Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmistä joka ei osaa sanoa että mikä häntä vaivaa jää useammin ilman hoitoa

Vierailija
02.06.2023 |

Tiesittekö että ihmistä, joka on sairas ja kaipaisia apua, mutta ei osaa sanoa ja määritellä sitä että mikä häntä tarkkaanottaen vaivaa ja mikä on vikana, ei pystytä hoitamaan koska vaivaa ei voida diagnosoida ilman potilaan apua ja yhteistyöhalukkuutta? Tämä on ollut etenkin yleistä mielenterveyspotilailla joiden ongelma on erittäin epämääräinen ja vaikeasti hahmotettavissa niin että on helpompaa työntää potilas vain sivuun ja ottaa jonosta sellainen jonka vaivat ja ongelmat voidaan hoitaa ongelmitta.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis eihän perusolettamus voi olla, että potilaan tulee sanella lääkärille valmiiksi diagnoosi?

Olen myös huomannut, että mitä enemmän itse olet perillä asioista ja kerrot sekä kuvailet, sitä todennäköisemmin nimenomaan jäät ilman hoitoa. Joko oletetaan, että voit liian hyvin, tai ei oteta todesta potilaan höpinöitä ja koetaan se oman auktoriteetin haastamiseksi.

Minä en tiedä, mikä on se oikea tapa asioida näiden ihmisten kanssa, kun miten vaan päin teet, se on aina väärinpäin ja aina jäät ilman apua ja hoitoa. Mikään virhe ei myöskään koskaan ole lääkärin vika eikä lääkäriltä ole lupa odottaa eikä edellyttää yhtään mitään, ei edes asiallista ja täsmällistä kommunikaatiota, johon muuten kuuluu kysymysten sekä jatkokysymysten esittäminen myös, jos diagnoosin laatiminen on hankalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi