Yli kymmenen vuotta sitten pizzan sai 6-8 eurolla ja nyt ne maksaa 11-15 euroa
Palkat ei kuitenkaan nouse samalla tavalla. Palkka noussut muutama kymmenen senttiä. Ymmärrättekö ollenkaan kuinka teitä kusetetaan joka päivä? Kaikki hinnat nousee mutta palkat ei nouse samalla tavalla.
Kommentit (68)
No ei tosta oo ku 5 vuotta, ku 8 eurolla sai hyvän pizzan.
Vierailija kirjoitti:
No ei tosta oo ku 5 vuotta, ku 8 eurolla sai hyvän pizzan.
Itse kävin viimeksi pizzerioissa joskus 2010 ja kun nyt katsoin hintoja niin on järkyttävästi noussut.
Silloin 6 eurolla sai pizzan. Nyt sama pizza 11 euroa.
Aikoinaan leipäkin maksoi alle taalerin.
Mitä sitten? Olisit tehnyt aikanaan koulussa muutakin kuin syljeskellyt kattoon, niin ei tarvitsisi kitistä. Mulla on palkkakehitys ollut lineaarista.
Asiakkaiden oma vika kun maksavat kaiken kortilla
Ei ne palkat varmaan ihan samalla tasolla ole nousseet mutta minun palkkani oli kymmenen vuotta sitten 10.50€/h ja nykyisin 15.50€/h. Samalla toki on myös euron kurssi muuttunut. Euroon siirryttäessähän se oli vajaat kuusi euroa ja nykyisin noin kaksi euroa matalampi.
Näi o. Vähä aikaa sit sai 4 lättyä lähimaksulla, ei enää. Iha sama
Ei oo pakko ostaa pizzaa! Tee itte!
Abu myy mulle 7€ pitsan edelleen ja käteisellä maksan.
Vierailija kirjoitti:
Ai? Minulla on noussut kymmenessä vuodessa palkka yli 3000 euroa.
Voisi olla ihan järki lausunto, jos nuorien aloituspalkat olisivat nousseet nekin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa sama työtehtävä samassa työpaikassa?
Suolistosyövät lisääntyvät, ihmiset lihoo, jne. Pakkoko kenenkään nyt kovin usein edes on syödä pizzaa?
Ihmiset syö tätä nykyä ihan cräp roskaruokaa ja elää sillä, lisäksi kunto on huono ja päälle vielä stressaava työelämä.
Kyllä hintojen kuuluukin nousta kymmenessä vuodessa. Samalla voi kyseenalaistaa, voiko kymmenen vuotta sittenkään kuuden euron pizza olla kovin eettinen. Ketä kusetetaan? Todennäköisesti sitä pienipalkkaista tyyppiä keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne palkat varmaan ihan samalla tasolla ole nousseet mutta minun palkkani oli kymmenen vuotta sitten 10.50€/h ja nykyisin 15.50€/h. Samalla toki on myös euron kurssi muuttunut. Euroon siirryttäessähän se oli vajaat kuusi euroa ja nykyisin noin kaksi euroa matalampi.
Vajaat kuusi markkaa siis tarkoitin. Nokkelimmatpokkelimmat teistä sen varmaan tajusikin mutta selitettäköön nyt tyhmemmillekin ettei tarvitse tulla viisastelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Nollasta varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo pakko ostaa pizzaa! Tee itte!
Ei ole ainoastaan pizzasta kyse vaan kaikesta muustakin. Hinnat nousseet ja nousee edelleen kaikissa palveluissa mutta palkka ei nouse samassa suhteessa.
Ja hampurilais ateria ilman juomaa tuolla lähi ravintolassa jotain 21 . Ennen ne oli joka paikassa jotain 15-16 euroa.