Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestätte teini-ikäisiä lapsianne?

Vierailija
02.06.2023 |

Niin, miten? Saatteko heitä kuriin ja kasvatettua? Mun oma poika alkaa olla itseni kokoinen ja vahvempi. Ei mitään kunnioitusta, vaikka kuinka yritän olla auktoriteetti ja asettaa rajat. Epäilen pojalla myös adhd:ta. Pelottavat jutut välillä laittaa kylmän hien selkään. Saattaa "heittää läpällä" "- mitä jos löisin sulta tällä kepillä tajun pois, mitähän tapahtuu jos kaadan sun kahvin tms.. Kerran hyppäsi takaapäin reppuselkään ja kuristi samalla, leikillään kai toki, mutta sattui oikeasti ja pelotti, eikä lopettanut heti vaikka pyysin!

Mua oikeasti on alkanut ahdistaa mitä tuleva pitää.. Alkaako lintsata koulusta, mitä vielä keksii..

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin teini niin olisin saannu selkääni jos olisin ollu tottelematta vanhempiani tai vidduillu heille. Mut tää nykyajan kasvatus, voi luoja mitä tampioita tulee.

Tässäpä onkin pettämätön logiikka. "Nyt lopetat tuon väkivallalla uhkailun tai saat selkääsi!"

Teinit eivät ole loogisia, joten riittää että uhkailu loppuu.

Vierailija
22/27 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko itse olleet koskaan teinejä? Vai jäikö teini-ikä kokonaan väliin, kun vaadittiin kunnioittavaa käytöstä?

Olen ollut teini, mutta myös silloin käyttäytynyt toisia kohtaan kunnioittavasti: en ole kiusannut, en ivannut. Itseäni heikompia kohtaan ole ollut erityisen auttavainen.

Koska käyttäydyin kohtalaisesti/rakastavasti myös vanhempiani kohtaan, niin minuun saattoi luottaa. Sain jäädä nökkiviikonlopuiksi yksin kotiin, sain kutsua tuolloin kavereita, matkustaa yksin jne.

Millainen teinin isä oli teininä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän, koska rakastan heitä yli kaiken. Ja tiedän, ettei tämäkään vaihe kauan kestä.

Vierailija
24/27 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän valitsimme osallistua liikakansoittamiseen, omasta vapaasta tahdosta?

Vierailija
25/27 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin "auktoriteetti" teini-ikäiseen poikaan. Salli mun nauraa 😂

Kolmevuotiaan kanssa voi vielä luonnistua. Jätä teini vahvemmalle eli isälle.

Vierailija
26/27 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan teini-ikä jatkuu? Jos 20-vuotias käyttäytyy edelleen teinimäisesti, niin onko toivoa, että se joskus loppuu?

Vierailija
27/27 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan teini-ikä jatkuu? Jos 20-vuotias käyttäytyy edelleen teinimäisesti, niin onko toivoa, että se joskus loppuu?

20v. ei ole enää teini , vaan nuori aikuinen . JA todellakin itäis olla loppu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi