Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<3 Elokuisten itsenäisyyspäivä <3

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin aloittaa uuden pinon niin saadaan jatkaa tuoreeltaan noita nimikeskusteluja =)

Mukavasti on kertynyt taas uusia, tervetuloa vaan kaikille, kiva kun saadaan lisää porukkaa =)

Samanlaisia tuntemuksia näyttää lähes jokaisella olevan, täälläkin keskenmenon pelko on valtava ja kaikkia oireita ja oireettomuutta tulee tarkkailtua suurennuslasilla.

Minulla kuvottava olo on nyt oikein kunnolla vieraana, mutta vielä ei ole tarvinut oksentaa, onneksi. Esikoisen kohdalla pahoinvointi pysyi pelkkänä kuvotuksena, mutta kuopuksen odotuksessa tulikin muutama viikko tehtyä tarkempaa tuttavuutta pöntön kanssa, katsotaan kuinka nyt käy. Turvonnut olo on myös, samoin ihan mieletön väsymys.

22.12 olisi ensimmäinen lääkäri ja toivottavasti samalla ultra, kuten täällä on tapana.

Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille!

Duracel rv 6+0 tai 7+0

Vierailija
2/20 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tässä samalla kirjoitella, ku poitsu yrittää unta etsiä pinnasängyssään.

Kyllähän sitä toivoo että pienokainen pysyisi sisällä, mutta yritän nauttia raskaudesta kun en ensimmäisen kanssa osannut, oli niin valtavat ne pahoinvoinnit.

Jälkeenpäin kyllä naurattaa, kun ajattelee että laitoin miehen huonekalukauppaan takaisin, kun ostettiin uusi sänky ja minä aina oksensin kun menin makuuhuoneeseen ja haistoin sen sängyn sijauspatjan hajun. Mies meni kyselemään onko jotain millä sen hajun sais pois sijauspatjasta. Tutut varmaan ajatteli, viiraako tuolta päästä:)

Sohvalla sitä sit nukuttiin. Nyt ei onneks vielä ole pahoinvointeja. Jospa se ois se rinsessa tulossa.

Heitänpä yhden nimiehdotuksen elokuisille, kun niitä on nyt tullut, eli " Elomammat" .

Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille!

Lähden kahvin keittoon ja vieraita odottelee:)

Iivokki 5+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä voidaan toistaiseksi hyvin,olen ollut ihmeissäni kun esikoista odottaessa oli kyllä huono olo tosin en muista millä viikolla se alkoi, se kyllä kerkiää vielä. nyt ois rv5? en ole varma,huomenna olis tarkoitus rimpautella neuvolaa esikoisen neuvola ajasta ja samalla voi mainita uudesta tulokkaasta.

välillä masu kyllä ilmoittaa itsestään et jotain siel on tapahtumassa,vihloo ja pistelee... ja muistan sen ainakin ekasta raskaudesta et masu toimi vähän liiankin hyvin välillä...

jotenkin ei usko vielä tätä todeksi.sen sanon et nautin tästä raskaudesta joka päivä kun edellisestä piti masua piilotella kun mies ei oikeen saanut sanotuksi sen vanhemmille. mut nyt ite sano et jouluna voi kertoa.

miten pystytte olemaan kertomatta kavereille,vai kerrotteko? täälllä on kyllä kiva kun saa kirjoitella ja jutella teidän kanssa kun samalla asialla kaikki..

nii mun tekis mieli kavereille kertoa kun kovasti aina kyselee,mut se on sit kauhea pettymys jos jotain käy..... niin et jos sit kävis vaik ekas ultrassa et tietää et pikkunen on hyvin kinnittynyt ja pysyy matkassa.

mut päivän jatkoja elokuisille!

ankka rv5?

Vierailija
4/20 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin että täällä on muitakin nuoria äitejä kuten eka19, olisi kiva keskustella teidän kanssanne, kuten että miten muut suhtautuneet nuoresta iästä huolimatta?Itse täytän tammikuussa 21 enkä kyllä koe olevani liian nuori äidiksi :)

Vierailija
5/20 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin itsenäisyyspäivänä.

