Mulle tuli vanhuus viisikymppisenä
Kommentit (67)
Sama. Runsaat vuodot. Caprilon ja 200mg vahvarauta käytössä. Tosi hitaasti vaikuttaa :(
Vierailija kirjoitti:
Syöt vissiin jo rautalisää?
Syön.
Jep, jos ei olo kohennu, niin viimeistään ensi talveen mennessä, sitä on suurella todennälöisyydellä jo kuollut.
Nyt 52vee ei enää jaksa kuin ennen fyysisesti. Täytyy ottaa iisimmin esim pyöräily.
56 ja kuolemankielissä. Ei vaan jaksa mitään. Hampaat pesen kolmesti viikossa ja peseydyn kerran viikossa. Välillä postilaatikolle tai lähikauppaan.
Mä olin myös kuolemankielissä jo 49-vuotiaana. En jaksanut mitään ja joka paikkaa särki. Onneksi gyn antoi minulle estrogeenireseptin vaihdevuosiin ja olen ollut kuin uudestisyntynyt sen jälkeen.
Kierukkaa ne yleensä ehdottaa runsaisiin vuotoihin.Kannattaa kanssa syödä buranaa kuukautisten aikana vähentää hieman vuotoa. Rautaa varmaan syötkin.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet alkamassa?
No ei vaihdevuodet väsytä. Kyllä syy on jossain muussa.
Samoin, ei pääse sohvalta ees ylös.
Vaihdevuodet kyllä väsyttää ja tulee saamattomuuden tunteita. Mikään ei huvita ja masennuttaa. Hormonit vaikuttaa ihmiseen todella paljon
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet kyllä väsyttää ja tulee saamattomuuden tunteita. Mikään ei huvita ja masennuttaa. Hormonit vaikuttaa ihmiseen todella paljon
Mutta kuukautiset tulee vielä ja jopa usein.
Se ei tarkoita että sulla ei vaihdevuodet ole alkaneet vaikka kuukautiset tulee. Esivaihdevuosissa kuukautisten väli lyhenee kun hormonit sekaisin jolloin ne pian jäävät pois kokonaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiheät kuukautiseg kuuluu esivaihdevuosiin. Ensin kuukautisväli lyhenee ja sitten alkaa pidentyä kunnes kuukautiset loppuvat, vaihdevuosilääkitys auttaa esivaihdevuosioireisiin. Vahva suositus, jos haluat voida hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiheät kuukautiseg kuuluu esivaihdevuosiin. Ensin kuukautisväli lyhenee ja sitten alkaa pidentyä kunnes kuukautiset loppuvat, vaihdevuosilääkitys auttaa esivaihdevuosioireisiin. Vahva suositus, jos haluat voida hyvin.
Eipä ole julkisen puolen gynekologi suostunut sitä antamaan eikä mulla ole yksityiseen varaa.
Sitten vaan täytyy tehdä vähemmän. Onneksi tarkeummat adiat, kuten perheen perustaminen on jo hoidettu. Nyt vaan relaa ja keskittyy oleelliseen.
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan täytyy tehdä vähemmän. Onneksi tarkeummat adiat, kuten perheen perustaminen on jo hoidettu. Nyt vaan relaa ja keskittyy oleelliseen.
Lapseni on vielä teini, ei aikuinen.
Estrogeenihoito ei ole riskitöntä, kaikille se ei sovi rintasyöpäriskin takia.
Itselläni oli alhainen ferritiini ja oli samat oireet kuin vaihdevuosissa, nyt kun rauta vaikuttaa olo on ihan erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni on vielä teini, ei aikuinen.
Voiton puolella olet kuitenkin.
Onko sinulla jotain perussairauksia että estrogeeni ei sovi muuten on kyllä outo lääkäri jos ei reseptiä kirjoita. Vaihdevuosioireisiin pitäisi saada apua myös terveyskeskuksesta. Siihen ei gynegologia tarvita.
Syöt vissiin jo rautalisää?