Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään joka ei tapaa lastaan? Mikä on syynä?

Vierailija
04.06.2023 |

Meillä oli vaikeita riitoja ja siksi tapaamiset loppuivat. Molemmissa oli varmasti syytä. Vaikka aikaa kului ja tunteet tasoittuivat, ex ei siitä huolimatta halunnut pitää yhteyttä lapseen. Hän oli mennyt eteenpäin elämässään ja perustanut uuden perheen. Hän on vierittänyt syyn tapaamattomuudesta täysin minun niskaani. Sanoin monta kertaa että minulla ei ole mitään sitä vastaan että pitäisi yhteyttä lapseen, ja että lapsikin puhuu isästään myönteisesti. Isä sanoi että minä olen ainoa syy siihen miksi ei tapaa. Rikoin kuulemma hänen mielenterveytensä ja manipuloin lapsen häntä vastaan. Hän kokee asian näin, eikä mikään sanomani kuulemma muuta hänen ajatuksiaan. Mielestäni on jotenkin todella epäreilua että kääntää hänen itsensä tekemän päätöksen ikäänkuin minun päätökseksi.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mainitsen tässä vielä että en koskaan puhunut lapselle pahaa toisesta vanhemmasta enkä yrittänyt sabotoida heidän suhdettaan.

Ap

Vierailija
2/37 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katso peiliin sitte Ap ja selität sitte lapselle myöhemmin mitä teit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni isä on tuollainen. Ei isillä ole sellaista sidettä lapsiin kuin äideillä. Suuri osa iseistä haluaa olla isä ja tukena lapsille. Sitten on myös heitä, jotka voivat vain unohtaa ja perustaa uuden perheen tai, jotka ottavat uuden puolison lapset lapsekseen ja jättävät omat lapsensa kuten minun lasteni isä teki.

Se on sen jättävän osapuolen moka ja syy vaikka mikä olisi. Talteen viestit ym todisteet, jotta jälkeen ei syytä mistään vieraannuttamisesta.

Vierailija
4/37 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Ap voi katsoa vaan peiliin! Rikoit miehen mielenterveyden ja nyt lapset kärsii

Minun lasteni isä jätti lapsensa, vaikka mitään riitoja ei ollut. Katsos kun isät voi noin tehdä. Ap:n mies vain keksi syytää ap:ta riidoista, vaikka kukaan ei riitele yksin.

Vierailija
5/37 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni isä on tuollainen. Ei isillä ole sellaista sidettä lapsiin kuin äideillä. Suuri osa iseistä haluaa olla isä ja tukena lapsille. Sitten on myös heitä, jotka voivat vain unohtaa ja perustaa uuden perheen tai, jotka ottavat uuden puolison lapset lapsekseen ja jättävät omat lapsensa kuten minun lasteni isä teki.

Se on sen jättävän osapuolen moka ja syy vaikka mikä olisi. Talteen viestit ym todisteet, jotta jälkeen ei syytä mistään vieraannuttamisesta.

Ja se jättävä osapuoli on useimmiten nainen.

Vierailija
6/37 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, etten tule juurikaan näkemään poikaani kunhan hän aikuiseksi kasvaa. Meillä ei vain ole mitään yhteistä tai puhuttavaa keskenämme. Tyttäreni kanssa pidämme taatusti yhteyttä jatkossakin ja tapaamme toisiamme hänen pois muuttonsa jälkeenkin.

M

Vierailija
7/37 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan vanhempaa, joka jättää lapsensa.

Vierailija
8/37 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai lapsensa jättävä osapuoli on nainen? Kyllä ne isät minun kokemukseni mukaan useammin jättävät avioeron jälkeen omat lapsensa ja lopettavat yhteydenpidon omiin lapsiinsa. 

Vierailija
9/37 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, etten tule juurikaan näkemään poikaani kunhan hän aikuiseksi kasvaa. Meillä ei vain ole mitään yhteistä tai puhuttavaa keskenämme. Tyttäreni kanssa pidämme taatusti yhteyttä jatkossakin ja tapaamme toisiamme hänen pois muuttonsa jälkeenkin.

M

Niin just. Minä minä minä ja minun kiinnostukset ja tarpeet. Mitäs jos juttelisit pojan kanssa sitten niistä hänen kiinnostuksenkohteistaan? Ei se lapsi ole sinua varten vaan sinä häntä varten. Jumalauta mikä tollo.

Vierailija
10/37 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex, eli lasten äiti esti taapaamiset ja erkaannutti minut lapsistani ja on vuosien aivopesulla saanut lapset kääntymään minua vastaan ja lapset eivät ole vuosiin halunneet enää isäänsä tavata. Oikein esimerkillinen lapsen erkaannuttaminen isästään tapahtui kohdallani.

Vierailija
11/37 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ja lapsen isällä oli vaikeita riitoja. Ei kai niitä voi olla kesken isän ja lapsen tapaamisten? Sitten tapaamiset loppuivat. Jätitkö nyt jotain kertomatta?

Vierailija
12/37 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamiset tuntuivat olevan aina jotenkin aivan tolkuttoman vaikeaksi tehty. Ei siis lapsen kanssa, vaan exän.

Ei sovi silloin, ei käy siellä, eikä varsinkaan siihen aikaan plus että tuli aika monesti "yllättäviä juttuja" joko juuri ennen tapaamista tai tapaamisen aikana.

Ymmärsin yskän. Minä en ikääni rupea tuommoisen kanssa tappelemaan. Ei kait se oikein lapsellekaan ole.

Ottakoot lapsi sitten itse yhteyttä myöhemmin kun vähän varttuu, jos kiinnostaa.