Me ei ajateltu kavereille ja tutuille kertoa raskaudesta vasta kun joskus np-ultran jälkeen. Jotenkin sitä haluaa olla ' varmemmilla' vesillä ennen kuin tästä kovasti kertoo. Lähisukulaisille tosin kerrotaan jo jouluna, muutoin se että en syö mätiä tai juo punaviiniä voisi olla ihmetyksen aihe. Graavilohta ajattelin kyllä joko tehdä itse tai ostaa kaupasta tuoreena.

Tehtäiskö me tuosta listan nimestä joku äänestys jossain vaiheessa? Ehkä parin viikon ajan voisi keräillä ehdotuksia jos sellaisia löytyy ja ainakin tämän ajan kuvittelisin että listan väkimääräkin lisääntyy kun loppukuussa syntyvät vauvat aikaansaavat plussan.

Nyt ryhdistäydyn kun muut päiväunilla ja lähden sauvakävelylle!

Rauhallista itsenäisyyspäivää teille kaikille!

V2.0, 5+3

Vierailija
6/20 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille elomammoille:) Omassa mahassa velloo niin paljon, että joku siellä hämmentää soppaa.. Aiotteko mennä varhaisultraan? Itse ajattelin mennä. Millähän viikolla varhaisin mahdollisuus on? Toisessa paikassa sanottiin viikolla 6-8 ja toisessa aikaisintaan viikolla 8... Olis kiva tietää, että kaikki on hyvin. nyt täytyy pitää kädet ristissä, että maha-asukki pysyy mukana...

esmaralda 4+6

Vierailija
7/20 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kopsaamassa tuon aamulla kirjoittamani viestin jonka laitoinkin tiistain pinoon. Nyt täytyy mennä päikkäreille, sen verran alkaa olemaan oireita.

Nousi mieleen vielä nimiehdotuksia Eloemot, Elokuunemot, Eloisat Emot .

Hei kaikille,

Plussasin viikonloppuna ja pikkuhiljaa alkaa todentumaan tämä olo =)

Kolmas lapsi olisi tulossa, raskaaksi tuleminen ei ole aikaisemmin ollut mitenkään helppoa ja yksi keskenmeno on myös taustalla. Joten varovaisen hämmentynyt olo on nyt.

Jatkan tätä tiistain pinoa kun olette käyneet tuota nimikeskustelua. Ja ihan näin uutena uskallan antaa jotain ehdotuksia. Minusta Elvikset on ihan hauska, tavoitan kyllä sen jos/kun se koetaan myös ei-vauvamaisena. Onko nimen pakko olla niin että siinä on Elo + E:llä alkava sana? Tuohan on se logiikka jota käytetään; marrasmurut, heinähelmet yms. Mutta voihan se olla joku muukin. Itselle tulee mieleen Eloäidit, Eloihmeet / Elonihmeet (lapsi on aina ihme), Eloisat äidit, tai jotain tämän tyyppistä. Mutta tuumailkaa. Minulle käy kaikki =)

Minulla on tällä hetkellä oireina valtava väsymys ja kuvotuksen tunne. Muissa raskauksissa on pahoinvointi ollut erittäin voimakasta ja sitä on kestänyt kolme kuukautta. Mielenkiinnolla odotan tuota aikaa...

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille.

Ja hyvää yhteistä matkaa meille vauvamahoille!

Gaia rv6+1

Vierailija
8/20 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä mukava, että on yksi vapaapäivä keskellä viikkoa, niin katkeaa työviikko mukavasti ja enää sitten kaksi päivää jäljellä viikonloppuun! Tänään tuli kyllä nukuttua mukavasti...

Itse en ole kertonut raskaudesta, kun siskolleni ja tietysti avokille. Jouluna ehkä sitten vanhemmille kerrotaan, ja muille sitte vasta kun tietää kaiken olevan kunnossa.

Minä aion kans syödä jouluna äitini itse tekemää graavilohta, koska sitä ei voi olla syömättä! Ja tiedän ainakin kuka ja missä se on tehty.

Tänään ei ole ollut mitään oireita?! Ihmeellistä. Nukuin varmaan niin hyvin, että ei ainakaa väsymyksen takia ole huono olo, ja syötyäkin tuli hyvin maittavaa munaleipää!

Mulle ainaki passaa hyvin toi elomammat -nimi.

Jaahas, sitä pitäis varmaan ilalla jaksaa vähän kattoa linnanjuhlia, tai siis niitä pukuja enemmänkin.

Mutta jatketaan!

t. Keikuli rv6

Vierailija
9/20 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elomammat kuulostaa kivalle nimelle :)

Vierailija
10/20 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nopsaan joten:

Mä en tykkää taas yhtään " Elomammat" sanasta. =(

Ihan siitä syystä, että täällä missä me asutaan sanotaan hyvin vanhoja naisia mammoiksi, eli mummi=mamma.

Mites musta tuntuu, että täs nimi asias on kaks puolta vastakkain, nuoret vastaan vanhat ??

Ite tosiaan vaan heitin sen Elvikset-nimen _vain_ ehdotuksena ilmoille, et saadaan nimi asia jotenkin käyntiin edes.

Ite kannatan aina rehellistä äänestystä. Mutta fiksummat antaa sit jotain esimerkkejä mistä äänestää!

Täs vielä muutama:

" Elohiiret" , eli vilkkaita vauvoja luvassa?

" Elokuun Eloveenat" , eli vauvat syntyy viljan lainehtiessa keltaisenaan.

" Elokuun eloisat" , vähä samaa kuin ekassa?

Ugh, olen puhunut ja lähden nuhanenäni kanssa soffalle

Pst: Oisko järkevämpää pitää pystyssä viikkopinoa, kuin päivittäistä?

Vierailija
11/20 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas vierastan noita viikkopinoja kun menevät niin kovin pitkiksi jotenkin nämä päiväpinot ovat helpompia ja kun meitä kerran jo on täällä näin paljon ja ahkeraa käymistä niin miksi ei voisi ihan päivittäin vaihtaa kuulumisia?

Kivoja nimiehdotuksia on tullut, itselleni ei tule sitten mitään mieleen, ainut se Elokuun Epelit pyörii mielessä, muuta en keksi. Onneksi muilla leikkaa paremmin =)

Mekään ei aiota kertoa ennen ultraa kenellekään, tai muutama kaveri on huomannut.

Mitäs meinaatte tänään puuhastella, katsella linnan juhlia?

Vierailija
12/20 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan nyt jäin miettimään tätä nimi asiaa =) ;)

Onhan se tärkeää kun täällä varmaan paljon tulee käytyä.

Minäkään en välittäisi olla " mamma" , se ei tunnu kotoisalta, mutta näinhän me kaikki reagoidaan sanoihin omista taustoista lähtien.

Ja olen toki myötäilevä tässä asiassa.

Eloveenat kuulostaa tosi kivalta!!

Itse tapailin Elonkorjuu sanaa, ja tuossa Eloveenoissa on sama idea, elonkorjuu ei kuitenkaan ole niin kiva tässä yhteydessä mutta viittaa siihen, että satoa saadaan elokuussa.

Gaia

Vierailija
13/20 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvioissa mukana vielä. Tänään rv 4+6 ja huomenna päästään uudelle viikolle *jippii,salaa riemuitsee*

Teinpä sitten tänään vielä yhden raskaustestinkin... Vahvaa kahta viivaa näytti ja raskaustesti viiva oli paljon voimakkaampi kuin 3 päivää sitten. Eli kyllä se raskaushormoni taitaa koko ajan kohota.

Oireista... maha on kuin ilmapallo, välillä kipuilee menkkamaisesti sekä maha että selkä. Muuten ei vielä kummempaa. Tissit hiukka arat.

Eiköhän tässä kerkee tulla vielä oire jos toinenkin..

Silti kamalasti vieläkin pelottaa kaikki asiat. Sujuuko raskaus miten, pysyykö pikkuinen mukana loppuun asti. Se on kyllä asia jota eniten toivon tällä hetkellä.

Mun mielestä elokuunihmeet olisi paras nimi tälle porukalle ja ei niitä viikkopinoja, niistä tulee liian pitkiä. Ja muutenkin on kiva päivittäin lukea uudet jutut.

Vointeja kaikille =)

Vierailija
14/20 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotteko muuten muut esim. lasillista kuohuviiniä? Itse ainakin otan sen lasillisen.

Minä taas tykkään tuosta elomammat nimestä. Mieheni kutsuu minua mammaks kun juttelee esim. kavereiden kanssa. Mutta olen kuullut että esim. Turun suunnalla mummia sanotaan mammaks. Mietitään vaan noita nimiä ja äänestetään sitten jonkun päivän päästä.

Sainpa tänään nukuttua vähän päikkäreitäkin, mutta silti ajattelin mennä aikaisin nukkumaan. " Oi niitä aikoja, oi niitä aikoja, ne tahtoisin niin elää uudelleen" kun odotti esikoista ja sai mennä heti töistä tullessa paapimaan parin kolmen tunnin päikkärit ;). Sai vaan silitellä massua ja tehdä melkein mikä hyvältä tuntui. Ja kaikki oli niin uutta ja ihmeellistä. En sano etteikö tämä toisen odottaminenkin olisi mukavaa, mutta kyllä eka on aina eka. Mitä muut olette mieltä?

Esikoisen synnytyskin on tullut niin ihanasti mieleen että ihan haikeana pitää muistella. Synnytin esikoisen helmikuun yönä. Oli pimeää, kylmää ja paaaaljoon lunta. Oih.

Me ollaan ajateltu kertoa vauvasta joskus parin kuukauden päästä. Ei vielä pitkiin aikoihin. On ihanaa pitää tää raskaus meidän kolmen ihanana isona salaisuutena.

Kirjoittelemisiin. Voidaan hmm.. turpeasti ;).

Vierailija
15/20 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin muutama vastaus

Nimestä: mulle on tosiaan ihan sama, minkänimisiä ollaan, kunhan löydän pinon :D

Alkuraskauden ultrasta: ei olla menossa, on aika rahakasta ja meillä kuitenkin neuvolassa ultra

Ja mikähän se yksi vielä oli....

Niin, se oli se pino. Mun mielestä päiväpino on parempi, tosiaan siksi ettei veny mahdottomuuksiin.

(.) Niin väsy niin väsy. No joo, oltiin eilen siellä pikkujouluissa, ehkä siksikin väsyttää. Nyt alkoi kummallisesti juilia selkää.. toivottavasti on ihan normaalia. Vähän hirvittää kyllä.

Linnanjuhlia katseltu tässä toisella silmällä ja molemmilla korvilla :)

Huomenna ois edessä se neuvolan varaaminen. Hiukan jännittää sekin.

Sonna 5+5 kai...

Vierailija
16/20 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosta nimestä, niin en mäkään itseäni kovin mammaksi tunne. Mielestäni elokuun ihmeet olisi hyvä nimi..Taikka sitten elokuun eloisat :)

Vierailija
17/20 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt kolmas raskaus menossa ja täytyy sanoa, että jo nyt alkumetreilla on ihan yhtä " ihmeellinen" olo kuin kahdesta aikaisemmastakin. Viitaten siis Mimmun kirjoitukseen siitä, että ensimmäinen tuntuu erityisimmältä. Tietenkin ensimmäinen on ainutlaatuinen koska on täysin uutta, sen kokemuksen saa vain kerran elämässään. Minulle kaikki raskaudet tuntuvat kuitenkin olevan yhtä suuria kokemuksia, ja elän hyvin paljon masuasukkia ajatellen ja ajatuksillani hellien ja hoivaten. En kuulu niihin naisiin jotka " ovat ajattelematta" raskautta (niin kuin jotkut sanovat tekevänsä), mutta kaikilla on oma ainutlaatuinen tyylinsä.

Niinpä tänäänkin olen käynyt pitkin päivää lukemassa Vauvapalstaa. On niin mukavaa kun nykyään on olemassa näitä nettiyhteisöjä. Esikoista odottaessani oli paljon yksinäisempää omien ajatusten ja kokemuksien kanssa.

Sain muuten kaksi eri laskettua aika eri laskureilla. Helistimen laskurilla menee elokuun alkuun ja tämän Vauvalehden laskurilla heinäkuun loppuun. Joten tiedä nyt sitten mihin pinoon sitä oikeasti kuuluisi ;). Tänne nyt aloitin kirjoittelun.

Suurin oire on jatkuva huimaus ja kuvotuksen tunne. Sekä menkkamainen, kuuma jomotus alavatsassa. Heti jos oireita ei tunnu tulee pelko...

Kannatan päiväpinoja, muuten ovat liian pitkiä.

Gaia

Vierailija
18/20 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiasiaa : eloisat olisi luonteva nimi meille ;o)

Ja tervetuloa vaan uusille plussanneille !

Minä pelkään kanssa keskenmenoa, mutta jotenkin on rauhallisempi olo kuin edellistä odottaessa. Jotenkin tuntuu kummalle kun tää tärppäs heti kun alettiin kuudetta " tekemään" mitä nyt tätä ennen oli viime kuussa kemiallinen raskaus. Edellistä kun tehtiin se 14 kk:tta, tosin siinä oli takana se km viikolla 16 :o(

Olo on lievästi oireinen vielä : väsymys on huomattava, masua nipistelee ja turvottaa (ilmavaivoja). Tissit on vain vähän arat ja ruoka ei maistu. Hirveää öklöä ei vielä ole kuten edellisissä (oksentelua viikolle 20+).

Neuvolaan en oo voelä soitellu, mutta tällä viikolla aattelin pirauttaa : minulla kun on se verenpainetauti lääkityksellä ja kilpirauhasvaivaa niin laittanevat sairaalaan ultraan ja lääkärille viikolla 7+ joka ois joulunalusviikko. Toivottavasti ennen jouluu selviäis niin vois edes vähän enemmän nauttia tästä viimeisestä vauvasta :o)

Niin, tämä on sitten se viimeinen meille. 5 tyttöä on ennestään ja kovasti jännätään miehen kanssa onko seuraavakin tyttönen. Salaa toivon että olisi ;o) Onko muilla jo leikkimielisiä toiveita sukupuolesta ?

Nyt kattelee myytinmurtajia ja juomaan teetä

Rapuäiti kera katraan rv 5+0

Vierailija
19/20 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapuäiti: Mikä on kemiallinen raskaus? Olen joskus kuullut mutta en nyt muista...Minua jänskättää aika paljon se, että positiivinen raskaustesti osoittautuu virheeksi. Onhan tässä kohdunulkopuolisenkin raskauden mahdollisuus.

Mahdollinen kuuden tytön katraasi kuulostaa ihanalta.

Minä toivon ihan selkeästi tyttöä, niin se vaan on. Poikakin on ihana (ja sitähän rakastaa syntynyttä lastaan eniten maailmassa) mutta voin kyllä sanoa ihan ääneenkin mitä sisälläni toivon.

Mutta nyt kone kiinni ja nukkumaan.

Gaia

Vierailija
20/20 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heippa vaan kaikille!

Minä plussasin eilen! Olo on aivan mahtava ja onnellinen. Meille olis nyt tulossa toinen lapsi ja raskaaksi tulo ei todellakaan ole ollut helppoa. Ensimmäisessä lapsessa meni reilu seitsemän vuotta ja tässä raskaudessa sitten vajaat kaksi vuotta. Olo on siis aivan hirvittävän onnellinen, mutta aika sekava myös.

Oireita on ollut, mahan turvotus, alkava väsymys, etova olo. Kyllä mullakin heti onnen jälkeen tuli huoli ja pelko. Mutta pyrin tietoisesti poistamaan ne mielestä ja ajattelemaan, että suren vasta sitten kun on surettavaa. En halua pilata raskautta turhalla suremisella. Edellisen raskauden alussa hyvä että uskalsin kävellä, ettei vauva tipu. :) Mut ystävät herätteli, ja opin elämään ja nautin todella paljon raskaudesta!

Nimiehdotuksia oli tullut. Minusta parhaiten passasi nimet: Elomammat, Eloveenat, Eloisat, Eloisat ihmeet. Ihmeitä nämä todella ovat!

Minunkin mielestä ehdottomasti päiväpinoja, koska nekin tahtoo venyä todella pitkiksi.

Voi, kun ihanaa olla taas täällä!!! :)

Me ollaan sanottu jo parhaimmille ystäville. Jouluna ajateltiin sanoa vanhemmille ja myöhemmin muille sukulaisille ja tutuille.

Minkä ikäisiä täällä muuten ollaan? En kyllä tiedä joko olette kirjoitelleet iästä... Minä olen 28 v.