Anopin tokaisu oli taas yks merkki siitä kuinka tyttären lapset
ovat parempia kuin poikien. Sanoi ettei osta nyt mitään lahjoja kellekkään lapsenlapselle, ei edes Laurille eikä Emmalle( nimet muutettu). He siis tyttären lapsia. Miehen mielestä ei tarkottanut mitään ihmeellistä, minä taas asiassa näin sen minkä olen kaun tiennyt. Mitä mieltä ootte?
Kommentit (31)
olikin nyt kysymyksessä aivan eriasia.
Vierailija:
olikin nyt kysymyksessä aivan eriasia.
Käytät varmaan itsekin joskus vääriä sanavalintoja.
Olkaa hiljaa jos ette ole kokenut eriarvoisuutta!! Minun anoppini tokaisi sukulaisten ja oman lapseni kuullen, etää pitää lähteä äkkiä ulkomaanreissulle X:n kanssa kun se vielä saa alennusta matkoista. Minun lapseni oli vain kuukauden vanhempi, mutta eipä häntä ollut kiire viedä mihinkään matkalle. Kyseessä ei siis ole saaminen vaan se miltä se tuntuu lapsesta, kun toiselle annetaan lahjoja ja HUOMIOTA, se tuntuu pahalta!!!!
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
Olkaa hiljaa jos ette ole kokenut eriarvoisuutta!! Minun anoppini tokaisi sukulaisten ja oman lapseni kuullen, etää pitää lähteä äkkiä ulkomaanreissulle X:n kanssa kun se vielä saa alennusta matkoista. Minun lapseni oli vain kuukauden vanhempi, mutta eipä häntä ollut kiire viedä mihinkään matkalle. Kyseessä ei siis ole saaminen vaan se miltä se tuntuu lapsesta, kun toiselle annetaan lahjoja ja HUOMIOTA, se tuntuu pahalta!!!!
Kyllä te äipät vaan olette käsittämättömän tarkkoja omasta hipiästänne. Ettei kukaan serkuista vain vahingossakaan saa parempaa tai enempää kuin oma lapsi. Opettaisitte lapsenne iloitsemaan toisen hyvästä, sen sijaan että opetatte omalla esimerkillä katkeraksi.
Onko oikein, että meidän lasten mummo ehti hemmotella veljen lapsia vuosikausia ja kuoli sitten kun meille syntyi lapsi. Eipä oo mummolta lahjan lahjaa saanut, toiset isommat ovat saaneet vaikka mitä.
Vierailija:
Onko oikein, että meidän lasten mummo ehti hemmotella veljen lapsia vuosikausia ja kuoli sitten kun meille syntyi lapsi. Eipä oo mummolta lahjan lahjaa saanut, toiset isommat ovat saaneet vaikka mitä.
Onko se nyt mummon vika, että otti ja meni kuolemaan ja jätti kultamussukkasi ilman lahjoja. Ei hyvää päivää... MENE ITSEESI JA MUISTA KÄYNEESI!!!!!
kyse on siis huomiosta. Se vaan satuttaa kun toista huomioidaan, ja vaikka kuinka yritän luoda lapselleni vahvaa itsetuntoa, niin kyllä varmasti suurin osa LAPSISTA vertailee itseään toisiin lapsiin, jolloin tulee mielikuva ettei ole yhtä arvokas kuin serkkunsa. Luulisi isovanhempien ymmärtävän sen, ettei ole heidän tehtävänsä muka " vahvistaa" lasta alentamalla tätä.
avoimin mielin anoppiin, siitä huolimatta näin...
aivan sama kenen lapsia ovat, mutta pojat vie aina voiton.
Vierailija:
Onko se nyt mummon vika, että otti ja meni kuolemaan ja jätti kultamussukkasi ilman lahjoja. Ei hyvää päivää... MENE ITSEESI JA MUISTA KÄYNEESI!!!!!
*nauraa kippurassa*
Kun saimme esikoisemme, niin anoppi sitten kerran piti vauvaa sylissä ja sanoi ' kyllä tyttären lapset tulee olemaan rakkaampia' . Kälyllä ei tuolloin ollut edes poikakaveria. Arvatkaapa miltä se tuntui? Käly kärsii tällä hetkellä lapsettomuudesta, niin että anoppi joutuu vieläkin odottamaan niitä rakkaampia lapsenlapsiaan. Olemme mahdollisimman vähän tekemissä monestakin syystä.
Kyllä tuo ap:n kertoma tarina kertoo siitä miten anopille ovat toiset lapsenlapset rakkaampia kuin toiset.
Tyttären lapset ovat AINA rakkaampia, koska ne ovat ihan VARMASTI omia lapsenlapsia.
Pojan vaimo kun voi käydä persettään jakelemassa missä tahansa niin, että isä onkin joku ihan muu, eli lapset ei välttämättä ole geeneiltään sukuun kuuluva.
miltä ap:sta anopin kommentti on tuntunut, vaikka itselläni onkin se tilanne, että mies on ainut lapsi, eikä meidän lapsilla ole vertailukohtaa.
Mutta huomasin selvästi sen, miten anopilta on " lipsahtanut" aika pahasti.
" En osta kenellekään, en EDES X:lle ja X:lle."
Huomasikohan anoppi itse mokaansa? Harmillista ap:n lapsia ja ap:ta kohtaan. Mutta koeta ap olla välittämättä moisesta anopista.
Miehen siskon lapset ovat anoppilassa hoidossa jatkuvasti ja siinä siuvssa tietenkin saavat paitsi paljon huomiota, koko ajan yhtä jos toista vaatetta ja tavaraa. en jaksa hirveän kateellinen olla, anopiltahan se on pois kun saa meidän ihania lapsia yhtä " omakseen" kuin tyttärensä lapset!
pojan lapset rakkaampia. Selvästi. Ja tytöt etusijalla. Meidän poika saa tosin yhtälailla huomiota, mutta miehen siskojen pojat vielä vähemmän kuin tytöt...
Vaikka molemmat ovat tyttöjä ja ikäeroakin on vain viikko. Minun lapseni on vielä ulkonäöltään ja luonteeltaan selvästi meidän sukua, kun veljen lapsi taas tullut äitiinsä.
Mutta minusta siinä, että valjen lasta " suositaan" ei ole mitään ihmeellistä. He asuvat lähempänä, kyläilevät useammin, ovat konkreettisemmin ukin isovanhempien elämässä jne.
Toisekseen, ei kaikki tykkää kaikista. Ja ihan samalla tavalla voi kemiat mennä ristiin myös lapsiin nähden. Itse esim. en voi sietää muutamaa lähipiirin lasta, ovat vaan kertakaikkiaan vastenmielisiä ilman mitään järkevää syytä. Teen toki parhaani, että en tätä esiin tuo, mutta varmasti välillä vahingossa kohtelen epätasa-arviosesti sisarusiinsa nähden!
Muistakaa, isovanhemmatkin ovat vain ihmisiä ja niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
mistähän johtuu että tyttären lapsen ovat paremmassa asemassa vai onkohan sattumaa? Itsekin purnasin jossain aiemmassa ketjussa kuinka tyttären lapsia suositaan todella törkeästi :(
Jospa alkaisit piilov' ' ' ' ' ' ' ' ' een samalla tavalla takaisin, jos tulee sanomista nin " enhän minä mitään ole sanonut..!"