Vierailija
13/37 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex, eli lasten äiti esti taapaamiset ja erkaannutti minut lapsistani ja on vuosien aivopesulla saanut lapset kääntymään minua vastaan ja lapset eivät ole vuosiin halunneet enää isäänsä tavata. Oikein esimerkillinen lapsen erkaannuttaminen isästään tapahtui kohdallani.

Taistelitko vastaan miten? Soititko sossuun? Teitkö lasuja? Vaaditko uhkasakkoja? Mitä konkreettisesti teit?

Vierailija
14/37 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut toista vuosiin, toisen viime syksynä.

Etänä olen lähivanhemman puolesta kyllä vieraannutettu, sekä se "pahis" joka yritti kasvattaa lasta, kun lähi ei siihen kyennyt.

Tällä hetkelläkin välit ovat kai ok, minä olen se johon se "vihannut" lapsikin ottaa yhteyttä kun kaipaa apua jossain asiassa.

Vierailija
15/37 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taistelitko vastaan miten? Soititko sossuun? Teitkö lasuja? Vaaditko uhkasakkoja? Mitä konkreettisesti teit?

En voinut tehdä yhtään mitään, akka vei itse lapset lasun asiakkaiksi ja kun oli melkein kolleega heille niin ei voinut tehdä enää yhtään mitään tuolle "ämmäarmeijalle", toki sanallisesti laitoin hanttiin mutta siitähän sitten alkoi järkyttävä poliisi- ja oikeusprosessi minua vastaan joka kesti lähes 6 vuotta! Minut tuhottiin sekä henkisesti, fyysisesti että taloudellisesti.

Vierailija
16/37 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei koskaan ymmärrä mitä isä käy läpi, kun äiti alkaa sotimaan. Yksikään sossu ja muut ei ole miehen puolella ja tämän tietää kaikki miehet, jos äiti on alkanut hankalaksi ja päättää ettei isä näe lasta enää. Mulla on myös samanlainen tarina, kun äiti alkaa erkaannuttaa.

Toisten naisten on turha huudella lasuista sitä ja tätä sossut jne. Se ei mene niin, kun kirjoitat. Niinku sanoin, tämän tietää kaikki ne isät ketkä on käynyt sen läpi. Yksikään tantta ei ole isän puolella missään asiassa. Lähtökohta erossa on se, että lapset jää automaattisesti äitille.

Mä sain oman poikani takaisin, kun hän täytti 18v. Kerroin sille kaiken ja siinä oli kertomista. Exäni myönsi meidän lapselle sen mitä teki. Kosti minulle ja ei halunnut, että olet isäsi kanssa tekemisissä. Exä vei meiltä 10 vuotta.

Mähän olin tarinan roisto kaikkien tanttojen mielestä.

Vierailija
17/37 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on hirveän vaikea uskoa että yksi ihminen saisi toisen vanhemman erotettua lapsista jos esim isä on ollut aina täysillä mukana lasten elämässä, ei ole rikollinen tai narkki. Se aika on mennyt että naisia suosittaisiin huoltajana. Yksinhuoltajuutta ei saa vaikka syytäkin joskus olisi.

Miehet ei myöskään huomioi sitä että eroaminen pienten lasten äidistä ja jopa samantien uuden naisen löytäminen/uuden perheen perustaminen ei ole mikään olankohautuksella hoidettava juttu. Tietysti pitäisi olla asiallinen ja hoitaa lasten huoltajuus ilman riitelyä, mutta kuinka moni tahalleen loukattu ja satutettu pystyy siihen samantien. Sitten mies marttyyrinä ei kestä loukatun pahaa mieltä, vaan riitojen takia häipyy lasten elämästä. Pienellä hienotunteisuudella ja ajan kulumiselta asia olisi hoidettavissa. Sitten alkaa valitus vieraannuttamisesta.

Tapaamisten täydellinen estäminen on tietysti väärin, ja lastaan rakastava vanhempi taistelee kaikin voimin sitä vastaan. Jos minua koitettaisiin vieraannuttaa, painelisin hakemaan oikeutta samantien. Toisaalta joskus isä on ollut sellainen saastakasa, jonka vieraannuttaminen on täysin oikein.

Vierailija
18/37 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on hirveän vaikea uskoa että yksi ihminen saisi toisen vanhemman erotettua lapsista jos esim isä on ollut aina täysillä mukana lasten elämässä, ei ole rikollinen tai narkki.

Se että sun on vaikea tuota uskoa, ei poista totuutta asiassa ja tuo todistaa myös sen että et ole elämässäsi juuri mitään kokenut ja elät aivan haavemaailmassasi!

Vierailija
19/37 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän itse peräti neljä äitiä, jotka eivät näe lapsiaan. Ainakin kaksi on valinnut ettei näe. Kolmannesta en tiedä, kun eihän tuollaista kehtaa kysyä. Käy varmaan joskus ilmi. Hyvin rauhallisesti kertoi että on viimeksi nähnyt lapsensa vuosi sitten.

Neljäs on narkkari, jolla aineet menee lasten edelle. Tästä en edes tiedä koska viimeksi on lapsiaan tavannut.

Jotenkin kylmää mielestäni. En ymmärrä isiä jotka hylkäävät lapsensa, mutta vielä vähemmän äitejä.

Vierailija
20/37 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on hirveän vaikea uskoa että yksi ihminen saisi toisen vanhemman erotettua lapsista jos esim isä on ollut aina täysillä mukana lasten elämässä, ei ole rikollinen tai narkki.

Se että sun on vaikea tuota uskoa, ei poista totuutta asiassa ja tuo todistaa myös sen että et ole elämässäsi juuri mitään kokenut ja elät aivan haavemaailmassasi!

En kiistä etteikö niin kävisi koskaan, mutta pieni asian penkominen paljastaa monesti että mies on ollut törkeä kusipää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi