Miten kestätte teini-ikäisiä lapsianne?
Niin, miten? Saatteko heitä kuriin ja kasvatettua? Mun oma poika alkaa olla itseni kokoinen ja vahvempi. Ei mitään kunnioitusta, vaikka kuinka yritän olla auktoriteetti ja asettaa rajat. Epäilen pojalla myös adhd:ta. Pelottavat jutut välillä laittaa kylmän hien selkään. Saattaa "heittää läpällä" "- mitä jos löisin sulta tällä kepillä tajun pois, mitähän tapahtuu jos kaadan sun kahvin tms.. Kerran hyppäsi takaapäin reppuselkään ja kuristi samalla, leikillään kai toki, mutta sattui oikeasti ja pelotti, eikä lopettanut heti vaikka pyysin!
Mua oikeasti on alkanut ahdistaa mitä tuleva pitää.. Alkaako lintsata koulusta, mitä vielä keksii..
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko itse olleet koskaan teinejä? Vai jäikö teini-ikä kokonaan väliin, kun vaadittiin kunnioittavaa käytöstä?
Olen ollut teini, mutta myös silloin käyttäytynyt toisia kohtaan kunnioittavasti: en ole kiusannut, en ivannut. Itseäni heikompia kohtaan ole ollut erityisen auttavainen.
Koska käyttäydyin kohtalaisesti/rakastavasti myös vanhempiani kohtaan, niin minuun saattoi luottaa. Sain jäädä nökkiviikonlopuiksi yksin kotiin, sain kutsua tuolloin kavereita, matkustaa yksin jne.
Millainen teinin isä oli teininä?
Kestän, koska rakastan heitä yli kaiken. Ja tiedän, ettei tämäkään vaihe kauan kestä.
Itsehän valitsimme osallistua liikakansoittamiseen, omasta vapaasta tahdosta?
Äidin "auktoriteetti" teini-ikäiseen poikaan. Salli mun nauraa 😂
Kolmevuotiaan kanssa voi vielä luonnistua. Jätä teini vahvemmalle eli isälle.
Kuinka kauan teini-ikä jatkuu? Jos 20-vuotias käyttäytyy edelleen teinimäisesti, niin onko toivoa, että se joskus loppuu?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan teini-ikä jatkuu? Jos 20-vuotias käyttäytyy edelleen teinimäisesti, niin onko toivoa, että se joskus loppuu?
20v. ei ole enää teini , vaan nuori aikuinen . JA todellakin itäis olla loppu.
Teinit eivät ole loogisia, joten riittää että uhkailu loppuu.