Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraat eivät tule häihin :(

Vierailija
02.06.2023 |

Meillä on häät heinäkuun lopussa ja kutsut tietysti jo hyvissä ajoin lähetettynä. Nyt kun kutsutut ovat ilmoittaneet pääsevätkö vai eivät, niin on käynyt ilmi, että todella moni ei pääse tulemaan.

Moni vetoaa siihen, että ovat juuri lomailemassa perheensä kanssa tuona ajankohtana, eivätkä siksi voi tulla. Kutsuimme vieraat siis ilman lapsia ja osan vieraista ilman puolisoa, rahan säästämiseksi ja kun olemme nähneet joidenkin puolisoja vain pari kertaa. Nyt harmittaa, että vain alle puolet 85 kutsutusta on tulossa...

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät kannattaa pitää ihan milloin muulloin tahansa kuin juhannuksesta heinäkuun loppuun. Ihmiset lomailee ja ymmärrän et ei haluta tulla häihin jos suunnitelmat lomalle jo tehty. Juhannushäät on kaikista pahimmat.

Vierailija
22/35 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä häät pidetään? Jossakin seurojentalolla kymmenen kilometrin päässä kirkosta, jossa vieraat odottelee pihalla hääparia kuvaamosta. Sitten juhla kestää kuusi tuntia, kun joka ruuan, kahvin ja ohjelman välissä odotellaan. Juotavaa on vain onnittelumalja ja lasi viiniä niukan buffettusalaatin kanssa.

Ei kait kukaan enää kuivaamoon mene? Eiköhän kuvaaja ole paikalla. Ysärillä harrastettiin kuvaamoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vieraita?

2 todistajaa riittää! 🌹

Vierailija
24/35 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät ketkä pitävät teitä tärkeinä. Jos eivät olisi olleet lomalla niin olisivat sanoneet ettei pääse, kun on töissä.

Itsekin olen niin pettynyt sukuun, kun ei viitsitä tulla juhliin.

Sinäkö peruisit jo aikaa sitten varatun ja maksetu n matkan kuultuasi että joku on juuri loma-aikaan menossa vihille? Typerää ajatella että tärkeänä pitämiselle on ehto.

Vierailija
25/35 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri kehui hymyilevää ja nauravaista olemustani...

En minä nyt niin tiedä olenko jotenkin erityisen positiivinen henkilö, minulle vain sattuu usein muistumaan mieleen nuo huvittavat kehopositiiviset lylleröpylleröt, jotka lyllertää löllertää hyllyen ja hytkyen pitkin Prisman käytäviä ostoskärryt lastattuna täyteen pizzaa, sipsejä, karkkia, suklaata, jäätelöä jne. Ja kyllähän monille kehopossuille näkyy hyvin myös tupakka ja alkoholi maistuvan... Niitähän näkee tuolla joka päivä. Näyttävät ihan sumopainijoilta ja valtavilta hirviötaaperoilta XD

Joku niistä on porsinutkin maailmaan porsaita, joille ne syöttää samanlaista epäterveellistä roskaruokaa, jota itse mässäilevät päivästä, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Kyllähän tuommoiset hymyn naamalle tuovat, ei ole kumma, jos naurattaa vielä myöhemminkin... : D

Olet hääkutsuketjussa.

Vierailija
26/35 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä matka kutsusta kieltäytyneillä olisi hääpaikalle? Kulkeeko sinne julkinen liikenne? Sopivatko aikataulut? Ilmeisesti ei kulje eikä aikataulut sovi, vaikka kulkisikin. Jos matkaa muutama sata kilometriä, tulee se kalliiksi (polttoaineet), harva jaksaa / kykenee lähteä ajamaan kotiin häiden jälkeen, joten on hankittava yösija eli hotellihuone. Paljonko toivotte vieraiden laittavan rahaa häämatkatilillenne? Aika paljon, luulisin. Energian ja inflaation kohottamat ruuan hinnat karsivat myös monet vieraat kekkereistänne. 

Viimeksi, kun oli kutsuttu häihin, totesin, että matkaa olisi ollut noin 400 km yhteen suuntaan, joten majapaikka olisi pitänyt varata kahdeksi yöksi. Lisäksi olisi pitänyt hankkia juhlavaatteet, sillä suvussa oli lähivuosina ollut vain hautajaisia, joten kesäisiä juhlavermeitä ei ollut varastossa. Niin ja se avustus häämatkarahastoon hyvin ansaitseville; ei kiitos. Jätin väliin. Jotkut pelkäävät, että jos kieltäytyy kutsusta, niin kutsujat loukkaantuvat ja lopettavan yhteydenpidon. Meillä ei niin käynyt. 

Vierailija
27/35 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmettelen näitä kommentteja että "ne tulee jotka oikeasti välittävät". Aloittaja itse ei tunnu välittävän koska "tule häihin mutta tule sitten ilman lapsiasi ja puolisoasi"?!?! Häät ovat perhejuhla. Olisin ilomielin menossa kenen tahansa häihin jos kutsuttaisiin, mutta jos ehdot ovat tuossa niin pitäkää hauskat juhlat sitten keskenään. En sano tätä pahalla mutta tuli paha mieli niiden puolesta joiden perheet eivät ole tervetulleita.

