Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö koulujen kesäloma alkaa vasta heinäkuun alussa?

Vierailija
01.06.2023 |

Ja loppua elokuun lopussa? Kun parhaat kesäsäät on elokuussa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. M28

Vierailija
2/19 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska nyt on valoisaa ja heinäkuussa päivä on jo lyhyempi ja lyhenee koko ajan. Elokuussa tulee jo yllättävän aikaisin pimeää ja ei ole mitään varmuutta, että silloin olisi parhaat lomasäät.

On myös ehdottomasti hyvä, että kaikki lomat eivät ole samaan aikaan kuin esimerkiksi Saksalaisten.

Nykyinen käytäntö on oikein hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonain toisena vuonna toukokuun lopulla on ihan hellekelit. Kaikkein pohjoisimmassa Suomessa varmaan hyödyttäisi eniten kesälomien siirto hieman myöhäisemmäksi. Siellä ollaan vielä ihan lumessa.

Vierailija
4/19 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. M28

Jos on mielipide, niin pitäisi olla perustelukin. Eikö sinulle ole opetettu tällaista asiaa?

Vierailija
5/19 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska ainakin meidän lapset on ihan poikki. Elokuussa jaksaa taas jotain oppiakin. Nyt menisi ihan päivähoidon puolelle kouluhommat myös teineillä.

Vierailija
6/19 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lomia, viekää lapset ulkomaille tai johonkin kivaan paikkaan. Kukaan ei jaksa sitä kiljuntaa, roskaamista ja häiriötä kaupungissa. Paitsi jos on kiltit lapset.

Vierailija
7/19 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15.6-31.8 olisi paras

Vierailija
8/19 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako vanhemmillä kesäloma kun 7-14 v ovat kesälomilla??????????  

Vierailija
9/19 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Nykyinen on hyvä.

Vierailija
10/19 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. M28

Jos on mielipide, niin pitäisi olla perustelukin. Eikö sinulle ole opetettu tällaista asiaa?

Minun ei tarvitse sinulle perustella mitään! :D :D xD M28

Vierailija
11/19 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarytmien puolesta kyllä, loma saisi olla juhannuksesta elokuun loppuun. Mutta sitten tarvittaisiin kevätlukukauden aikana pitkä "spring break". Nyt on yksi työpäivä jäljellä ennen kesälomaa ja olen niin piipussa, etten tiedä mitä tapahtuisi jos koulu kestäisi vielä kuukauden. T. Opettaja

Vierailija
12/19 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaako vanhemmillä kesäloma kun 7-14 v ovat kesälomilla??????????  

Mitä se tähän kuuluu?

Jokaiset vanhemmat ovat velvollisia itse järjestämään

hoidon ja valvonnan lapsilleen, lasten loma-aikoina.

Vai pitäisikö sekin järjestää yhteiskunnan varoilla ilmaiseksi?

Vierailija
13/19 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Olen koulussa töissä ja kesäkuu koulussa olisi tuskaa. Oppilaat eivät meinaa jaksaa nytkään loppuun saakka.

Varsinkin elokuu on ruuhkaista aikaa kaikkialla Euroopassa. Olin lomalla Sisiliassa elokuussa. Rannalla ei löytynyt pyyhkeelle paikkaa. Että hyvä vaan jos on lomat vähän eri aikaan.

Vierailija
14/19 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomarytmien puolesta kyllä, loma saisi olla juhannuksesta elokuun loppuun. Mutta sitten tarvittaisiin kevätlukukauden aikana pitkä "spring break". Nyt on yksi työpäivä jäljellä ennen kesälomaa ja olen niin piipussa, etten tiedä mitä tapahtuisi jos koulu kestäisi vielä kuukauden. T. Opettaja

Tuollainen spring break vain lisäisi vanhempien lomaongelmia, kun taas olisi yksi pieni pätkä jolloin pikkukoululainen on päivät yksin kotona.

Vierailija
15/19 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehottomasti heinäkuussa ja sitten nykyisellä tavalla elokuun puolivälissä kouluun. Näin saataisiin tehokkuuden nimissä peruskoulu lyhennettyä kahdeksaan vuoteen.

Vierailija
16/19 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. M28

Minun ei tarvitse sinulle perustella mitään! :D :D xD M28

Tee nyt vaan niin kuin käsketään ja anna se perustelu.

Vierailija
17/19 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehottomasti heinäkuussa ja sitten nykyisellä tavalla elokuun puolivälissä kouluun. Näin saataisiin tehokkuuden nimissä peruskoulu lyhennettyä kahdeksaan vuoteen.

Mä en tiedä, jaksaisiko lapset viiden viikon kesälomalla. Kouluhan alkaa jo 9.8.

Ei mun lapset ainakaan.

Vierailija
18/19 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Sitten pystyisi reissaamaan vain kalliiseen ruuhka-aikaan ja tappohelteillä. Nyt on just hyvä ja mukavaa, että voi lähteä reissuun, kun on vähän väljempää vielä, edullisempaa, jaksaa tehdäkin lomalla jotain, sillä +/- 20 astetta on oikein mukava ja riittävä kesäsää. 

Vierailija
19/19 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä. Kesä-heinäkuu ovat valoisimpia kuukausia, joten silloin on kiva olla lomalla. Touko- ja kesäkuussakin on välillä ihan helteitä, nousihan jo viikko kaksi sitten yli kahteenkymppiin ainakin Etelä-Suomessa. Joskus taas elokuun lopussa on jo syksyistä.

Toiseksi keväälle tulisi todella pitkä rupeama koulua, ennen kuin loma alkaa. Nyt kesäloma on suht puolessa välissä vuotta.

Ja vielä tällainen: kesäkuu-sanassakin jo sanotaan kesä eli kesä alkaa tästä ja niin lomakin.