Lapset nimittelivät minua puliukoksi!
Mietityttääkö ketään, kuinka uskomattoman ilkeitä lapset ovat nykyään! Kävelin kotiin s-marketin kassi kädessä, ja lapset huusivat minulle "puliukko! puliukko!" Vastauksena heristin nyrkkiä ja sanoin olevani töissä. Olenhan minä vaivainen ja nykyään askel painaa, vähän ontuu, ja ulkonäkö hieman rapistinut, mutta en minä käytä päivittäin alkoholia enkä tuollaiselle käytökselle voi löytää muuta selitystä kuin huono kasvatus! Näin se vaan on.
Kommentit (26)
Minäkin osallistuin johonkin terveydenhuollon kyselyyn äskettäin. Siinä kysyttiin: käytätkö viikon jokaisena päivänä alkoholia. Ruksasin mielissäni "En", koska joskus saattaa päivä jäädä väliinkin.
Pysähdy ja kerro, että sana puliukko tulee 70-80 luvulla, nykyään kunnioitettu Ken sotaveteraanien pilkkamisesta, joista monet traumojen ja vaivojen takia alkoholisoituivat, ja Mt asiat oli siihen aikaan tabu.
Pulipää = kaljupää
Puliukko = kalju-ukko?
Vierailija kirjoitti:
Pulipää = kaljupää
Puliukko = kalju-ukko?
Kevät tuli, lumi suli,
puro sanoi: puli puli
Vierailija kirjoitti:
Pysähdy ja kerro, että sana puliukko tulee 70-80 luvulla, nykyään kunnioitettu Ken sotaveteraanien pilkkamisesta, joista monet traumojen ja vaivojen takia alkoholisoituivat, ja Mt asiat oli siihen aikaan tabu.
Puliukko on paljon vanhempi sana ja tulee huonekalujen kiillottamiseen käytetystä aineesta nimeltään Pulituuri. Siinä oli spriitä jonka rapoioalkoholistit osasivat erottaa suolalla ja joivat.
Teppo: kannabis saa sinut näyttämään puliukolta
Pulituuri puusepän lakkaa josta juopot erotti sel lakan spriistä.
Vierailija kirjoitti:
Teppo: kannabis saa sinut näyttämään puliukolta
Eipä ole ihme, että lapset nimittelevät teppoa puliukoksi. Sen verran sekaisin on kannabiksesta
teppo: lopeta se huumeiden käyttö
Minä olisin nimittänyt tyhjäntoimittajaksi kun täällä uhriudut noin mitättömästä asiasta! Kasvattaisit pallit ja opettelisit puolustamaan itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puliukko on paljon vanhempi sana ja tulee huonekalujen kiillottamiseen käytetystä aineesta nimeltään Pulituuri. Siinä oli spriitä jonka rapoioalkoholistit osasivat erottaa suolalla ja joivat.
Joo, puliukko sana lienee peräisin sodan jälkeisiltä vuosilta. 70-80 luvulla ei enää pulituuria käytetty korvikealkoholina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, puliukko sana lienee peräisin sodan jälkeisiltä vuosilta. 70-80 luvulla ei enää pulituuria käytetty korvikealkoholina.
Minä käytän.
No mitä jos et oo semmonen sitte??
Tuo on lievintä mitä nykyajan kakarat huuti, paljon pahempaakin ne huutelee.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on lievintä mitä nykyajan kakarat huuti, paljon pahempaakin ne huutelee.
Nii jotain että en auttais jos tuolle tapahtuis jotain, menisin pois ja sitten se nauraa. Tuommoset pitäis ryssille lahjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Pulipää = kaljupää
Puliukko = kalju-ukko?
Ei. Puliukot joivat pulituuria, eli sellakkaa. Siitä nimi.
Siihen aikaan sellakka liuotettiin denaturoimattomaan pirtuun.
Lapset on monesti vain ajattelemattomia. Heitä niille jotain läppää äläkä nyrkkiä pui.