellahan elämä onkin jo aika lailla ohi 40-vuotiaana. Mies taas on usein vasta kukkeimmillaan.

Joo, ja idiooteilla se ei lopu koskaan.

Vierailija
22/23 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 33, enkä koskaan ole edes seurustellut ja muutenkin tuntuu että kaikkea on vielä kokematta :D Deittailunkin aloitin "kunnolla" vasta tänä vuonna 🙈 Teen asiat omassa järjestyksessä ja omaan tahtiin ni oon tyytyväinen :) Deittailun sijaan oonkin sitten ollut työelämässä ja nytkin paikassa jonka koen superhyper merkitykselliseksi vaikka palkka ei oo hyvä. Kuitenkin niin epätavallinen työ että aina ku ihmiset kuulee mitä teen työkseni ni ne innostuu. Toisaalta liikaa ei saa määrittää itseään työn kautta, ihminen on miljoonaa muutakin asiaa kuin vain työnsä.