Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu ihmisten luonne-erot

Vierailija
04.06.2023 |

Olen tosissani alkanut miettimään, miten jotkut ihmiset voi olla niin erilaisia? Johtuuko se geeneistä vai kenties ympäristötekijöistä? Itse kirjaimellisesti voisin elää paikallaan istuessa yksin huoneessa ja viihtyisin aivan hyvin. Pystyn siis pelkillä ajatuksillani viihdyttää itseäni, ei koskaan ole mikään hinku mihinkään eikä tule seuranpuutetta. Jotkut taas eivät pysty olemaan hetkeänsä paikallaan, tykkäävät reissata koko ajan ja nähdä ihmisiä joka päivä. Itselläni ajatus tästä kuormittaa : D Olen kyllä sieltä introvertti ääripäästä. Elämässäni ei ole tapahtunut mitään erityisen traumaattista yms, olen vain aina ollut todella rauhallinen ja viihtynyt hyvin yksin. Isäni on enemmän ekstrovertti tyyppiä ja äitini taas introvertti tyyppiä. Yksi siskoistani on hyvin ekstrovertti tyyppiä, minä taas hyvin introvertti tyyppiä ja muut jostain siitä välistä. Mistäköhän johtuu että tällaisiä ääripäitä on ihmisissä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun tietäis. Enemmän itseäni mietityttää miksei hyödynnetä erilaisuutta enemmän, vaan kaikkien pitäisi olla samanlaisia.

Vierailija
2/5 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen luonne eli tempperamentti on hyvin pitkälti geeneissä. Synnyt sellaiseksi, mitä geenisi sanovat. Jonkin verran käytöstäsi muokkaa sitten ympäristö, kasvatus, odotukset ja kulttuuri, jossa elät ja ihmiset, joiden vaikutuksille altistut.

Oliko se peräti niin, että sinun perusluonteesi on pysyvä synnynnäinen ominaisuus ja ihan geeneissä tulee jopa 80 %:sesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet minä ja olen sinä.

Vierailija
4/5 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan opiskelemaan esim. mistä kaikesta erilaiset synnynnäiset temperamentit ja erot aivojen toiminnassa johtuvat. Paljonhan on vielä selvittämättä

Vierailija
5/5 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on tehty tutkimusta vertailemalla erilaisia sisaruksia. Havaittiin, että eniten toisiaan muistuttivat identtiset kaksoset. Sellaiset identtiset kaksoset, jotka olivat kasvaneet yhdessä, eivät kuitenkaan muistuttaneet toisiaan enempää kuin erillään kasvaneet identtiset kaksoset. Vähiten toisiaan muistuttivat sellaiset sisarukset, jotka oli adoptoitu samaan perheeseen ja joilla ei ollut samoja biologisia vanhempia.