Hyviä häitä teille aloittaja kuitenkin, se on teidän päivänne, nauttikaa!

Vierailija
28/35 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin just tällainen kutsu! Naimisissa ollaan oltu 15 vuotta ja pari lasta on. Tunnen hääparin, mutta en silti kelvannut vieraaksi, lapsistamme puhumattakaan. Vain mieheni kutsuttiin. Mies ei todellakaan ole yksin menossa, jää häneltä väliin moiset juhlat!

Vierailija
29/35 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei itselläs tietenkään juolahtanu pieneen mieleenkään, etteivät ihmiset keskellä parhainta lomakautta taatusti tule paikalle ja jonnekin hevonkuuseen arvatenkin, mutta koska olet tottunut saamaan tahtosi läpi, halusit kuitenkin väen vängällä tyrkätä ne naimapippalosi juuri tuohon ajankohtaan sillä ajatuksella, että kyllähän kaikki siirtävät tai peruvat omia suunnitelmiaan sinun takiasi? ...

Vierailija
30/35 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin ongelma varmasti heinäkuu. Kuinka moni haluaa mennä yksin istumaan nälissään ja janoissaan sukkahieltä haisevaan jumppasaliin. Niin monissa ankeissa häissä ollut että mielummin teen lomallani jotain muuta.

Vierailija
31/35 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä häät pidetään? Jossakin seurojentalolla kymmenen kilometrin päässä kirkosta, jossa vieraat odottelee pihalla hääparia kuvaamosta. Sitten juhla kestää kuusi tuntia, kun joka ruuan, kahvin ja ohjelman välissä odotellaan. Juotavaa on vain onnittelumalja ja lasi viiniä niukan buffettusalaatin kanssa.

Mielestäni on aivan normaalia, että häät kestävät yli 6 tuntia.

Ei ole tarkoituskaan sieltä lähteä mahdollisimman pian.

Sen vuoksi tietenkin ruokailujen, kahvin ja tanssin välillä on taukoja tai ohjelmaa.

Mutta kuvaan kannattaa mennä ennen vihkimistä.

Sopivia juhlapaikkoja ei aina ole kirkon vieressä.

Me ei tarjottu lainkaan alkoholia häissämme. Kaikki oli yli 6 tuntia (tai no yksi lähti heti ruuan jälkeen, mutta hänellä on skitsofrenia ja sen lääkitys aiheuttaa huomattavaa levottomuutta.)

Vierailija
32/35 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun luulin, että.kutsut ilman avecia on nimenomaan näennäiskohtelias tapa rajata koko pariskunta säästösyistä ulos.

Tai ehkä se olen vain minä, joka ei edes harkitsisi häihin osallistumista ilman puolisoa, niissä kun tuppaa olemaan melko tylsää yksin jos ei kuulu morsiusparin "ydinpiiriin" ja vietän mieluummin vapaapäivän jotenkin muuten.

Vierailija
33/35 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kun luulin, että.kutsut ilman avecia on nimenomaan näennäiskohtelias tapa rajata koko pariskunta säästösyistä ulos.

Tai ehkä se olen vain minä, joka ei edes harkitsisi häihin osallistumista ilman puolisoa, niissä kun tuppaa olemaan melko tylsää yksin jos ei kuulu morsiusparin "ydinpiiriin" ja vietän mieluummin vapaapäivän jotenkin muuten.

Kyse ei ole sinun vapaapäiväsi vietosta vaan morsiusparin ainutlaatuisesta päivästä, jota sinä menet mahdollistamaan.

En käsitä tuollaista itsekkyyttä. Että menen häihin, jos se minua sattuu huvittamaan.

Mutta toki puolisot pitää kutsua. Lapsia ei ole velvollisuus kutsua.

Vierailija
34/35 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole sinun vapaapäiväsi vietosta vaan morsiusparin ainutlaatuisesta päivästä, jota sinä menet mahdollistamaan.

En käsitä tuollaista itsekkyyttä. Että menen häihin, jos se minua sattuu huvittamaan.

Kyse on nimenomaan minun vapaapäivän vietostani jota en uhraa kenenkään ainutlaatuiseen päivän mahdollistamiseen, ellei se tuo minullekin iloa. Puolison seura sekä matkalla että juhlassa auttaa paljon.

En käsitä tuollaista itsekkyyttä, että vieraiden pitäisi uhrata oma viihtymisensä todistaakseen jonkun muun ainutlaatuista päivää. Häät tehdään MYÖS vieraille, jos sellaisia siis halutaan paikalle.

Vierailija
35/35 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka se mahtaa olla itsekäs, jos olettaa kaikkien mielivaltaisesti valitsemiensa henkilöiden "mahdollistavan" ainutlaatuisen päivänsä uhraamatta ajatustakaan heidän viihtyvyydelleen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi