Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko taloyhtiön pihasta hakea syreeninoksia?

Vierailija
04.06.2023 |

Jos siinä talossa asuu itse?

T. Ekaa kertaa kerrostalossa asuva

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi ja kannattaa ottaa ne samalla vähän pitemmällä varrella, eli vaikka sellaisella kahden metrin mittaisella. Kannattaa tehdä myös tosi iso näyttävä kimppuun, kun kerran kimpun tekee.

Jos kysymykseni oli tyhmä, ei vastauksesikaan anna kuvaa kovin fiksusta ihmisestä,

Huokaus. Olin sinun puolellasi ap.

Otatko kaiken kettuiluna? Olet varmasti aika nuori.

Mielestäsi tuo edellinen kommentti ei ollut vittuilua?

Ei. :)

Vierailija
22/72 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi ja kannattaa ottaa ne samalla vähän pitemmällä varrella, eli vaikka sellaisella kahden metrin mittaisella. Kannattaa tehdä myös tosi iso näyttävä kimppuun, kun kerran kimpun tekee.

Jos kysymykseni oli tyhmä, ei vastauksesikaan anna kuvaa kovin fiksusta ihmisestä,

Huokaus. Olin sinun puolellasi ap.

Otatko kaiken kettuiluna? Olet varmasti aika nuori.

Mielestäsi tuo edellinen kommentti ei ollut vittuilua?

Ei. :)

Eipä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkokysymys. Voiko keväällä ottaa samassa pihassa kasvavasta koivusta oksia maljakkoon hiirenkorvia kasvamaan?

Jos saat maanomistajalta luvan, niin saat, muuten et. Todennäköisesti et edes tiedä, keneltä sinun pitäisi kysyä, joten et saa ilman lupaa taittaa puusta tai pensaasta oksia.

Kysyykö kaikki todella maanomistajan lupaa kun hakevat pajunkissoja tai koivunoksia pääsiäisenä?

En todellakaan keräisi ilman lupaa!

Vierailija
24/72 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkokysymys. Voiko keväällä ottaa samassa pihassa kasvavasta koivusta oksia maljakkoon hiirenkorvia kasvamaan?

Jos saat maanomistajalta luvan, niin saat, muuten et. Todennäköisesti et edes tiedä, keneltä sinun pitäisi kysyä, joten et saa ilman lupaa taittaa puusta tai pensaasta oksia.

Kysyykö kaikki todella maanomistajan lupaa kun hakevat pajunkissoja tai koivunoksia pääsiäisenä?

Eivät kysy. Siksi he ovat ihmeissään ja vihaisia, kun maanomistaja osuu paikalle ja vaatii maksua oksista.

Vierailija
25/72 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kysy koskaannlupaa sellaiseen. Ei ikinä. Eikä kyllä joulukuusen ottamiseenkaan kysytä lupia.

Vierailija
26/72 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No käy poimissa saat nähdä mitä tapahtuu seuraavaksi ; Jossain ikkunassa kuitenkin on ns läskiverhot ja valitus menee heti eteenpäin.

Itse jättäisin väliin. Poimisin metsästä mieluummin.

Hölmö, ei metsässä kasva syreenejä.

Kyllä joissain paikoissa kasvaa. Jos on ollut aikaisemmin asutusta ko paikalla, niin voi tehdä vaikka mitä löytöjä. Itse olen löytänyt lähimetsästä mm jasmike, syreeni, punaherukka.

Ethän ole poiminut mitään? Pitää olla maanomistajan lupa😂

Vierailija
27/72 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ottaa kerrostalon pihasta.

Vierailija
28/72 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kysy koskaannlupaa sellaiseen. Ei ikinä. Eikä kyllä joulukuusen ottamiseenkaan kysytä lupia.

Ei niin. Kätevintä on hakea esim. pensaat ja kukat naapurin pihalta.

Vierailija
29/72 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No käy poimissa saat nähdä mitä tapahtuu seuraavaksi ; Jossain ikkunassa kuitenkin on ns läskiverhot ja valitus menee heti eteenpäin.

Itse jättäisin väliin. Poimisin metsästä mieluummin.

Hölmö, ei metsässä kasva syreenejä.

Kyllä joissain paikoissa kasvaa. Jos on ollut aikaisemmin asutusta ko paikalla, niin voi tehdä vaikka mitä löytöjä. Itse olen löytänyt lähimetsästä mm jasmike, syreeni, punaherukka.

Kenen omistamaa maapläntti oli?

Vierailija
30/72 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei jäisi yhtään kukintaa asukkaiden ihasteltavaksi pihalle, jos jokainen vuorollaan kävisi niitä sieltä kotiinsa napsimassa :D Osta huonekasvi tai vaikka kesäkukkia, jos haluat kukintaa kotiisi. Iso osa kesäkukistakin pärjää kesän myös sisällä jos valoa vain on tarjolla tarpeeksi :)

Vierailija
31/72 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa ottaa mistään muualta kuin itse omistamaltasi maalta tai maanomistajan luvalla.

Kuka taloyhtiön maan omistaa?

Vierailija
32/72 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan keräisi ilman lupaa!

Juu, et varmasti. *pyörittelee silmiä*

Vierailija
33/72 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama saako vai ei, olen ottanut. Ketä kiinnostaa jos syreenistä puuttuu pari pientä oksanpäätä? En myöskään kysele lupia jos yleisistä metsistä keräilen kuusenkerkkiä tai nappaan koivun oksan. Tervetuloa alapeukut tyhmiltä nipoilta, jotka eivät uskalla edes kävellä punaisia päin tyhjällä tiellä kello kolme yöllä.

Vierailija
34/72 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sääntösuomi, jos ei ole kieltomerkkiä näkyvällä paikalla niin ei ole kielletty.

Vierailija
35/72 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa ottaa mistään muualta kuin itse omistamaltasi maalta tai maanomistajan luvalla.

Kuka taloyhtiön maan omistaa?

Osakeyhtiö. Eivät sen yksittäiset jäsenet. Osakeyhtiön asioista päättää yhtiökokous tai sen delegoimana hallitus, ei Pirkkoanneli, joka omistaa vain yhtiön osakkeita, eikä edes omia seinään.

Vierailija
36/72 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankesitte provoon :)

Vierailija
37/72 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sieltä metsästäkään saa niitä ottaa ilman maanomistajan lupaa.  Ei kuulu jokamiehen oikeuteen puiden oksat.  Eikä saisi niitä pajunkissoja tai koivunoksiakaan ottaa, vaikka yleisesti moni luulee että niitä saisi. Laki on selkeä tässä. 

Vierailija
38/72 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI, EI, EI.

Vierailija
39/72 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lankesitte provoon :)

Mitä väliä? Pääasia, että syntyy keskustelua.

Vierailija
40/72 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi katsella niitä oksia siinä pihalla? Jos kaikki asukkaat kävisivät hakemassa milloin minkäkin puun tai pensaan oksia pihalta, ei kohta olisi mitään vihreää.