Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vyötärönympäryksesi ja painoindeksisi?

Vierailija
03.06.2023 |

Kysyn tätä siksi että painoindeksiltään normaalipainoista (painoindeksi 24) omaistani lääkäri käski laihduttamaan. Hänellä on vyötärön ympärys yli 80 cm.
Voiko siis todella olla että normaalipaino ei riitä siihen että paino on terveyden kannalta riittävän alhainen?

Itselläni ei ongelmia mutta laitan silti omat: painoindeksi 19.8, vyötärön ympärys 64 cm.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vy 68, bmi 22,90

Vierailija
22/26 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

bmi 25, vy 80

Jos mietit paljon omia ja toisten mittoja, mieti mitä muuta sulle kuuluu? Mitä haet sillä mittaamisella? Hallinnan tunnetta? Väistät jotain ikävää mielessä olevaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla oli alipainoisenakin vyötärönympärys melkein 80 cm, joten nyt kun olen lähempänä normaalipainon ylärajaa, niin se on jotain 90 cm. Kylkiluut eivät laihduttamalla kapene.

Vy ei mitata kylkiluiden kohdalta. Voi olla leveä rintakehä ja kapea vyötärö. Elintavat, elintavat.

Aina kun se on terveydenhuollossa mitattu, on mitattu nimenomaan kylkiluiden ympäriltä, ja myös neuvottu, että pari senttiä navan yläpuolelta mitataan.

Siinä kohtaa ei ole kylkiluita :D

Minulla ainakin on. Mitä siinä kohtaa pitäisi sitten olla?

Tätä ihmettelen minäkin. Kaikki kylkiluuni eivät mitenkään voisi mahtua tuon mittauskohdan yläpuolelle. Ihan naurettava ajatuskin :D

Vierailija
24/26 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötärönympärys 110 cm ja BMI 27+

Vierailija
25/26 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minullekin lääkäri kehotti painon pudottamista...olen 173cm ja 63,5kg oli paino tuolloin. Että kaikenlaisia lääkäreitä sitä on olemassa. Nyt painan 67kg, en siis todellakaan laihduttanut 😉

Vierailija
26/26 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi 28, vy 79 ja kaula 32.